Ervaring met haartransplantaties

Daniël-Kun

Member
Voor mensen die haartransplantaties gedaan hebben, hoe ging het? Hoeveel heeft het gekost? Hoe lang geleden was het? Waar heb je dat gedaan?

Ik vraag me af hoe permanent dat is.
 
Ik heb ook inhammen. Eigenlijk al sinds ik op de hogeschool zat. Zelf zie ik de humor er wel van in. Veel gelachen met Deense collega's over mijn receding hairline.

Uiteindelijk is de situatie vrij stabiel, de inhammen zijn er, maar ik heb nog al mijn haar.

Haartransplantaties, bekeken, overwogen, advies ingewonnen, maar uiteindelijk toch niet gedaan.

Ik heb mijn twijfels over het blijvend resultaat, soms lees je dat de transplantatie mislukt en het lijkt alsof er schaamhaar op het hoofd groeit. Voor-na foto's zijn uiteraard altijd veelbelovend en Turkije is de place-to-be
 
Ik heb een paar vrienden die het gedaan hebben. Maar ik vind dat je dat toch nog altijd ziet. Ik kan niet uitleggen hoe, maar het ziet er niet natuurlijk uit.
 
Ik ken enkelen waarbij je het ziet, want die haarlijn is als die van een pop. En één iemand waarbij het er natuurlijk uitziet. Maar die is ook niet voor een supervolle haardos gegaan en zodus ziet het er natuurlijk uit voor zijn leeftijd. Ik ken veel mensen die hebben geïnformeerd. Turkije zou tussen 4k-8k liggen. Maar éénmalig is het uiteindelijk nooit blijkbaar.

In ieder geval, ik denk dat je Hollywood money nodig hebt voor de beste resultaten en nazorg. Voor een goedkoop éénmalig bezoek aan Turkije kan je even geholpen zijn misschien, maar je haalt er geen resultaat mee genre Elon Musk/Antonio Conte/Gordon Ramsey/... Ik denk dat je los 20-30k moet leggen voor de beste resultaten. En dan elk jaar waarschijnlijk honderden euro's aan nazorg.

Anders zit je zoals Gunther Levi te hopen dat ze u nog eens laten afkomen voor een gratis behandeling zodat ze enkele nieuwe sprieten ergens kunnen zoeken om elders te installeren. Ik denk dat die mens intussen van zijn perineum zit te oogsten.
 
Je gaat na die operatie uiteindelijk altijd finasteride moeten blijven nemen. Anders valt het gewoon weer uit. Nu opzich geen probleem, finasteride kost relatief weinig (+-€80 voor 300 dagen).

Voor de top-resultaten zou je inderdaad al wat meer budget nodig hebben denk ik. Al heb ik me laten vertellen dat in Brussel een zeer goede zou zitten.

Verder, de persoon die ik ken die het heeft...Nja...je ziet dat het niet klopt, al is dit misschien ook omdat we het weten. Verder is hij er wel heel gelukkig mee en draagt hij niet meer non-stop een pet gelijk voorheen.

Als je het overweegt, gewoon wat dokters langs gaan en zelf de keuze maken. Als je je beter gaat voelen is het het waard.
 
Je gaat na die operatie uiteindelijk altijd finasteride moeten blijven nemen. Anders valt het gewoon weer uit. Nu opzich geen probleem, finasteride kost relatief weinig (+-€80 voor 300 dagen).
Hangt dat niet sterk af van de oorzaak van iemands haaruitval?
Voor de top-resultaten zou je inderdaad al wat meer budget nodig hebben denk ik. Al heb ik me laten vertellen dat in Brussel een zeer goede zou zitten.
Heb je een naam? Mag in PM.
Maar éénmalig is het uiteindelijk nooit blijkbaar.

In ieder geval, ik denk dat je Hollywood money nodig hebt voor de beste resultaten en nazorg. ... Ik denk dat je los 20-30k moet leggen voor de beste resultaten. En dan elk jaar waarschijnlijk honderden euro's aan nazorg
Heb je hier bronnen voor toevallig? Eerste keer dat ik dit hoor (niet dat ik je niet geloof hoor, maar wil mij er gewoon zoveel mogelijk over inlezen). Wat zou die nazorg dan zijn?
 
