Engels Voetbal 2023-2024 (& Fantasy PL)

Ik begrijp Gamer5 zijn motivering ook. Zeker onder het romantische beeld van de kleine club die een grote club uit kan schakelen. Maar er is geen werkbaar of logisch alternatief. Je kunt de lijn verplaatsen naar de voeten of misschien alles tolereren met een marge van 5cm, maar dan ga je ook ooit met 0.5cm over die lijn gaan en begint de discussie opnieuw. Wanneer je moet gaan rekenen op interpretatie van de scheidsrechter/VAR of de spits er voordeel uit haalt, zijn we het nog absurder aan het maken. Dan moet je straks nog rekening gaan houden met de snelheid van verdediger en aanvaller, want dat zou dan ook meespelen of ze er voordeel uit halen of niet. Dat is gewoon niet werkbaar. Als je ziet hoeveel gal er nu al gespuwd wordt op de scheidsrechters, wil je ze toch niet ook nog opzadelen met nog een regel waar supporter van ploeg x het anders gaat zien dan supporter van ploeg y, terwijl het nu gewoon zwart-wit en duidelijk is. Ik had ergens gelezen dat er volgend jaar een nieuwe technologie in de PL geprobeerd zou worden voor buitenspel. Moest dat waar zijn, kan ik dat alleen maar toejuichen.
Natuurlijk is er een alternatief. Je kan gewoon terug op de lijnrechter vertrouwen. De buitenspelregel is niet uitgevonden voor situaties die je met het blote oog niet kan zien. Hij is uitgevonden om een vloeiender spelbeeld te creëren, iets wat je voor een groot deel weer teniet doet door al dat millimeterwerk. Ik vind het een kwalijke evolutie allemaal.
 
Natuurlijk is er een alternatief. Je kan gewoon terug op de lijnrechter vertrouwen. De buitenspelregel is niet uitgevonden voor situaties die je met het blote oog niet kan zien. Hij is uitgevonden om een vloeiender spelbeeld te creëren, iets wat je voor een groot deel weer teniet doet door al dat millimeterwerk. Ik vind het een kwalijke evolutie allemaal.
Je kan blijven zeggen dat de buitenspelregel daarvoor niet uitgevonden is, en dat klopt natuurlijk.
Maar we gaan op de lijnrechter vertrouwen die dus quasi wekelijks, totaal inconsequent, echter onbewust, verkeerde beslissingen zal nemen met grote gevolgen. En dat terwijl we in een klimaat zitten dat er elke week bakken stront over quasi elke ref gekapt wordt...

Hoe zie je dat zelfs maar een beetje goed komen?

En ja, vroeger was het ook zo, maar toen was er ook massa's kritiek toch?
Het (semi) manuele Var systeem voor buitenspel is niet perfect, maar van dat het automatisch zou kunnen zie ik weinig issues.
 
Ook geen voorstander van buitenspel vanwege een kleine teen, neus, oorlel,...
Dus vraag om marge is begrijpbaar, maar echter ga je de discussie gewoon verleggen.

Dan grijp je zoals sir.killalot zegt gewoon beter terug naar hoe het vroeger was.
Vermijd je ook dat de boel minutenlang stil ligt en men er precies nog niet uit geraakt.
 
Natuurlijk is er een alternatief. Je kan gewoon terug op de lijnrechter vertrouwen. De buitenspelregel is niet uitgevonden voor situaties die je met het blote oog niet kan zien. Hij is uitgevonden om een vloeiender spelbeeld te creëren, iets wat je voor een groot deel weer teniet doet door al dat millimeterwerk. Ik vind het een kwalijke evolutie allemaal.
Een automatisch systeem, zoals misschien volgend jaar al te zien is, is dan eerder een goed alternatief. (Mits het goed werkt uiteraard).
 
Laatst bewerkt:
Ook geen voorstander van buitenspel vanwege een kleine teen, neus, oorlel,...
Dus vraag om marge is begrijpbaar, maar echter ga je de discussie gewoon verleggen.

Dan grijp je zoals sir.killalot zegt gewoon beter terug naar hoe het vroeger was.
Vermijd je ook dat de boel minutenlang stil ligt en men er precies nog niet uit geraakt.
100 procent dit he, ik haat het dat buitenspel iets is geworden waar het nooit voor bedoeld is, maar je kan die marge niet bepalen want dan gaat daar weer discussie op komen.
Stel: de marge wordt bepaald op 3cm en je staat 3,2cm buitenspel, je haalt er misschien wederom geen voordeel uit, maar het is wel buitenspel.
 
Ook geen voorstander van buitenspel vanwege een kleine teen, neus, oorlel,...
Dus vraag om marge is begrijpbaar, maar echter ga je de discussie gewoon verleggen.

Dan grijp je zoals sir.killalot zegt gewoon beter terug naar hoe het vroeger was.
Vermijd je ook dat de boel minutenlang stil ligt en men er precies nog niet uit geraakt.
Als men er niet uit raakt, wordt de lijnrechter gevolgd he. Ze kunnen natuurlijk de VAR ook een bepaalde tijd geven en als dan geen uitsluitsel is wordt de lijnrechter gevolgd.

Uiteindelijk gaat het alleen maar om meningen wie wat beter vindt he en dus moet er niet per se iets veranderd worden, want die meningen gaan ook niet veranderen. Als er straks een automatisch systeem bestaat, waar we snel en accuraat weten of iemand buitenspel staat, is iedereen winnaar lijkt mij? Kan me niet voorstellen dat dan nog iemand tegen het gebruik van die technologie kan zijn.
 
