Ergernis/glimlach op vakantie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Silence

Well-known member
Hier kunnen misschien nog wel wat grappige verhalen boven komen 😊

Grootste ergernis (huidige reis), bagage die niet aankwam en nergens een contactpunt. (Niet bij de vliegmaatschappij, niet bij de organisatie en ier bij het reisbureau : "gewoon wachten mijnheer")
Vliegmaatschappij heeft intussen (na 4dagen nog steeds niet gereageerd - bagage is er wel al)
 
Glimlach: Grappig hoe je gewoon de nationaliteiten kan vaststellen op het gedrag van de mensen

Nederlanders: - Ostenstatief weigeren van een mondmasker te dragen in het hotel/restaurant want "we are vaccinated"
- S' avonds nemen ze buffet ipv a la carte en no kidding gisteren zag ik een koppel plastieken bakjes vragen en vullen om mee naar de kamer te nemen (eerder een wtf moment) - moet je de volgende dag al geen lunch betalen natuurlijk
- 3x aan de ober vragen of ze wel het glas wijn van 16cl hebben ipv 24cl alvorens af te rekenen
Hokken ook altijd samen precies.

Fransen: nonchalant, als je op iemand moet wachten praktisch altijd een Fransman.
Heel vol van zichzelf "Ah tu est Belge? Petit coussin". Om dan geen knijt Engels te spreken of zelfs te verstaan en verwachten dat iedereen ter wereld Frans kan.
Zeer luidruchtig

Duitsers: zeer punctueel: eten om 8 is om 10 voor 8 aanwezig. Keihard zuchten als bovenstaande Fransen te laat aankomen waardoor we 3 minuten later vertrekken als gepland. Geen gevoel voor stijl.

Bevindingen van de laatste 3 dagen van deze reis 🤦😂
Meeste Belgen zijn toch echt makkelijk en aangenaam gezelschap als toerist hoor
 
Glimlach: Grappig hoe je gewoon de nationaliteiten kan vaststellen op het gedrag van de mensen

Nederlanders: - Ostenstatief weigeren van een mondmasker te dragen in het hotel/restaurant want "we are vaccinated"
- S' avonds nemen ze buffet ipv a la carte en no kidding gisteren zag ik een koppel plastieken bakjes vragen en vullen om mee naar de kamer te nemen (eerder een wtf moment) - moet je de volgende dag al geen lunch betalen natuurlijk
- 3x aan de ober vragen of ze wel het glas wijn van 16cl hebben ipv 24cl alvorens af te rekenen
Hokken ook altijd samen precies.
Zeer arrogant en luidruchtig volk, wilt overal aanwezig zijn maar kan geen kloten Frans/Duits/Engels.

Dat voedsel stelen heb ik ook gemerkt afgelopen zomer op een buffet. Ik ga deze zomer een plaats zoeken waar geen Nederlanders zijn...

Doorgaans willen ze ook opvallen door met zeer oude busjes te rijden met decoratieve surfplanken op of van die legerjeeps waar ze dan aan 80/u mee naar het zuiden rijden met lege decoratieve kisten op het dak...
 
Zeer arrogant en luidruchtig volk, wilt overal aanwezig zijn maar kan geen kloten Frans/Duits/Engels.

Dat voedsel stelen heb ik ook gemerkt afgelopen zomer op een buffet. Ik ga deze zomer een plaats zoeken waar geen Nederlanders zijn...

Doorgaans willen ze ook opvallen door met zeer oude busjes te rijden met decoratieve surfplanken op of van die legerjeeps waar ze dan aan 80/u mee naar het zuiden rijden met lege decoratieve kisten op het dak...
Het verbaasd me dat ze hier zijn want het is toch geen goedkope bestemming.
Op alles van hun klote maken en iedereen moet zich aanpassen aan hun.

Hier een anders Vlaams koppel tegen gekomen, die gast maakt er nu een gewoonte van om ze in het NL aan te spreken en te vragen waar en hoe hij de vrijstelling kan bekomen voor geen mondmasker te dragen :rofl:
 
Het verbaasd me dat ze hier zijn want het is toch geen goedkope bestemming.
Op alles van hun klote maken en iedereen moet zich aanpassen aan hun.

Hier een anders Vlaams koppel tegen gekomen, die gast maakt er nu een gewoonte van om ze in het NL aan te spreken en te vragen waar en hoe hij de vrijstelling kan bekomen voor geen mondmasker te dragen :rofl:
Precies wel goeie cocktails daar als ik de taalfouten zo lees. :unsure:
 
Vlaamse kinderloze 30ers- gefaald in evolutietheorie- snobs op Tui vlucht met ruitjesbodywarmers en rode klakschoenen naar Malaga. Die vies kijken naar normale mensen met kinderen omdat hun fake-exclusiviteit doorprikt is...
 
Nog maar 1 paniek momentje gehad)

Na een lange vliegtuigreis (+10 uur) en midden in de nacht toekomen (ik denk 1-2 uur ergens) en uw huurauto willen gaan afhalen.
ZIt er niemand op aan de desk van desbetreffende bedrijf.

(gelukkig waren er nog 2 andere groepjes die daar ook een auto moesten afhalen (die hebben het eigenlijke allemaal geregeld voor ons).

Uurtje moeten wachten en rondbellen. Zat de verantwoordelijke die nacht ipv de balie blijkbaar op de WC met een groot en langdurig incident :poop: :poop::poop:. Niet zo erg maar er was toch wat paniek (door vermoeidheid).
 