Hangt dat niet sterk af van de oorzaak van iemands haaruitval?

Heb je een naam? Mag in PM.

Heb je hier bronnen voor toevallig? Eerste keer dat ik dit hoor (niet dat ik je niet geloof hoor, maar wil mij er gewoon zoveel mogelijk over inlezen). Wat zou die nazorg dan zijn?
Alleen mond-aan-mond van mensen die het hebben gedaan of het hebben overwogen. Echte bronnen heb ik niet.

Nazorg zijn nieuwe transplantaties, elk jaar enkele spuiten in uw hoofdhuid, twee medicamenten nemen (minoxidil en het andere ben ik vergeten, maar dat zou ook meer ongemakken veroorzaken) en nog vanalle zaken die ik al ben vergeten. Maar het was wel een heel ding.
 
Alleen mond-aan-mond van mensen die het hebben gedaan of het hebben overwogen. Echte bronnen heb ik niet.

Nazorg zijn nieuwe transplantaties, elk jaar enkele spuiten in uw hoofdhuid, twee medicamenten nemen (minoxidil en het andere ben ik vergeten, maar dat zou ook meer ongemakken veroorzaken) en nog vanalle zaken die ik al ben vergeten. Maar het was wel een heel ding.
Minoxidil en finasteride. De 2 meest gebruikte medicijnen. Je kan als je wilt gewoon minoxidil en finasteride gebruiken zonder haartransplantatie. Soms werkt dat ook perfect. Tenzij je echt grote kale plekken hebt dan is een haartransplantatie waarschijnlijk het beste. Ik zou zelf nooit finasteride gebruiken omdat het je libido kan verlagen wat natuurlijk niet fijn is als je een grote fan bent van "voortplanting".
 
Alleen mond-aan-mond van mensen die het hebben gedaan of het hebben overwogen. Echte bronnen heb ik niet.

Nazorg zijn nieuwe transplantaties, elk jaar enkele spuiten in uw hoofdhuid, twee medicamenten nemen (minoxidil en het andere ben ik vergeten, maar dat zou ook meer ongemakken veroorzaken) en nog vanalle zaken die ik al ben vergeten. Maar het was wel een heel ding.
Oké goed om te weten, thanks!

Finasteride heeft inderdaad serieuze bijwerkingen! Ik zou het zelf ook ni direct gebruiken.
 
Ik zou zelf nooit finasteride gebruiken omdat het je libido kan verlagen wat natuurlijk niet fijn is als je een grote fan bent van "voortplanting".
Finasteride heeft inderdaad serieuze bijwerkingen! Ik zou het zelf ook ni direct gebruiken.
Is echt wel een grote mythe hoor. Je kan meerder studies zelf vinden en opzoeken. Bij normaal gebruik is de kans op neveneffecten echt absurd klein.

Zelf nu bijna 2 jaar Finasteride aan het gebruiken (preventief, begon verdunning te merken dus dacht better safe than sorry) en echt 0,0 bijwerkingen. Enkel dat ik me geen zorgen meer maak over mijn haarlijn.
Hangt dat niet sterk af van de oorzaak van iemands haaruitval?
Ja en nee. Je hebt stress-gerelateerde haaruitval. Dan ben je inderdaad wel gekloot als je die stress blijft ervaren. Maar meestal is het male-pattern baldness wat een gevolg is van dht in je hoofdhuid. DHT is eigenlijk een soort afsplitsing van testosterone. Finasteride "wast" die dan uit je schedel om het simpelweg te zeggen zodat dit je haar niet meer kan aantasten. Dus al is je haaruitval stress gerelateerd, gok ik dat je nog steeds finasteride zou moeten nemen om te zorgen dat het dan niet plots door DHT gaat uitvallen.

In ieder geval, je kan in een enorm wormhole van info duiken online over haaruitval. "More Plates More Dates" op youtube heeft onderandere redelijk informatieve video's hierover.

