ETF's - Trackers - Indexing - Passive Investing - Mutual Funds - ...

Moet ge niet sowieso taks betalen? Ook al vallen die makelaarskosten weg bij hun kernselectie.
nee, ik heb bij al mijn voorgaande stortingen nooit iets moeten betalen. Zelfde transactie, wel nog nooit 10 stuks, maximaal 4 of 5

EDIT: ik denk dat ik het gevonden heb... normaal koop ik rond de 28/29ste van de maand, blijkbaar heb ik in ipv op 28 december op 2 januari gekocht. Zal dus wellicht zijn omdat ik dezelfde transactie 2 keer op een maand probeer te doen. Morgen opnieuw proberen :)
 
nee, ik heb bij al mijn voorgaande stortingen nooit iets moeten betalen. Zelfde transactie, wel nog nooit 10 stuks, maximaal 4 of 5

EDIT: ik denk dat ik het gevonden heb... normaal koop ik rond de 28/29ste van de maand, blijkbaar heb ik in ipv op 28 december op 2 januari gekocht. Zal dus wellicht zijn omdat ik dezelfde transactie 2 keer op een maand probeer te doen. Morgen opnieuw proberen :)
Een tweede transactie binnen dezelfde maand is inderdaad enkel geldig indien in dezelfde richting én minimaal 1000 EUR.
 
Heb een tijdje VWCE gekocht via Degiro maar begin nu toch te twijfelen om de overtap naar IWDA te maken; ben wat bang dat de 1,32% uiteindelijk toch ( al dan niet retroactief ) zal toegepast worden.

Nog mensen die hier zo over denken?
 
Ondertussen zijn al mijn ETF's overgezet naar Keytrade. Ging dus eigenlijk best vlot.
Aanvankelijk werden maar 2 van de 4 lijnen overgezet. Er was blijkbaar iets misgelopen, maar dit werd snel opgelost.
Van Keytrade heb ik eigenlijk geen enkele communicatie ontvangen, wat ik een beetje vreemd vind.

Maar alles is dus vlot gegaan. Mensen die in de toekomst ETF's van Degiro willen overzetten naar Keytrade hoeven dus geen schrik te hebben.
Ik heb vandaag het formulier ingediend voor het terugkrijgen van de transferkosten. Ik zal nog laten weten hoe lang het duurt voor ik deze terugkrijg. :)
 
Ondertussen zijn al mijn ETF's overgezet naar Keytrade. Ging dus eigenlijk best vlot.
Aanvankelijk werden maar 2 van de 4 lijnen overgezet. Er was blijkbaar iets misgelopen, maar dit werd snel opgelost.
Van Keytrade heb ik eigenlijk geen enkele communicatie ontvangen, wat ik een beetje vreemd vind.

Maar alles is dus vlot gegaan. Mensen die in de toekomst ETF's van Degiro willen overzetten naar Keytrade hoeven dus geen schrik te hebben.
Ik heb vandaag het formulier ingediend voor het terugkrijgen van de transferkosten. Ik zal nog laten weten hoe lang het duurt voor ik deze terugkrijg. :)

waarom ben je van degiro naar keytrade gegaan?
 
waarom ben je van degiro naar keytrade gegaan?
Ik vind de app nogal kaal, je kan bijvoorbeeld geen grafieken of YTD van je portfolio weergeven.

Er staat ondertussen ook een vrij groot bedrag bij Degiro, dus diversifiëren van brokers lijkt me niet slecht. Je weet nooit wat er gebeurd.
Ik vertrouw Degiro nog steeds, maar doordat ze zoveel in het nieuws kwamen heb ik toch eens rondgekeken naar andere brokers en zo kwam ik te weten dat ik mijn effecten gratis kon overzetten naar Keytrade bank.
Ondanks dat ik ze nog wel vertrouw vind ik het niet fijn dat ze zoveel in het nieuws komen. Liefst van al heb ik een saaie betrouwbare broker waar ik niets van hoor. Het gaat uiteindelijk om het grootste gedeelte van mijn vermogen. Daarom voel ik me veiliger als de grootste brok bij Keytrade staat.

Ik ga wel terug maandelijks mijn ETF's aankopen bij Degiro. Als het bedrag dan weer te groot wordt, dan zet ik het gewoon weer over.
 
Degiro rekent 100 euro per ETF. In mijn geval dus 400 euro. Keytrade betaald deze kosten terug.
Wel geestig. Dus ge koopt ETF op Degiro omwille van de transactiekosten die daar wegvallen bij hun kernselectie. Elke 10k zet ge ze over naar keytrade gratis en voor niets. Wat heeft keytrade daar dan aan?
 
Wel geestig. Dus ge koopt ETF op Degiro omwille van de transactiekosten die daar wegvallen bij hun kernselectie. Elke 10k zet ge ze over naar keytrade gratis en voor niets. Wat heeft keytrade daar dan aan?
Ze gaan ervanuit dat je het vanaf dan bij hun blijft bij kopen.
 
Beetje belachelijk natuurlijk om dat elke 10k te doen. Doe dat bij het tienvoud daarvan of het is snel gedaan voor iedereen.
 
Wel geestig. Dus ge koopt ETF op Degiro omwille van de transactiekosten die daar wegvallen bij hun kernselectie. Elke 10k zet ge ze over naar keytrade gratis en voor niets. Wat heeft keytrade daar dan aan?
Ik heb toch nergens gezegd dat ik maar 10k over zet? Het is wel wat meer. Maar Keytrade zal daar inderdaad niets aan hebben.
 
Wel geestig. Dus ge koopt ETF op Degiro omwille van de transactiekosten die daar wegvallen bij hun kernselectie. Elke 10k zet ge ze over naar keytrade gratis en voor niets. Wat heeft keytrade daar dan aan?
Zal alleen bij nieuwe accounts zijn dat je transactiekosten terug krijgt.
 
Zal alleen bij nieuwe accounts zijn dat je transactiekosten terug krijgt.
In de algemene voorwaarden staat het volgende:

De maximale vergoeding van transferkosten bedraagt € 2.500 per 12 maanden per wettelijke woonplaats. De vergoeding wordt op uw effectenrekening bij Keytrade Bank geboekt. Verricht u meerdere transfers binnen 12 maanden? Dan geldt het maximum van € 2.500 voor alle transfers samen.

Als ik het goed interpreteer is dit dus niet enkel voor nieuwe accounts.
 
  • Leuk
Waarderingen: jvc
Klopt, zal wel blijven werken. En ze gaan er inderdaad vanuit dan dat je verder bij hun belegt.

Als iedereen dit degiro > keytrade systeem gaat beginnen toepassen dan zullen ze wel met beperkingen komen
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan