Ondertussen hebben ze mijn transactiekosten al terugbetaald. Gaat dus echt wel heel vlot allemaal!
Rekening openen ging ook heel vlot met it's me, alles al in orde. Heb ze even gemaild om te zien hoe ik dat praktisch allemaal best aanpak.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ondertussen hebben ze mijn transactiekosten al terugbetaald. Gaat dus echt wel heel vlot allemaal!
No offence maar ga wat door de thread en je zal zien dat die vraag al 5x gesteld en beantwoord is.Welk platform raden jullie (lees; minste kosten, makkelijkste app, ...) aan om maandelijks ETF's aan te kopen van de grote trackers? Doel is simpel: passief beleggen met wat geldoverschotten voor de kinderen. Gewoon de up's en downs volgen van de beurs maar dus met een gerichte looptijd van zo'n 20 jaar om de kinderen nog een leuke extra mee te kunnen geven wanneer ze het nodig hebben. Ik heb te weinig tijd om me er veel mee bezig te houden en te verdiepen, maar ben me ervan bewust dat het op een spaarboekje zetten of de hiervoor bestemde bankproducten minder interessant zijn. Dus maandelijks, en wanneer er zich opportuniteiten voordoen zoals extra geldoverschot of dergelijke wat extra bijkopen zonder veel gedoe. Bedankt alvast![]()
Hier staat gewoon in het groot Belgie of Nederland:Na maanden goesting en weken inlezen hier ook beslist om me te 'riskeren' aan maandelijks een vast bedrag in ETF's te steken.
Normaal gezien een grootspeler genre IWDA. Ik heb net de Degiro app gedownload maar nu vraagt hij naar mijn land. Aangezien België er niet bij staat welk land kies ik best?
Via de site kan ik inderdaad kiezen tussen Nederland en België. Via de app zie ik 18 landen zonder België.Hier staat gewoon in het groot Belgie of Nederland:
Ik zou zoiets als het openen van een effectenrekening nooit via een app regelen, maar ik ben misschien ouderwets.
Ondertussen maand later terug -1kHad ik ook na maand +1k en 3maand later -2k. Ben nu eindelijk terug Break even.

Stagflatie, hooray. Mooie opportuniteit om te accumuleren.Ondertussen maand later terug -1k![]()
jep helaas nu pas geld overgezet. Duurt nog enkele dagen voor het op men effectenrekenking is.Stagflatie, hooray. Mooie opportuniteit om te accumuleren.
Vandaag wel goed dagjeOndertussen maand later terug -1k![]()
Ja net te laat geld op de portefeuilleVandaag wel goed dagje

Waarom maakt het uit op welke beurs je ze koopt ? Welke is dan aangeraden bv?Ik heb voor de VWCE gekozen omdat ik dan maar 1 etf moet kopen (ipv Iwda + emim). Verder koop ik sporadisch ook nog de msci world small cap.
Het maakt wel uit op welke beurs je deze koopt![]()
Weet niet of hij het hierover heeft, maar bij degiro kost posities aanhouden op andere beurzen (dan Amsterdam/Brussel) €2,5 per beurs per jaar, ook voor de gratis ETF's. Voor veel mensen maakt dat het verschil niet, maar wanneer je als belegger je eerste stapjes zet en een paar verschillende gratis ETF's begint aan te kopen als testje kan je er misschien toch best rekening mee houden voor je op 10 verschillende beurzen zit en €25 van je 'leergeld' verdwijnt naar aansluitingskosten.Waarom maakt het uit op welke beurs je ze koopt ? Welke is dan aangeraden bv?
Die EMIM is toch ook dat niet als je wat opzoekt. Ik zie daar weinig positieve evolutie in tov andere grote ETF's. Ik ben nu begonnen met IWDA maar ik denk er totaal niet aan om ook EMIM erbij te nemen.Ik heb voor de VWCE gekozen omdat ik dan maar 1 etf moet kopen (ipv Iwda + emim). Verder koop ik sporadisch ook nog de msci world small cap.
Het maakt wel uit op welke beurs je deze koopt![]()
Die EMIM is toch ook dat niet als je wat opzoekt. Ik zie daar weinig positieve evolutie in tov andere grote ETF's. Ik ben nu begonnen met IWDA maar ik denk er totaal niet aan om ook EMIM erbij te nemen.