Heb je een naam? Mag in PM.
Helaas niet, kwam het ooit tegen op een youtube video die transplantaties reviewde. Toen wat verder gezocht op de naam, maar is al een jaar of 2 geleden.
 
Anders zit je zoals Gunther Levi te hopen dat ze u nog eens laten afkomen voor een gratis behandeling zodat ze enkele nieuwe sprieten ergens kunnen zoeken om elders te installeren. Ik denk dat die mens intussen van zijn perineum zit te oogsten.

Danku voor de lach van vandaag.
 
3 vrienden van mijn broer zijn samen naar Turkije geweest voor een haartransplantatie. Ze zeiden dat voor alles samen (vluchten, operatie, weekje all-in hotel nadien) ze 3k kwijt waren. Geen idee als ze de waarheid spraken over de prijs, maar het was in ieder geval zo dat ze volledig ontzorgd werden.

Dat was in de corona-periode wat heel goed uitkwam, aangezien je de eerste maand toch duidelijk ziet aan je hoofd dat je een operatie gehad hebt. Dus ideaal voor thuiswerk en niemand die raar opkeek omdat sociaal isolement toen normaal was.

De eindresultaten zijn bij de 3 vrienden wel uiteenlopend, nu 2 à 3 jaar later. 1 persoon is heel veel haren weer kwijt, bij een ander is het dan weer erg goed gelukt. 1 iemand zei dat dat mogelijk komt door hoe goed je aan nazorg na de operatie doet: bvb 6 weken of langer uit de zon blijven om de wondjes goed te laten genezen, geen pet opzetten tijdens deze periode, bepaalde shampoo of medicament gebruiken mss.
 
Zelf nu bijna 2 jaar Finasteride aan het gebruiken (preventief, begon verdunning te merken dus dacht better safe than sorry) en echt 0,0 bijwerkingen. Enkel dat ik me geen zorgen meer maak over mijn haarlijn.
Nooit geprobeerd om eens te stoppen met Finasteride om dan eens te zien of uw verdunning zou terugkomen of niet? Want heel uw leven finasteride blijven nemen is nu ook ni echt geweldig.
De eindresultaten zijn bij de 3 vrienden wel uiteenlopend, nu 2 à 3 jaar later. 1 persoon is heel veel haren weer kwijt, bij een ander is het dan weer erg goed gelukt. 1 iemand zei dat dat mogelijk komt door hoe goed je aan nazorg na de operatie doet: bvb 6 weken of langer uit de zon blijven om de wondjes goed te laten genezen, geen pet opzetten tijdens deze periode, bepaalde shampoo of medicament gebruiken mss.
Klopt, heb ook eens gehoord dat je niet mag krabben, ookal jeukt uw hoofdhuid enorm. Zal allemaal wel een rol spelen voor het eindresultaat. Tis in ieder geval niet gewoon effe wat haartjes laten zetten en klaar jammer genoeg...

Misschien offtopic nu maar is er iemand hier op het forum die al over een lange periode een dermaroller gebruikt en zijn ervaring kan/wil delen? Dat zou blijkbaar (bij sommige mensen) ook goede resultaten geven.
 
Nooit geprobeerd om eens te stoppen met Finasteride om dan eens te zien of uw verdunning zou terugkomen of niet? Want heel uw leven finasteride blijven nemen is nu ook ni echt geweldig.
Volgens de bijsluiter verlies je al je vooruitgang als je stopt met het gebruiken van Finasteride, hetzelfde met minoxidil.
 
Beste twee in België zijn:



En


Reken op 15/20k.

Gunther Levi is naar Feriduni gegaan na zijn transplantatie in Turkije.


Ben zelf bij Feriduni geweest op consult (wachttijd voor de gewone sterveling 1 jaar), Hij wou nog niks doen echter gezien volgens hem nog oké. Wat hem ook siert als arts.


Nog steeds veel taboe errond, ook vaak lacherig.
Impact haarverlies op mentaal welzijn kan nochtans niet gering zijn.
Vgl het met een vrouw die onzeker is over haar te kleine borsten (en waar anno 2023 meer begrip voor is dan een man die een haartransplantatie doet).
 