Ik stel me wel de vraag of de VAR er niet net voor zorgt dat de lijnrechter vandaag minder scherp of coulanter vlagt, omdat hij weet dat er bij randgevallen (zoals Coventry - ManU) er altijd het vangnet van de VAR is, terwijl de VAR ook niet onfeilbaar is (denk aan de afgekeurde goal van Liverpool eerder dit seizoen).
 
Klopt. Als dat automatisch systeem goed werkt, waarom niet.
Het is zeker de moeite om te testen.

Nu grootste discussiepunt is eigenlijk vooral dat niemand nog een beslissing kan accepteren (ook al is die helaas niet helemaal correct).
Er waren vroeger foutieve beslissingen, maar buiten eens wat vloeken erop, passeerde het zonder gedoe.
Nu net vanwege VAR verwachten we dat er 0 fouten zijn, en duidelijk dat ook VAR dit blijkbaar niet kan.
Soms lijkt het wel of iedere coach, supporter, club kampioen zou spelen mochten ze niet benadeeld zijn.
En let op, kmaak er mij soms ook schuldig aan.
 
Welja, iemand postte het al over Everton - Forest. Ik heb de match grotendeels live gezien en je kon effectief drie keer penalty fluiten zeker voor de tackle van Young op de voet van de Forestspeler. Geen van de drie is de VAR tussengekomen. Nu zeker is elke match op leven en dood onderin het klassement.
 
Ofwel VAR toepassen zoals in het tennis. Je mag max 3x "hawkeye" inroepen :unsure:

Zo van die dikke teen of elleboog buitenspelvallen mogen van mijn part ook afgeschaft worden. Een twijfelgeval mag van mij altijd in het voordeel van de aanvallende ploeg gegeven worden. 90% van de tijd zal een lijnrechter wel correct vlaggen, en die 10% twijfelgeval mag dan een elektronisch hulpmiddel ingeroepen worden maar gelimiteerd imo

Kapitein moet beslissen VAR of geen VAR inroepen
 
Laatst bewerkt:
Ofwel VAR toepassen zoals in het tennis. Je mag max 3x "hawkeye" inroepen :unsure:

Zo van die dikke teen of elleboog buitenspelvallen mogen van mijn part ook afgeschaft worden. Een twijfelgeval mag van mij altijd in het voordeel van de aanvallende ploeg gegeven worden. 90% van de tijd zal een lijnrechter wel correct vlaggen, en die 10% twijfelgeval mag dan een elektronisch hulpmiddel ingeroepen worden maar gelimiteerd imo

Kapitein moet beslissen VAR of geen VAR inroepen
Daar ben ik dus ook voorstander van, maar dan in de vorm van een 1 + 1. Je hebt maximaal 2 challenges, maar is je eerste challenge fout dan vervalt ook je recht op de tweede. En bij een foute challenge zou ik de tegenstander nog een vrije trap geven ook. Op die manier kan het spel maximaal 4 keer stilliggen voor een VAR-check, en dat is eigenlijk al teveel voor mij.

De VAR zou van mij alleen zelfstandig mogen ingrijpen wanneer de ref bvb gevaarlijk, agressief gedrag heeft gemist (natrappen, slag in het gezicht, elleboog, bijten, ...).
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Sond
Daar ben ik dus ook voorstander van, maar dan in de vorm van een 1 + 1. Je hebt maximaal 2 challenges, maar is je eerste challenge fout dat vervalt ook je recht op de tweede. En bij een foute challenge zou ik de tegenstander nog een vrije trap geven ook. Op die manier kan het spel maximaal 4 keer stilliggen voor een VAR-check, en dat is eigenlijk al teveel voor mij.

De VAR zou van mij alleen zelfstandig mogen ingrijpen wanneer de ref bvb gevaarlijk, agressief gedrag heeft gemist (natrappen, slag in het gezicht, elleboog, bijten, ...).
Lijkt me ook het beste idee.
Trainer die dan aangeeft aan de 4e ref dat hij een check wil bij een fout, penalty, doelpunt,... omdat hij het niet eens is met de ref zijn beslissing. Als je dan ook nog eens die communicatie met de VAR (en de beelden eventueel) publiek maakt ga je veel trainers hebben die terecht worden gewezen en ga je, hopelijk, terug richting een voetbal waar er meer vertrouwen is in en respect voor de officials.
 
Diene Ruben Amorin zou nu volgens de geruchten in gesprek zijn om het over te nemen van Moyes na dit seizoen.

Maar kzeg et erbij, geruchten
 
Diene Ruben Amorin zou nu volgens de geruchten in gesprek zijn om het over te nemen van Moyes na dit seizoen.

Maar kzeg et erbij, geruchten
Ook al wat dingen van gezien. Ik zou er als ik u was blij mee zijn, speelt normaal wel echt aantrekkelijk voetbal in een 3-4-3.
Er zijn ook al weken geruchten dat dat kandidaat nummer 1 is bij Liverpool.
 
Ook al wat dingen van gezien. Ik zou er als ik u was blij mee zijn, speelt normaal wel echt aantrekkelijk voetbal in een 3-4-3.
Er zijn ook al weken geruchten dat dat kandidaat nummer 1 is bij Liverpool.
Ken hem niet echt, nu saaier voetbal dan met Moyes lijkt me onmogelijk.
Zoals je zegt geruchten. Einde van seizoen komt in zicht dus de geruchtenmolens draaien weer overuren.
 
Terug
Bovenaan