Ergernis/glimlach op vakantie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier is het ergernis als je op uw hotelkamer toekomt, en niet hetzelfde is zoals op de foto's.
Oke, je zit wrs niet zoveel (zeker op citytrip), maar daar kan ik ambetant van lopen :p
 
Wij konden voor de terugvlucht niet online inchecken.
Krijgen daar 2 boardingspassen: Rij 12 stoel D en rij 3 stoel A

Even omgedraaid en gevraagd of het toch niet mogelijk was om ons naast elkaar te zetten. Zonder problemen gedaan :)
Om dan bij het instappen te horen "het vliegtuig is niet vol, kies maar een vrije plaats"
 
Ik herinner mij ook de Russen toen we in Egypte zaten. Die behandelden het personeel gelijk het stront was en zaten constant aan het zwembad selfies te maken. Zwemmen deden ze niet, anders gingen hun kilo's make-up er af.

Britten : luid en veel drinken waardoor ze nog luidruchtiger werden. Als er een koppel om 10u 'smorgens pinten zat te hijsen waren het altijd Britten.

Nederlanders. Omnipresent en soms ergerlijk, maar gelukkig wel altijd vriendelijk en vrolijk.

Fransen en Duitsers vallen doorgaans nog het beste mee.

Het ergste wat ik gezien heb, waren Indiërs op een Aziatisch vlucht.

Ze smijten gewoon hun bestek, borden, plateaus,.. in het vliegtuig op de grond en proberen zich zo snel mogelijk zich KO zuipen op die vlucht. Dat ging er los over.

Het onboard personeel was ook Indisch, Ik had het te doen met hen. Misschien dat het daarmee ook iets te maken had want dat gedrag zag ik niet op de vlucht richting België waar er ook heel wat Indiërs op zaten.
 
ergernis: In Havana een PCR/Antigen-test doen om terug te kunnen naar Europa.
Er zijn in Havana slechts 2 ziekenhuizen die deze tests afnemen en een officieel document afleveren. Er was er één dicht bij mijn verblijfplaats, dus logischerwijze ook naar daar gegaan voor de test. Kom je daar aan en staat er letterlijk een tros mensen voor de ingang te wachten. Aangezien er in Cuba niet echt een rij-systeem is, moet je gewoon vragen wie de laatste was en die hou je dan in't oog. Mensen gaan dan vaak nog even drinken of eten om vervolgens een uur later terug te komen en verder aan te schuiven achter de persoon die toen laatst was. Dus, buitenlands als we waren, vragen we wie de "ultimo" was en blijven dan ook netjes aanschuiven. 2 uur later en ongeveer de lengte van een auto verder, komen we tot de vaststelling dat er 2 (lees twee) rijen zijn. Eentje voor de PCR-test en eentje voor de Antigentest. Nergens, maar dan ook nergens staat er iets aangegeven. "Gelukkig" voor ons, bleek een antigentest voldoende en konden we in de andere rij aanschuiven die beduidend korter was. Slechts 4 koppels" voor ons, dus met hernieuwde moed en wat frustraties van de verloren twee uur verder aangeschoven. Anderhalf uur later was't eindelijk aan mij. De "ultimo" voor ons in de PCR-rij was al iets opgeschoven en had waarschijnlijk nog eens twee uur moeten wachten, wat voor ons dus waarschijnlijk 6 uur aanschuiven zou geweest zijn, als we niet van rij hadden gewisseld.
Eenmaal binnen ging het echter vrij vlot. Er zat 1 persoon om u in te schrijven, dan enkele minuutjes wachten om naar de persoon te gaan waar je moest betalen en daarna naar 1 verpleegster die de test afnam. Hoop en al 15 minuutjes binnen geweest om dan te wachten op een briefje met het resultaat, dat wonderbaarlijk genoeg 10 minuten later al klaar was.
 