Nog steeds veel taboe errond, ook vaak lacherig.
Impact haarverlies op mentaal welzijn kan nochtans niet gering zijn.
Vgl het met een vrouw die onzeker is over haar te kleine borsten (en waar anno 2023 meer begrip voor is dan een man die een haartransplantatie doet).
Is dat ook al niet omdat -globaal genomen- mannen niet luidop durven zeggen dat het een grote invloed heeft op hun zelfbeeld? Liever "lijden in stilte"?
Als ik totaal niet weet dat iemand er oprecht last van heeft, ga ik ook eens met mijn ogen draaien en "ijdeltuit!" denken/zeggen net als wanneer iemand aan haar borsten laat werken.

Als ik dan weer van diezelfde persoon zou weten dat die daar onder lijdt, ga ik die net eerder aanmoedigen/steunen dan als een oppervlakkige ijdeltuit zien.
Wat natuurlijk ook een optie is he, dat het simpelweg krampachtig vastklampt is aan "jeugdigheid en viriliteit".

Ik weet wel dat de meeste mannen er veel meer waarde aan hechten dan de doorsnee vrouw. Alez, de niet oppervlakkige exemplaren natuurlijk. :unsure:
 
Is dat ook al niet omdat -globaal genomen- mannen niet luidop durven zeggen dat het een grote invloed heeft op hun zelfbeeld? Liever "lijden in stilte"?


Daar ben ik zeker van. Vergis u ook niet , sommige mannen kunnen zich kaal scheren en daar goed mee staan, anderen hebben geen kop om kaal te gaan.

Iemand op werk heeft een haartransplantatie gedaan in Turkije en die zei me dat hij nadien heel wat discrete vragen had gekregen van mannen die er ook aan dachten.
 
Als ik totaal niet weet dat iemand er oprecht last van heeft, ga ik ook eens met mijn ogen draaien en "ijdeltuit!" denken/zeggen net als wanneer iemand aan haar borsten laat werken.

Als ik dan weer van diezelfde persoon zou weten dat die daar onder lijdt, ga ik die net eerder aanmoedigen/steunen dan als een oppervlakkige ijdeltuit zien.
Wat natuurlijk ook een optie is he, dat het simpelweg krampachtig vastklampt is aan "jeugdigheid en viriliteit".

Misschien een interessant vraagstuk waar esthetische ziekenhuizen kunnen op antwoorden, maar ik denk dat de meesten die een ingreep daadwerkelijk laten uitvoeren wel degelijk hard lijden.
Dan heb ik het niet over de gemediatiseerde Paris Hilton figuren, maar over de gewone man of vrouw van om de hoek.

Haarproblemen, borstcorrecties, gezichtscorrecties, ingrepen voor gewicht, ... ; er wordt maar al te vaak beweerd dat je zulke ingrepen moet laten uitvoeren "voor jezelf" (en in sommige gevallen zal er misschien een achterliggende medische reden waardoor een dusdanige operatie vereist is), terwijl er maar heel weinig zijn die zo ijdel of narcistisch zijn, dat ze dit 'gewoon voor zichzelf' doen.

Meestal gaat er een gans proces van lijden aan vooraf, met pesterijen, zogenaamde goedbedoelde kritieken, afwijzingen (op amoureus vlak of in het algemeen), etc..., wat uiteindelijk de persoon noopt om een oplossing te vinden, doordat het lijden ondraaglijk is geworden.
Helaas zitten die triggers voor een esthetische ingreep in veel gevallen dus in de omgeving en niet bij de persoon zelf.

Een klassiek voorbeeld is de relatie man/vrouw in een bestaand gelukkig koppel.
Stel als die man kalend wordt en je vraagt aan die vrouw of ze dit een reden vindt om haar partner minder aantrekkelijk te vinden (of in extremis zelfs met hem te breken hierom), dan zal 99,99% van de vrouwen -gelukkig- hier negatief op antwoorden (en gelukkig maar dat er andere waarden op dat moment in een relatie primeren).
Laat diezelfde man zich als single op de datingmarkt begeven en je krijgt een totaal ander verhaal (waar er gelukkig ook vrouwen zijn die er minder waarde aan hechten, maar toch liggen de kaarten op dat moment totaal anders).
 
