Engels Voetbal 2023-2024 (& Fantasy PL)

Coventry bijna nog op voorsprong in laatste minuten van de verlengingen, 1cm scheelde het maar was wel buitenspel. Penalties nu
 
United door het oog van de naald. Er moet
toch nog veel veranderen als Ten
Hag volgend jaar nog trainer wil zijn van Man U.
 
Die offside regel in combinatie met VAR hun mm werk is echt het meest ergerlijke in voetbal de laatste jaren. Welk voordeel haalt die Coventry speler nu iet die halve cm?
 
Die offside regel in combinatie met VAR hun mm werk is echt het meest ergerlijke in voetbal de laatste jaren. Welk voordeel haalt die Coventry speler nu iet die halve cm?
Als hij een halve cm buitenspel stond, is dat toch gewoon buitenspel? We gaan toch niet de enige zwart/wit regel in het voetbal ook nog ingewikkelder maken dan het nodig is?
 
Als hij een halve cm buitenspel stond, is dat toch gewoon buitenspel? We gaan toch niet de enige zwart/wit regel in het voetbal ook nog ingewikkelder maken dan het nodig is?
Offside is een zwart wit regel geworden door VAR. Het is nooit bedoeld om zo gebruikt te worden. Dat is echt een regel waar ze meer marge moeten laten omwille van VAR. Het gaat het om voordeel halen uit een offside positie, dat is gewoon niet het geval als je een teennagel offside staat.
 
Offside is een zwart wit regel geworden door VAR. Het is nooit bedoeld om zo gebruikt te worden. Dat is echt een regel waar ze meer marge moeten laten omwille van VAR. Het gaat het om voordeel halen uit een offside positie, dat is gewoon niet het geval als je een teennagel offside staat.
Dat klopt toch gewoon niet? Lijnrechters baseerden zich toch ook op teennagels bij wijze van spreken? Echter doordat we geen arendsoog hebben kunnen we dan niet, de techniek kan dat wel, maar het principe is toch niet gewijzigd?
Het was vroeger, met lijnrechters dus, toch ook nooit van "aja, tis maar een voet, daarvoor is de buitenspelregel niet uitgevonden dus we vlaggen het niet af". Er is een verschil tussen het niet kunnen zien én de regel anders interpreteren.
 
Offside is een zwart wit regel geworden door VAR. Het is nooit bedoeld om zo gebruikt te worden. Dat is echt een regel waar ze meer marge moeten laten omwille van VAR. Het gaat het om voordeel halen uit een offside positie, dat is gewoon niet het geval als je een teennagel offside staat.
En hoeveel marge moeten ze dan laten? Hoe ga je dat bepalen?
 
Ik begrijp @gamer5 ergens wel, soms is het zo ridicuul, maar ja. Wat is het alternatief? Dat we talloze discussies gaan krijgen over wanneer haalt een speler er effectief voordeel uit en wanneer niet? Dan heb je nog meer gezever denk ik.

Ik zou wel opteren om enkel en alleen naar de voeten en/of benen te kijken ivm buitenspel ipv naar het volledige lichaam.
 
Ik begrijp @gamer5 ergens wel, soms is het zo ridicuul, maar ja. Wat is het alternatief? Dat we talloze discussies gaan krijgen over wanneer haalt een speler er effectief voordeel uit en wanneer niet? Dan heb je nog meer gezever denk ik.

Ik zou wel opteren om enkel en alleen naar de voeten en/of benen te kijken ivm buitenspel ipv naar het volledige lichaam.

Behalve dan wanneer er effectief gescoord wordt met een ander lichaamsdeel.
 
Dat klopt toch gewoon niet? Lijnrechters baseerden zich toch ook op teennagels bij wijze van spreken? Echter doordat we geen arendsoog hebben kunnen we dan niet, de techniek kan dat wel, maar het principe is toch niet gewijzigd?
Het was vroeger, met lijnrechters dus, toch ook nooit van "aja, tis maar een voet, daarvoor is de buitenspelregel niet uitgevonden dus we vlaggen het niet af". Er is een verschil tussen het niet kunnen zien én de regel anders interpreteren.

Daar heb je gelijk in, maar de nauwkeurigheid waarmee we dit nu (zouden moeten) kunnen bepalen streeft het doel van die regel gewoon volledig. Die regel is er zodat aanvallers niet gewoon kunnen wachten aan het doel van de tegenstander. Met de snelheid van het spel en hoe het geëvolueerd is, is het goed dat aanvallers wat moeten nadenken voor ze diep gestuurd worden.
Maar offside staan met een oksel, een halve teennagel of het puntje van u neus is gewoon belachelijk. Daar haalt de aanvaller geen voordeel uit en dat je ziet wat het met voetbal aan het doen is. Het enigste waar het nog over zijn de refs.

En hoeveel marge moeten ze dan laten? Hoe ga je dat bepalen?

Eerlijk, ik weet het ook niet. Als je de lijn 3cm naar achter zet dan heb je daar ook gewoon discussie over.
 