ergernis: In Havana een PCR/Antigen-test doen om terug te kunnen naar Europa.
Er zijn in Havana slechts 2 ziekenhuizen die deze tests afnemen en een officieel document afleveren. Er was er één dicht bij mijn verblijfplaats, dus logischerwijze ook naar daar gegaan voor de test. Kom je daar aan en staat er letterlijk een tros mensen voor de ingang te wachten. Aangezien er in Cuba niet echt een rij-systeem is, moet je gewoon vragen wie de laatste was en die hou je dan in't oog. Mensen gaan dan vaak nog even drinken of eten om vervolgens een uur later terug te komen en verder aan te schuiven achter de persoon die toen laatst was. Dus, buitenlands als we waren, vragen we wie de "ultimo" was en blijven dan ook netjes aanschuiven. 2 uur later en ongeveer de lengte van een auto verder, komen we tot de vaststelling dat er 2 (lees twee) rijen zijn. Eentje voor de PCR-test en eentje voor de Antigentest. Nergens, maar dan ook nergens staat er iets aangegeven. "Gelukkig" voor ons, bleek een antigentest voldoende en konden we in de andere rij aanschuiven die beduidend korter was. Slechts 4 koppels" voor ons, dus met hernieuwde moed en wat frustraties van de verloren twee uur verder aangeschoven. Anderhalf uur later was't eindelijk aan mij. De "ultimo" voor ons in de PCR-rij was al iets opgeschoven en had waarschijnlijk nog eens twee uur moeten wachten, wat voor ons dus waarschijnlijk 6 uur aanschuiven zou geweest zijn, als we niet van rij hadden gewisseld.
Eenmaal binnen ging het echter vrij vlot. Er zat 1 persoon om u in te schrijven, dan enkele minuutjes wachten om naar de persoon te gaan waar je moest betalen en daarna naar 1 verpleegster die de test afnam. Hoop en al 15 minuutjes binnen geweest om dan te wachten op een briefje met het resultaat, dat wonderbaarlijk genoeg 10 minuten later al klaar was.
Dit is toch gewoon absurd, dus zonder test geraak je daar niet weg? Alsof een test sluitend is.

Nog zo iets absurd is de controle van plf in Malaga bij inchecken en nadien bij landing nogmaals in Oostende. Alsof er in die 3u iets gaat veranderen aan die plf.

De aankomst in Malaga gebeurde door de Spaande Gestapo. Mensen in rijen onderverdelen, roepen naar mensen, onvriendelijke diepgaande controle van PLF, ID en covid safe. Zelf controle van vluchtnummers en retorische check-questions.
 
Dit is toch gewoon absurd, dus zonder test geraak je daar niet weg? Alsof een test sluitend is.

Nog zo iets absurd is de controle van plf in Malaga bij inchecken en nadien bij landing nogmaals in Oostende. Alsof er in die 3u iets gaat veranderen aan die plf.

De aankomst in Malaga gebeurde door de Spaande Gestapo. Mensen in rijen onderverdelen, roepen naar mensen, onvriendelijke diepgaande controle van PLF, ID en covid safe. Zelf controle van vluchtnummers en retorische check-questions.
'k Vloog naar Parijs en daar was een antigen of PCR dus nodig om binnen te mogen. Maar het werd enkel "gecheckt" aan de incheckbalie en dan ook maar halvelings. Ze vroegen mijn paspoort, vaccinatie pas, die test en de PLF. Die laatste had ik nog niet kunnen invullen, want ik had nog geen stoel... "ah, geen probleem, ge hebt nog tijd". In Parijs zelf moest ik enkel de QR-code van die PLF laten scannen en dat was het.

Een Amerikaan die mee op mijn reis was, vertrok gisteren en had een test nodig die max 24u oud was. Jammer genoeg deden ze in die kliniek op vrijdag geen antigen, dus dan maar een zelftest en photoshop. 2 keer hebben ze dat papier nagekeken en enkel de naam en datum gecontroleerd.
Die is ook zonder problemen thuis geraakt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan