Ervaringen met "De Blauwe Vogel"?

lapino

Active member
Denken eraan reis te doen naar Thailand met deze organisatie. Ja ik weet dat je het zelf goedkoper kan doen, maar is voor ons de makkelijkste oplossing met 2 tieners. Iemand ervaring hiermee, of die mensen kent die via hen Thailand hebben gedaan? Zou voor juli 2024 zijn.
 
Wij hebben de reis naar Thailand gedaan met de blauwe vogel. Wel al geleden van in 2015. Was toen echt een topervaring. Heel veel gezien en toch ook nog genoeg ontspanning. Ook heel fijne lokale gidsen. Hotels waren altijd heel mooi met lekker ontbijt. Je had een vast programma dat je nog naar wens kon aanvullen met extra activiteiten (insectenmarkt, massage ...) of vrije tijd.
 
Mijn ouders zijn al een paar keer met hen op (bus)reis geweest. Dat was telkens binnen europa wel, maar ze zijn altijd tevreden waardoor ze er telkens opnieuw voor kiezen. Maar qua organisatie zal dat dus ook wel in orde zijn voor de verre reizen vermoed ik.
 
Bij JoeFM (ja, dat staat soms op) hadden ze nu ook een wedstrijd voor een reis naar Australië en dat was ook met Blauwe Vogel. Ik vermoed dat ze dus wel een goede reputatie hebben.
 
Dezelfde vraag werd hier gesteld ivm. De Blauwe Vogel trouwens: https://www.beyondgaming.be/threads...izen-joker-koning-aap-kris-kras-etc.96/page-6

Mijn ouders zijn enkele jaren terug mee geweest met De Blauwe Vogel naar Thailand en waren daar zeer positief over, intussen al een vijftal verre reizen met hen gedaan. Grote voordeel is dat ze niks willen plannen en een aangename agenda op reis willen, dan is hun formule ideaal. Alleen ligt de gemiddelde leeftijd wel wat hoger heb ik het gevoel en denk ik dat je met een jong gezin wel eerder de uitzondering zal zijn.
 
Bedankt voor de feedback, wij zouden in juli gaan dus denk dat het qua leeftijd op dat moment wel zal meevallen (is dan ook regenseizoen, denk dat gepensioneerder liever buiten schoolvakanties zullen gaan). Wordt duur maar zo te horen wel de moeite om eens te doen met gezien (nu ze nog mee willen, zijn al 19j en 14j).
 
Bij de blauwe vogel krijg ik echt seniorengevoel, en zeker als ik die website eens bekijk. Thailand en bij uitbreiding heel ZO Azie, kan je nu echt eens heel gemakkelijk en zelfs met een gezin zonder voorbereiding een mooie reis maken, zonder zorgen en zonder moeite.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Bij de blauwe vogel krijg ik echt seniorengevoel, en zeker als ik die website eens bekijk.
Die website is idd vreselijk. Dat schreeuwt Dreamweaver 😅
Thailand en bij uitbreiding heel ZO Azie, kan je nu echt eens heel gemakkelijk en zelfs met een gezin zonder voorbereiding een mooie reis maken, zonder zorgen en zonder moeite.
Ja maar daar heeft de TS blijkbaar geen zin in, en dat is zijn goed recht.
Wat wel mogelijk is, en waarschijnlijk zelfs voor minder dan wat de Blauwe Vogel aanrekent, is om via een andere organisatie dat gewoon prive te doen. 2 min google en je vindt genoeg organisaties die ook alles in elkaar steken voor jullie en waarbij je geen bende 60+ 'ers mee sleept op je tocht maar gewoon met je gezin op stap bent.
 
Terug
Bovenaan