Misschien een interessant vraagstuk waar esthetische ziekenhuizen kunnen op antwoorden, maar ik denk dat de meesten die een ingreep daadwerkelijk laten uitvoeren wel degelijk hard lijden.
Dan heb ik het niet over de gemediatiseerde Paris Hilton figuren, maar over de gewone man of vrouw van om de hoek.

Haarproblemen, borstcorrecties, gezichtscorrecties, ingrepen voor gewicht, ... ; er wordt maar al te vaak beweerd dat je zulke ingrepen moet laten uitvoeren "voor jezelf" (en in sommige gevallen zal er misschien een achterliggende medische reden waardoor een dusdanige operatie vereist is), terwijl er maar heel weinig zijn die zo ijdel of narcistisch zijn, dat ze dit 'gewoon voor zichzelf' doen.

Meestal gaat er een gans proces van lijden aan vooraf, met pesterijen, zogenaamde goedbedoelde kritieken, afwijzingen (op amoureus vlak of in het algemeen), etc..., wat uiteindelijk de persoon noopt om een oplossing te vinden, doordat het lijden ondraaglijk is geworden.
Helaas zitten die triggers voor een esthetische ingreep in veel gevallen dus in de omgeving en niet bij de persoon zelf.

Een klassiek voorbeeld is de relatie man/vrouw in een bestaand gelukkig koppel.
Stel als die man kalend wordt en je vraagt aan die vrouw of ze dit een reden vindt om haar partner minder aantrekkelijk te vinden (of in extremis zelfs met hem te breken hierom), dan zal 99,99% van de vrouwen -gelukkig- hier negatief op antwoorden (en gelukkig maar dat er andere waarden op dat moment in een relatie primeren).
Laat diezelfde man zich als single op de datingmarkt begeven en je krijgt een totaal ander verhaal (waar er gelukkig ook vrouwen zijn die er minder waarde aan hechten, maar toch liggen de kaarten op dat moment totaal anders).
Om het nu eens heel grof te zeggen: hebben die mensen dan een transplantatie/borstvergroting/... Nodig, of een psycholoog?
Want ik ken tal van mannen die er geen enkel complex rond hebben èn ook weinig moeite hebben een partner (al dan niet voor korte duur) te vinden. Waarschijnlijk omdat ze zelfvertrouwen hebben en dat uitstralen?

Het is vaak een èn èn verhaal hoor, wanneer iemand een fysiek "probleem" heeft, wordt het beste resultaat doorgaans behaald door èn een correctie daarvan èn psychologische begeleiding.
Mensen die nooit tevreden zijn en maar blijven sleutelen aan hun lijf, operatie na operatie bekostigen omdat ze niet "perfect" zijn, zijn daar het duidelijkste voorbeeld van dat een psycholoog -voor buitenstaanders- de beste investering zou zijn...
 
Nooit geprobeerd om eens te stoppen met Finasteride om dan eens te zien of uw verdunning zou terugkomen of niet? Want heel uw leven finasteride blijven nemen is nu ook ni echt geweldig.
Volgens de studies die ik destijds bekeken heb zou er geen nadeel zijn aan levenslang finasteride te nemen. Het kan zelfs voordelig zijn tegen prostaatkanker meende ik? (don't quote me on that one)

Verder wezen die studies ook aan dat als je stopte dat het relatief snel volledig uit je systeem is, dus bijwerkingen die je mogelijks toch zou ondervinden verdwijnen ook en je haaruitval zal ook stilaan terug hervatten.

Verder is het niet het beste idee om te stoppen en terug te starten. Zit een hele theorie achter of de cyclus van je haar etc, maar als je begint met Finasteride kan het wel eens zijn dat je haar dan extra uitvalt, maar dit is dan omdat de cyclus van je haarfollikels zich gelijkstelt. (dit is allemaal even wat ik me nog ruw herinner, voor degene die hier serieus over zijn en zich zorgen maken, zoek het zelf nog eens extra uit)
 
Terug
Bovenaan