Ik begrijp @gamer5 ergens wel, soms is het zo ridicuul, maar ja. Wat is het alternatief? Dat we talloze discussies gaan krijgen over wanneer haalt een speler er effectief voordeel uit en wanneer niet? Dan heb je nog meer gezever denk ik.

Ik zou wel opteren om enkel en alleen naar de voeten en/of benen te kijken ivm buitenspel ipv naar het volledige lichaam.
Dat verandert de situatie niet he. Ook daar kun je een halve cm buitenspel staan.

Ik vind het zever om over buitenspel te gaan discussiëren. Voetbal zit vol met regels die voor interpretatie vatbaar zijn en dan gaan we de enige regel, die met technologie bijna zeker vast te stellen is, ook nog die kant gaan opduwen. Dat is gewoon ridicuul. De regel is nu helemaal duidelijk en meestal zeer goed vast te stellen. Laten we het ook zo houden aub.
 
Jackson is in de top 5 europese competities blijkbaar de op één na slechtste als het gaat om scoren uit 'big chances' met 32 %. De slechtste is ... Nunez met 20% 😅
 
Daar heb je gelijk in, maar de nauwkeurigheid waarmee we dit nu (zouden moeten) kunnen bepalen streeft het doel van die regel gewoon volledig. Die regel is er zodat aanvallers niet gewoon kunnen wachten aan het doel van de tegenstander. Met de snelheid van het spel en hoe het geëvolueerd is, is het goed dat aanvallers wat moeten nadenken voor ze diep gestuurd worden.
Maar offside staan met een oksel, een halve teennagel of het puntje van u neus is gewoon belachelijk. Daar haalt de aanvaller geen voordeel uit en dat je ziet wat het met voetbal aan het doen is. Het enigste waar het nog over zijn de refs.



Eerlijk, ik weet het ook niet. Als je de lijn 3cm naar achter zet dan heb je daar ook gewoon discussie over.
Ik volg hier wel gamer5 in.
De aanvaller van Coventry hield nog in op het moment dat de pass werd gegeven, terwijl de laatste verdediger van ManU al naar achter liep. Dus die had geen voordeel uit zijn buitenspel zoals vastgesteld door de VAR.
Maar ja nu is buitenspel zwart wit.
 
Blij dat ik naar het locale clubje ben gaan zien (3-0 winst) ipv thuis voor de buis.
5-2 tegen palace.

Nuja oudste team in de PL (of zal toch niet veel schelen) en dan Moyes erbij die niet durft te voetballen (nochtans die enkele keren dat hem het doet zien we een goeie ploeg é)
 
Ik volg hier wel gamer5 in.
De aanvaller van Coventry hield nog in op het moment dat de pass werd gegeven, terwijl de laatste verdediger van ManU al naar achter liep. Dus die had geen voordeel uit zijn buitenspel zoals vastgesteld door de VAR.
Maar ja nu is buitenspel zwart wit.
Ik begrijp Gamer5 zijn motivering ook. Zeker onder het romantische beeld van de kleine club die een grote club uit kan schakelen. Maar er is geen werkbaar of logisch alternatief. Je kunt de lijn verplaatsen naar de voeten of misschien alles tolereren met een marge van 5cm, maar dan ga je ook ooit met 0.5cm over die lijn gaan en begint de discussie opnieuw. Wanneer je moet gaan rekenen op interpretatie van de scheidsrechter/VAR of de spits er voordeel uit haalt, zijn we het nog absurder aan het maken. Dan moet je straks nog rekening gaan houden met de snelheid van verdediger en aanvaller, want dat zou dan ook meespelen of ze er voordeel uit halen of niet. Dat is gewoon niet werkbaar. Als je ziet hoeveel gal er nu al gespuwd wordt op de scheidsrechters, wil je ze toch niet ook nog opzadelen met nog een regel waar supporter van ploeg x het anders gaat zien dan supporter van ploeg y, terwijl het nu gewoon zwart-wit en duidelijk is. Ik had ergens gelezen dat er volgend jaar een nieuwe technologie in de PL geprobeerd zou worden voor buitenspel. Moest dat waar zijn, kan ik dat alleen maar toejuichen.
 
Er komt semi automatische offside check technologie volgens mij volgend seizoen, geen idee hoe het werkt. Zou denk ik ook op het EK deze zomer gebruikt worden.
 
Om nog is terug te komen op gisteren... Chilwell... 🤢🤮


Tis ni alleen jackson...
Ik was aan het kijken en dacht, allez, nu passen man, allez nu dan, of nu dan. Zoiets is dan geen big chance volgens de stats, ik vind het een serieuze "misser" dat je die bal niet speelt.
Jackson is in de top 5 europese competities blijkbaar de op één na slechtste als het gaat om scoren uit 'big chances' met 32 %. De slechtste is ... Nunez met 20% 😅
JA JONG JA :biglaugh:
 
Terug
Bovenaan