Vlaamse kinderloze 30ers- gefaald in evolutietheorie- snobs op Tui vlucht met ruitjesbodywarmers en rode klakschoenen naar Malaga. Die vies kijken naar normale mensen met kinderen omdat hun fake-exclusiviteit doorprikt is...
Dertigers zonder kinderen zijn dus niet normaal en gefaald in evolutietheorie?

Dat weten we ook alweer.
 
Eens uren vastgezeten op een eilandje (vlakbij Bergen, Noorwegen) omdat de kapitein van de ferry ziek was geworden (ambulance zelfs gekomen). Gelukkig konden we wel schuilen voor de gietende regen in de ferry. Pas heel laat kunnen vertrekken en dan op het volgend eilandje in de pikkedonker ons tentje moeten opzetten tussen de velden in de regen (we waren met de fiets). Plezant was anders en ook wel schokkend natuurlijk. Ik hoop dat de kapitein het gehaald heeft in elk geval.
 
In Teheran met een 50-jarig dametje (die me rondgidste) samen op een motortaxi gezeten en dat is in Iran ... ehm ... avontuurlijk. Zigzaggen, geen verkeersregels, tegen de richting in rijden ... Achteraf was dat best cool, op het moment zelf betwijfelde ik of mijn reisverzekering hiermee zou lachen.
 
als je je ergert op vakantie, ben je niet goed bezig imo...
als je dan nog eens een thread opent op BG tijdens je vakantie, om uit te huilen, ben je volgens mij nog slechter bezig :)

en ik snap dat karikaturale ook helemaal niet. "oooh de russen zijn lawaaimakers, " "ooh de fransen zijn dikke nekken" , "ooh de nederlands geven geen geld uit".
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vooral toen onze kinderen jonger waren, ergerde ik me aan hotelkamers / vakantiehuisjes met enkel van die dunne gordijntjes. Waardoor het ‘s ochtends om 6u al helemaal licht is in de slaapkamer, en de kinderen natuurlijk vroeg wakker waren. We hebben zelfs een tijdje altijd een rol aluminiumfolie en plakband ingepakt, om daarmee de ramen af te plakken 😁
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Als je de oerinstincten van de jager-verzamelaar wilt zien is een buffet in een all in hotel the place to be. Eigenlijk gek hoe primaal mensen zich gedragen op een buffet. Toch maar vechten om dat laatste stuk uitgedroogde pizza terwijl dat om de 10 min wordt bijgevuld. En gek hoeveel eten daar wordt weg gegooid.
 
Als je de oerinstincten van de jager-verzamelaar wilt zien is een buffet in een all in hotel the place to be. Eigenlijk gek hoe primaal mensen zich gedragen op een buffet. Toch maar vechten om dat laatste stuk uitgedroogde pizza terwijl dat om de 10 min wordt bijgevuld. En gek hoeveel eten daar wordt weg gegooid.
Britten op de overzetboot naar Schotland. Dat waren bomvolle borden en die bleven maar schoven ...

Finnen op de overzetboot van Estland naar Finland zijn wél geinig. Poepeloerezat en vollen bak karaoke zingen.
 
Ik ben juist terug van vakantie uit Mexico. Op het einde had ik nog ruim drieduizend Mexicaanse peso's over. Vraag is wat je er dan mee doet? Antwoord: cadeaubonnen voor Netflix kopen! Nu maar hopen dat die dingen in België ook werken :)
 
Ik ben juist terug van vakantie uit Mexico. Op het einde had ik nog ruim drieduizend Mexicaanse peso's over. Vraag is wat je er dan mee doet? Antwoord: cadeaubonnen voor Netflix kopen! Nu maar hopen dat die dingen in België ook werken :)
Wij hadden in Egypte een soortgelijk bedrag over (omgerekend naar Euro), van elk type bankbiljet 1 gehouden als souvenir en de rest aan onze privé-chauffeur gegeven als fooi. Die mens had ons onwaarschijnlijk goed geholpen tijdens die reis en we konden toch niets doen met dat geld, dus gegeven. Die mens wist niet goed wat hij moest doen er mee. Nadien gehoord dat dat blijkbaar 2 maandlonen voor zo'n chauffeur zijn daar. :unsure:
Ergens voelde dat zowel goed en decadent samen. Dat je als simpele mens in eigen land, ginder zo'n absurd bedrag als fooi geeft.
 
en de rest aan onze privé-chauffeur gegeven als fooi

Ik heb vierhonderd peso's gegeven aan onze Mexicaanse buschauffeur, maar drieduizend zou toch wat overdreven zijn. Ik heb altijd wel de gewoonte om fooien te geven aan functies in het toerisme die onderaan de ladder staan aangezien die dat het meeste verdienen (maar dikwijls niet krijgen).

Twee jaar geleden heb ik vlak voor mijn vlucht van Buenos Aires naar Amsterdam een heleboel Argentijnse peso's cadeau gedaan aan een schoonmaker op de luchthaven. Die wist niet goed wat hem overkwam :)
 
Russen zijn ook nogal nonchalant. Niet echt bewust van de omgeving.
Britten hebben ook geen gevoel voor stijl, maar in tegenstelling tot de meeste Duitsers wél gevoel voor humor.
Ik herinner mij ook de Russen toen we in Egypte zaten. Die behandelden het personeel gelijk het stront was en zaten constant aan het zwembad selfies te maken. Zwemmen deden ze niet, anders gingen hun kilo's make-up er af.

Britten : luid en veel drinken waardoor ze nog luidruchtiger werden. Als er een koppel om 10u 'smorgens pinten zat te hijsen waren het altijd Britten.

Nederlanders. Omnipresent en soms ergerlijk, maar gelukkig wel altijd vriendelijk en vrolijk.

Fransen en Duitsers vallen doorgaans nog het beste mee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan