Ervaring met haartransplantaties

Om het nu eens heel grof te zeggen: hebben die mensen dan een transplantatie/borstvergroting/... Nodig, of een psycholoog?
In mijn geval ben ik finasteride beginnen nemen omdat ik er gewoon te veel mee bezig was. Zowel bewust als onbewust. Altijd zien dat mijn haar die hoekjes toch iets meer bedekte, vaker een pet op dan gewoonlijk, ... en ik was zo een geval waar mensen zeiden "maar heh, waarom gaat gij dat nu pakken? Ge hebt kei dik haar".

Ik had foto's met een jaar tussen genomen en je zag een lichte verandering. In dat jaar enorm veel research gedaan over mogelijkheden en finsasteride kwam naar boven als goede vertrager van het process, goedkoop, in realiteit geen bijwerkingen, gewoon redelijk ongebruikelijk in België.

Werkt het 100%? Geen idee. Maar wat ik wel weet is dat ik me geen zorgen meer maak over mijn haar. Ik kijk zelfs naar de "inhammetjes" en denk "Ach als het zo blijft, who cares". Ik zeg nu ook tegen zo veel mogelijk mannen als het er over gaat dat ik het neem. Want VEEL meer mannen dan je denkt hebben er problemen mee. En dit al op jonge leeftijd (Ik ken meerdere mannen die zich rond 23 jaar oud kaal geschoren hebben omdat het haar te hard naar achter ging).
 
Ben zelf bij Feriduni geweest op consult (wachttijd voor de gewone sterveling 1 jaar), Hij wou nog niks doen echter gezien volgens hem nog oké. Wat hem ook siert als arts.
Kan je dit wat verder toelichten aub? Dus uw haar(uitval) was volgens hem nog oké en een haartransplantatie was onnodig voor u, was dat het? Heeft hij je dan verdere tips/info gegeven over zaken die je best wel kon doen dan?
 
Kan je dit wat verder toelichten aub? Dus uw haar(uitval) was volgens hem nog oké en een haartransplantatie was onnodig voor u, was dat het? Heeft hij je dan verdere tips/info gegeven over zaken die je best wel kon doen dan?
Omdat het weinig nut heeft een klein hoekje op te vullen en daaraan veel donorhaar te verspillen, mocht later blijken dat de uitval nog verder toeneemt.
 
Omdat het weinig nut heeft een klein hoekje op te vullen en daaraan veel donorhaar te verspillen, mocht later blijken dat de uitval nog verder toeneemt.
Oké, bij u ging het dus maar om een klein hoekje, wist ik niet (des te beter natuurlijk). Is het bij u dan uiteindelijk verder toegenomen de haaruitval of niet? Ik veronderstel van niet?
 
Oké, bij u ging het dus maar om een klein hoekje, wist ik niet (des te beter natuurlijk). Is het bij u dan uiteindelijk verder toegenomen de haaruitval of niet? Ik veronderstel van niet?
Het is iemand anders die antwoordde :)
Ben ook wel benieuwd
 
Is echt wel een grote mythe hoor. Je kan meerder studies zelf vinden en opzoeken. Bij normaal gebruik is de kans op neveneffecten echt absurd klein.

Zelf nu bijna 2 jaar Finasteride aan het gebruiken (preventief, begon verdunning te merken dus dacht better safe than sorry) en echt 0,0 bijwerkingen. Enkel dat ik me geen zorgen meer maak over mijn haarlijn.

Ja en nee. Je hebt stress-gerelateerde haaruitval. Dan ben je inderdaad wel gekloot als je die stress blijft ervaren. Maar meestal is het male-pattern baldness wat een gevolg is van dht in je hoofdhuid. DHT is eigenlijk een soort afsplitsing van testosterone. Finasteride "wast" die dan uit je schedel om het simpelweg te zeggen zodat dit je haar niet meer kan aantasten. Dus al is je haaruitval stress gerelateerd, gok ik dat je nog steeds finasteride zou moeten nemen om te zorgen dat het dan niet plots door DHT gaat uitvallen.

In ieder geval, je kan in een enorm wormhole van info duiken online over haaruitval. "More Plates More Dates" op youtube heeft onderandere redelijk informatieve video's hierover.


Helaas niet, kwam het ooit tegen op een youtube video die transplantaties reviewde. Toen wat verder gezocht op de naam, maar is al een jaar of 2 geleden.
Uhh, ik weet niet sinds wanneer maar voor een reden is Minoxidil (2%) officieel een geneesmiddel geworden en je hebt nu een voorschrift nodig.
 
Uhh, ik weet niet sinds wanneer maar voor een reden is Minoxidil (2%) officieel een geneesmiddel geworden en je hebt nu een voorschrift nodig.
Speciaal, een jaar of 2 geleden was het nog zonder. Misschien omdat het wel een beetje een hype aan het worden was voor baardgroei?
 
Terug
Bovenaan