ETF's - Trackers - Indexing - Passive Investing - Mutual Funds - ...

Is dat makkelijk om een apart account aan te maken op Degiro?
Ik zou met het geld dat we opzij houden voor de kinderen ETF's willen aankopen.
Of kan ik het gewoon beter op 1 account houden en bijhouden hoeveel ETF aandelen er voorbehouden zijn voor de kinderen?
 
Ik heb gisteren de formulieren voor de overdracht op de post (mocht niet per mail) gedaan. Ik zal hier wel eens komen melden hoe lang het geduurd heeft en hoe vlot het gegaan is voor als er nog mensen geïnteresseerd zouden zijn in een overstap.
Een week na het versturen van de papieren naar Keytrade ontving ik vandaag dit bericht van Degiro. Keytrade heeft me zelf nog niet gecontacteerd maar so far so good lijkt me. Nu dus nogmaals doorgegeven welke posities overgedragen mogen worden.
Schermafbeelding-2023-01-13-200559.png
 
Is dat makkelijk om een apart account aan te maken op Degiro?
Ik zou met het geld dat we opzij houden voor de kinderen ETF's willen aankopen.
Of kan ik het gewoon beter op 1 account houden en bijhouden hoeveel ETF aandelen er voorbehouden zijn voor de kinderen?

Ja, dat gaat supervlot, ik heb voor de kinderen ook aparte accounts gemaakt op mijn naam.
 
Ja, dat gaat supervlot, ik heb voor de kinderen ook aparte accounts gemaakt op mijn naam.
Maar je moet dacht ik wel aan elke account een ander rekeningnummer koppelen, heb je daar toevallig wat ervaring over hoe je dit aangepakt hebt, die je kan delen? Zelfde situatie, wil liefst zo weinig mogelijk kosten maken.
 
Maar je moet dacht ik wel aan elke account een ander rekeningnummer koppelen, heb je daar toevallig wat ervaring over hoe je dit aangepakt hebt, die je kan delen? Zelfde situatie, wil liefst zo weinig mogelijk kosten maken.
 
Maar je moet dacht ik wel aan elke account een ander rekeningnummer koppelen, heb je daar toevallig wat ervaring over hoe je dit aangepakt hebt, die je kan delen? Zelfde situatie, wil liefst zo weinig mogelijk kosten maken.
Hier heb ik mijn persoonlijke DeGiro gelinkt aan persoonlijke KBC rekening (gratis) en dan tweede DeGiro voor onze zoon gelinkt aan onze gezamenlijke KBC rekening (ook gratis). Dus niets van extra kosten.
 
Is dat makkelijk om een apart account aan te maken op Degiro?
Ik zou met het geld dat we opzij houden voor de kinderen ETF's willen aankopen.
Of kan ik het gewoon beter op 1 account houden en bijhouden hoeveel ETF aandelen er voorbehouden zijn voor de kinderen?
Zou hier even op willen inpikken.

Voor ons zoontje die onlangs 1 jaar geworden is willen we ook graag een rekening openen om maandelijks wat geld op te storten voor later.

Kunnen jullie zeggen wat volgens jullie hiervoor de beste optie is? Zelf heb ik een eigen DEGIRO account voor beleggingen via ETF dus ben hier wel bekend mee; maar zijn er anders nog goede opties om het via een klassieke bank te doen en een rekening te openen op naam van kind, of is dit niet interessant?
 
Zou hier even op willen inpikken.

Voor ons zoontje die onlangs 1 jaar geworden is willen we ook graag een rekening openen om maandelijks wat geld op te storten voor later.

Kunnen jullie zeggen wat volgens jullie hiervoor de beste optie is? Zelf heb ik een eigen DEGIRO account voor beleggingen via ETF dus ben hier wel bekend mee; maar zijn er anders nog goede opties om het via een klassieke bank te doen en een rekening te openen op naam van kind, of is dit niet interessant?
Je kan de discussie hier best verder zetten. Er staat daar wel al wat info in rond sparen via de bank dacht ik.
 
Maar je moet dacht ik wel aan elke account een ander rekeningnummer koppelen, heb je daar toevallig wat ervaring over hoe je dit aangepakt hebt, die je kan delen? Zelfde situatie, wil liefst zo weinig mogelijk kosten maken.
Ze zijn gekoppeld aan dezelfde rekening. Ze hebben wel hun eigen flatexDEGIRO rekening, dus zo kan je bij de ene of andere bijstorten. Ik dacht dat het vroeger anders was en dat je dan wel zeker moest zijn van de de mededeling. Bij enige twijfel word je gewoon gecontacteerd en krijg je het geld terug gestort.
 
Je kan gerust dezelfde tegenrekening hebben bij 2 of meer degiro accounts/flatex rekeningen. Sparen voor kinderen via DeGiro met accumulerende etf op euronext Amsterdam of Brussel lijkt mij een no brainer zolang ze dat blijven aanbieden.
 
Een week na het versturen van de papieren naar Keytrade ontving ik vandaag dit bericht van Degiro. Keytrade heeft me zelf nog niet gecontacteerd maar so far so good lijkt me. Nu dus nogmaals doorgegeven welke posities overgedragen mogen worden.
Vandaag werden al mijn ETF's op 'non tradeable' gezet door Degiro. Ik kan ze wel nog steeds zien, maar kopen of verkopen gaat niet meer.
Ondertussen hebben ze ook al 400 euro (Er worden 4 lijnen overgezet) van mijn cash positie genomen. Daar waren ze wel heel snel mee.

Ik vind het wel best spannend. Gaat uiteindelijk over het grootste deel van mijn vermogen (buiten mijn woning).
Voor de zekerheid toch al heel wat screenshots genomen van alles.
 
Is er ergens een crash course voor het beleggen in een ETF tracker?
Ben hier al een tidje over aan het denken en hoe langer we er mee wachten hoe minder onze centen op de rekening waard zijn...

Of is dit al aangehaald in dit topic?
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan