ETF's - Trackers - Indexing - Passive Investing - Mutual Funds - ...

Heb hier Degiro en Saxo.
Omdat ik niet te veel op één platform wil ben ik nu alles op Saxo aan het aankopen. Toch wel pijnlijk verschil als ik dan die aankoopkosten zie vergeleken met Degiro :(
 
Zijn er hier nog die deze week een kost van 2,50 te slikken kregen voor realtime koersen? Ik heb dit nooit geactiveerd en heb enkel VWCE aangekocht dat notabene deel uitmaakt van hun core selectie.
 
Zijn er hier nog die deze week een kost van 2,50 te slikken kregen voor realtime koersen? Ik heb dit nooit geactiveerd en heb enkel VWCE aangekocht dat notabene deel uitmaakt van hun core selectie.

2.5 euro jaarlijkse aansluitingskosten staat er bij mij dat dat zou zijn?
Is per beurs en per kalenderjaar staat erbij.
 
Heb hier Degiro en Saxo.
Omdat ik niet te veel op één platform wil ben ik nu alles op Saxo aan het aankopen. Toch wel pijnlijk verschil als ik dan die aankoopkosten zie vergeleken met Degiro :(
Je zou ook gratis kunnen blijven aankopen bij Degiro en als dat bedrag significant is geworden gratis laten overzetten naar Keytrade.

Iemand ervaring met het overzetten van ETF's van Degiro naar Keytrade bank?
Geen persoonlijke ervaring mee maar dat is een vrij universele procedure wat 1 tot 6 weken in beslag kan nemen.
 
Ik ben een alternatief aan het zoeken voor Degiro. In zie vaak Bolero, Saxo en Keytrade langskomen. Waar gaat tegenwoordig de voorkeur naar ?
Ik weet dat Bolero wat aan de hoge kant zit met 7,5€ transactie vergoeding, op zich vormt dit niet zo’n groot probleem op langere termijn.
 
Ik ben een alternatief aan het zoeken voor Degiro. In zie vaak Bolero, Saxo en Keytrade langskomen. Waar gaat tegenwoordig de voorkeur naar ?
Ik weet dat Bolero wat aan de hoge kant zit met 7,5€ transactie vergoeding, op zich vormt dit niet zo’n groot probleem op langere termijn.
Als het is om alleen ETF's aan te kopen en geen kleine bedragen (>750€) dan kan ik Bolero wel aanraden, simpele interfaces (goede app) en werkt deftig.
 
Als het is om alleen ETF's aan te kopen en geen kleine bedragen (>750€) dan kan ik Bolero wel aanraden, simpele interfaces (goede app) en werkt deftig.
Op zich geen probleem met Degiro maar zou wat meer willen diversifieren. Bolero kende ik al en heeft inderdaad een handige app wat een pluspunt is, de app van Degiro doet toch wat amateuristisch aan.
 
Ik zie hier veel die willen veranderen van degiro naar een andere broker. Wat is jullie beweegreden?
Ik vind de app nogal kaal. Buiten een droog algemeen percentage kan je geen grafieken of YTD van je portfolo weergeven bijvoorbeeld.

Ondertussen staat er al een vrij groot bedrag op mijn Degiro account en het lijkt me niet slecht om daar ook in te diversifiëren. Ik vertrouw Degiro nog altijd, maar de berichten die soms naar buiten komen over Degiro hebben er toch voor gezorgd dat ik eens rondgekeken heb naar andere brokers. Hierdoor heb ik dan gevonden dat ik mijn ETF's gratis kan overzetten naar Keytrade, waar ik reeds klant ben, waardoor de keuze snel gemaakt was.

Ik ben wel van plan om nog steeds maandelijks mijn ETF's aan te kopen op Degiro. Als het bedrag dan opnieuw te groot wordt dan zet ik het terug over.
 
Ik vind de app nogal kaal. Buiten een droog algemeen percentage kan je geen grafieken of YTD van je portfolo weergeven bijvoorbeeld.

Ondertussen staat er al een vrij groot bedrag op mijn Degiro account en het lijkt me niet slecht om daar ook in te diversifiëren. Ik vertrouw Degiro nog altijd, maar de berichten die soms naar buiten komen over Degiro hebben er toch voor gezorgd dat ik eens rondgekeken heb naar andere brokers. Hierdoor heb ik dan gevonden dat ik mijn ETF's gratis kan overzetten naar Keytrade, waar ik reeds klant ben, waardoor de keuze snel gemaakt was.

Ik ben wel van plan om nog steeds maandelijks mijn ETF's aan te kopen op Degiro. Als het bedrag dan opnieuw te groot wordt dan zet ik het terug over.
Hoe zet je die precies over?
 
Is dit niet enkel voor de eerste overstap naar keytrade? Er zijn ook al van deze acties geweest bij andere brokers.
Nee, niet enkel voor de eerste overstap als ik de voorwaarden correct interpreteer:

"De maximale vergoeding van transferkosten bedraagt € 2.500 per kalenderjaar per wettelijke woonplaats. De vergoeding wordt op uw effectenrekening bij Keytrade Bank geboekt. Verricht u meerdere transfers binnen 12 maanden? Dan geldt het maximum van € 2.500 voor alle transfers samen."
 
Ik ben een alternatief aan het zoeken voor Degiro. In zie vaak Bolero, Saxo en Keytrade langskomen. Waar gaat tegenwoordig de voorkeur naar ?
Ik weet dat Bolero wat aan de hoge kant zit met 7,5€ transactie vergoeding, op zich vormt dit niet zo’n groot probleem op langere termijn.
Ik dacht dat IB of Lynx eigenlijk de beste broker is, maar zolang ik niet boven de 20k uitkom voor ETF's bij Degiro blijf ik gewoon bij Degiro.
 
Hun conclusie: absoluut blijven doen :) Maar een tracker is wel veel interessanter.
Waarom dan blijven doen? Ik heb er niet naar geluisterd.

Indien argumenten als "dan kom je er ten minste niet aan", dan is het begrijpelijk, maar niet van toepassing op mij. Ik ben er al 5 jaar heel gedisciplineerd in. Nog geen enkele kans overgeslagen omdat alles naar beneden kelderde en gewoon blijven aankopen.
 
Waarom dan blijven doen? Ik heb er niet naar geluisterd.

Indien argumenten als "dan kom je er ten minste niet aan", dan is het begrijpelijk, maar niet van toepassing op mij. Ik ben er al 5 jaar heel gedisciplineerd in. Nog geen enkele kans overgeslagen omdat alles naar beneden kelderde en gewoon blijven aankopen.
Omdat er weldegelijk rendement te halen is. Niet met de meest defensieve plannen, maar als je offensief gaat is dat meer dan prima.

Ik heb trouwens ook eens de lopende kosten van mijn ING Star Life Plan in de Excelsheet ingevuld, en zelfs met 0% jaarlijks rendement is het in mijn geval interessant. Ik heb 3% instapkosten maar 0% beheerskosten en uitstapkosten. Het nettorendement komt daarmee op 5,57% (veel minder dan de 30% die je op het eerste zicht zou denken, maar nog steeds rendement).

Als je in de sheet rekening houdt met 1% beheerskosten zit je met een rendement van -18,32%, dus dat procentje maakt wel extreem veel uit.

noot: wel extreem onaangename podcasthosts, dat was de eerste en laatste aflevering die ik ga luisteren.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan