Ervaring Frans Online CLT Leuven?

Raulc

New member
Ik ben geïnteresseerd in online Frans (‘s avonds) en ik heb geen ervaring met het CLT. Ik heb een B2/C1 niveau en ik heb de toets gedaan en kwam uit op niveau 10. Ik kan dan op niveau 9-10 of lager inschrijven.

Ik heb een paar vragen. Misschien kan iemand me helpen:
- Hoeveel studenten zijn er in de les (ongeveer)? Ik heb ergens gelezen dat dertig studenten is normaal maar dat lijkt me te veel.
- Hoeveel tijd moet je besteden aan het huiswerk? Ik ga ook NT2 4.1/4.2 cursussen volgen die mijn prioriteit zijn en ik heb niet veel extra tijd voor Frans buiten de les.
- Ik vind ook 3.5u ‘s avonds online les lastig maar misschien is dit niet te zwaar. Hebben jullie daar ervaring mee?

Alvast bedankt.
 
Ben ik zot of was er al niet ergens een thread over Frans volgen bij het CLT?

Ik zit ook rond C1 (in formele/professionele settings een stuk minder), en de enigste manier om dat te verbeteren is door heel veel te praten. Als je al op B2+ zit is er praktisch geen grammaire meer dat je niet kent. Alles vanaf B2 is quasi enkel woordenschat en spontaner worden.
Een vriendin heeft mij haar cursus van meertalige professionnele communicatie gegeven en ik leer meer na een uurtje woordenschat inoefenen dan bij eender welke klassieke groepslessen dat te veel focust op irrelevante zaken die voor mij niet meer van belang zijn. En ik werk in een drietalige omgeving, dus voldoende ruimte om veel te oefenen. 2 maanden geleden was mijn Frans na jaren van heel weinig gebruik nogal rusty, nu stilaan even vlot als Nederlands.

In zo'n cursus zit je toch maar met een hoop man, en mag je als je geluk hebt eens 5 zinnen zeggen. Dat is het geld niet waard.
 
Ik ben geïnteresseerd in online Frans (‘s avonds) en ik heb geen ervaring met het CLT. Ik heb een B2/C1 niveau en ik heb de toets gedaan en kwam uit op niveau 10. Ik kan dan op niveau 9-10 of lager inschrijven.

Ik heb een paar vragen. Misschien kan iemand me helpen:
- Hoeveel studenten zijn er in de les (ongeveer)? Ik heb ergens gelezen dat dertig studenten is normaal maar dat lijkt me te veel.
- Hoeveel tijd moet je besteden aan het huiswerk? Ik ga ook NT2 4.1/4.2 cursussen volgen die mijn prioriteit zijn en ik heb niet veel extra tijd voor Frans buiten de les.
- Ik vind ook 3.5u ‘s avonds online les lastig maar misschien is dit niet te zwaar. Hebben jullie daar ervaring mee?

Alvast bedankt.
Hoi Raulc,
Ik volg niveau 2. 3 in CVO Brussel persoonlijk, maar ik zou ook graag een online cursus volgen om sneller beter te worden. In Brussel duwen de professoren bijvoorbeeld niet alle onregelmatige werkwoorden onderaan de pagina uit hun hoofd, dus volgens mij lopen we ver achter. Mag ik vragen hoe het gaat met CLT? Doe je naast het boek veel schrijfoefeningen? Volg je online of fysiek? Mag ik vragen hoeveel je voor de cursus hebt betaald?
 
Terug
Bovenaan