Ervaringen met georganiseerde groepsreizen (Joker, Koning Aap, Kris Kras, etc.)

exCite

Supermoderator
Crowdfunder FE
Deze formule van reizen heeft als voordeel dat je andere mensen ontmoet, je je horizonten verlegt, er eens helemaal uit bent, enz.... terwijl alles voor je wordt geregeld, of toch zou moeten.
☀️ ⛱️

Vorige thread:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben zelf reisbegeleider geweest bij Joker vroeger, toffe organisatie maar voor vele landen niet altijd een "vaste" gids. Deze werken met een soort van handleiding per land.

Koning aap werkt dan dikwijls samen met reisbegeleiders die wonen/werken in een bepaald land, of steeds hetzelfde land doen.

Mijn ervaring:
-wil je op reis met een leuke jonge bende -- joker
-wil je op reis en meer opsteken van geschiedenis, lokale cultuur, etc... ga dan voor koningaap

Beetje kort door de bocht, zal niet altijd van toepassing zijn, maar ik vind koningaap wel professioneler.
 
Ik had hier graag mijn ervaring neergetypt, want was effectief ingeschreven voor naar Lissabon te gaan deze zomer via KrisKras, maja we weten allemaal wat er gebeurd is... :confused:
En nu mag ik niet meer mee via KrisKras
 
Destijds ook nog enkele uitstappen gedaan via KrisKras. Was wel maximum een weekend, dus nooit echt op reis geweest.
 
Ik had hier graag mijn ervaring neergetypt, want was effectief ingeschreven voor naar Lissabon te gaan deze zomer via KrisKras, maja we weten allemaal wat er gebeurd is... :confused:
En nu mag ik niet meer mee via KrisKras
Door corona of heb ik iets gemist?
 
Ik dacht het wel, maar was door uw laatste zin in de war haha
Alles was al betaald eigenlijk, zelf een kennismaking met de andere medereizigers gehad (via skype wel). Maar week op voorhand was het code rood daar in Lissabon
 
Ik had hier graag mijn ervaring neergetypt, want was effectief ingeschreven voor naar Lissabon te gaan deze zomer via KrisKras, maja we weten allemaal wat er gebeurd is... :confused:
En nu mag ik niet meer mee via KrisKras
Kriskras krijgt er nu enorm van langs door de crisis. Het is een vzw met een kleine oorlogskas, en er zijn sowieso al ontslagen gevallen. Hopelijk overleven ze het. Da's jammer, want ze zijn van alle reisorganisaties degene die misschien wel het meest bezig zijn met duurzaamheid.
 
Jammer, want was idd een goeie organisatie (ookal mag ik niet meer mee wegens te oud :( )

Hopelijk volgend jaar nog eens met Joker.
 
Vandaag bericht gekregen dat ik wél mee mag voor de reizen van 2021; ook al ben ik 31. Uitzonderlijk toegelaten door corona geweest.
Geen idee als het voor nieuwe inschrijvingen is, maar in theorie mag ik mee 🥳
 
Vandaag bericht gekregen dat ik wél mee mag voor de reizen van 2021; ook al ben ik 31. Uitzonderlijk toegelaten door corona geweest.
Geen idee als het voor nieuwe inschrijvingen is, maar in theorie mag ik mee 🥳
Terwijl ge u geld al terug hebt gekregen? Das wel mooi dan.
U reis omboeken naar een periode waarin je al 31 bent zou normaal geweest zijn maar dit vind ik eigenlijk wel chapeau van hen.
 
Terwijl ge u geld al terug hebt gekregen? Das wel mooi dan.
U reis omboeken naar een periode waarin je al 31 bent zou normaal geweest zijn maar dit vind ik eigenlijk wel chapeau van hen.
yep, inderdaad. knap van hun
 
Ik was net eens aan het kijken op de site van Joker en dit is blijkbaar maar tot 30 jaar. Iemand ervaring met groepsreizen organisaties voor personen ouder dan 30? (Ben zelf 36).

Ik heb nog nooit eerder deelgenomen aan een groepsreis en heb geen enkele ervaring met zulke organisaties.
Maar ergens door corona ben ik beginnen beseffen dat het leven te kort is om er niet alles uit te halen. Als corona voorbij is zou'k toch eens graag een mooie reis willen maken.
 
Ik was net eens aan het kijken op de site van Joker en dit is blijkbaar maar tot 30 jaar. Iemand ervaring met groepsreizen organisaties voor personen ouder dan 30? (Ben zelf 36).

Ik heb nog nooit eerder deelgenomen aan een groepsreis en heb geen enkele ervaring met zulke organisaties.
Maar ergens door corona ben ik beginnen beseffen dat het leven te kort is om er niet alles uit te halen. Als corona voorbij is zou'k toch eens graag een mooie reis willen maken.
Joker
 
Ik was net eens aan het kijken op de site van Joker en dit is blijkbaar maar tot 30 jaar. Iemand ervaring met groepsreizen organisaties voor personen ouder dan 30? (Ben zelf 36).

Ik heb nog nooit eerder deelgenomen aan een groepsreis en heb geen enkele ervaring met zulke organisaties.
Maar ergens door corona ben ik beginnen beseffen dat het leven te kort is om er niet alles uit te halen. Als corona voorbij is zou'k toch eens graag een mooie reis willen maken.
Ik ben al verschillende keren met Shoestring.nl op reis geweest en dat is eigenlijk altijd goed mee gevallen. 1x ben ik met Baobab.nl mee geweest en dat vond ik wat minder. MAAR dit was een soort pop-up reis en eigenlijk was dat wel goed georganiseerd maar hebben ze teveel willen doen in een beperkte tijd.
Persoonlijk kijk ik altijd over de grens (reizen zijn daar meestal een stuk goedkoper) maar Shoestring heeft ook een Belgische zustermaatschappij en dat is KoningAap.be. Joker heeft inderdaad ook reizen voor 30 plussers, dan heb je nog Sawadee, Djoser, ...
Internationaal heb je dan bv GAP reizen maar dan moet je wel zelf je vervoer voorzien heen en terug.
 
Bestaat er ook zoiets gelijkaardig maar dan als feestvakantie voor +30jarigen :) ? Is niet altijd gemakkelijk om leeftijdsgenoten te vinden die dat nog willen doen. Meeste van mijn vrienden zijn bezig met huisje, tuintje,...
 
Terug
Bovenaan