Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
De oplossing voor de ev rijder. Geen vrienden en familie meerIk zoek gewoon vrienden dichterbij.
Ik denk dat de papa van jurgen beter op de stoof geschoten had, het gingen goeie pannenkoeken geweest zijn, het enige wat al die krantenartikels aantonen is dat er verdomd veel mensen zijn die toch beter niet teveel denken en hun mening verkondigenJurgen had zijn Tesla Model 3 misschien ook gewoon standaard kunnen houden, zodat hij de CX waarde niet verklootte met die uitgebouwde spoilers. En er wat minder belachelijk grote velgen op geplaatst.
Of wel gewoon beter opgelet in 't school, dan was het voor hem allemaal niet zo moeilijk.
Nogmaals, ik zie echt niet waar ik me moet aanpassen met mijn model 3. De enige aanpassing die ik doe is wanneer ik op verlof naar Zuid-Frankrijk ga (dat doe ik op een vrijdag, niet op een zaterdag , en met 3 stops die wat langer zijn dan anders).
Zelfs in de winter haal ik probleemloos 300 km.
Check ook eens www.ev-database.nl voor realistische ranges.Hoe realistisch is deze calculator van Nissan?
Bij ideale omstandigheden: 314 km
Met familie, -5 graden met verwarming en 110 km/u: 134 km
Als ik dan in de winter eens naar ikea wil gaan, moet ik al schrik hebben om niet thuis te raken..
Zijn er mensen die zo'n elektrische wagen hebben met een batterij van 40-50kwh, is dat doenbaar om dat als enige wagen te hebben?
Nissan LEAF - 100% Elektrische gezinswagen | Nissan
Ontdek Nissan LEAF en LEAF e+. Met twee batterijen en geavanceerde technologie is er een groter bereik, meer vermogen en meer keuze dan ooit.nl.nissan.be
Dat komt goed met u oude verre vrienden ,eens die ook een EV hebben ontmoeten jullie elkaar halfwayIk zoek gewoon vrienden dichterbij.
Met die 4 aansluitingen die ze hebben in zo een massa winkel is de kans klein dat er plek is. De laatste keer ik er geladen heb ging het ook maar aan 4kW/h.Check ook eens www.ev-database.nl voor realistische ranges.
Mijn ID.3 van 58 kWh geraakt uiteindelijk vlotjes bij mijn ouders die 210 km weg wonen in de winter. Normaal nog iets van 80-100 km range over.
En hoe vaak is het -5 graden...
En bij Ikea kan je ook gewoon opladen https://www.ikea.com/nl/nl/customer...les/66bcc155-34db-4716-9fgg-0fd3ef5g38ee.html
Tja, het is dan ook gratis natuurlijkMet die 4 aansluitingen die ze hebben in zo een massa winkel is de kans klein dat er plek is. De laatste keer ik er geladen heb ging het ook maar aan 4kW/h.
Net mijne ID4 77kwh eens gechecked.Check ook eens www.ev-database.nl voor realistische ranges.
Mijn ID.3 van 58 kWh geraakt uiteindelijk vlotjes bij mijn ouders die 210 km weg wonen in de winter. Normaal nog iets van 80-100 km range over.
En hoe vaak is het -5 graden...
En bij Ikea kan je ook gewoon opladen https://www.ikea.com/nl/nl/customer...les/66bcc155-34db-4716-9fgg-0fd3ef5g38ee.html
Stad - Winter * | 405 km |
Snelweg - Winter * | 295 km |
Gecombineerd - Winter * | 345 km |
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Voor 'Snelweg' wordt een continue snelheid van 110 km/u aangenomen. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route.
Het is toch ook logisch dat het rijbereik van 100% tot 0% geteld wordt? Als je een keer ver moet rijden dan laadt je toch ook tot 100%?Ik veronderstel dat die waarden wel bij een volgeladen auto zijn en je deze dan tot de laatste watt oprijdt.
Persoonlijk vind ik van niet. Het is een foutief verkoopsargument dat die wagen zo ver gaat omdat die volle batterijladingen feitelijk niet zo goed zijn voor de wagen en de wagen duidelijk aangeeft tot waar laden gewenst is om de batterij te beschermen.Het is toch ook logisch dat het rijbereik van 100% tot 0% geteld wordt? Als je een keer ver moet rijden dan laadt je toch ook tot 100%?
Pff dus zelfs nog minder bereik dan?Net mijne ID4 77kwh eens gechecked.
Stad - Winter * 405 km Snelweg - Winter * 295 km Gecombineerd - Winter * 345 km
Yeah no...
Winter ist met enig geluk 250km (90% autostrade). Ik veronderstel dat die waarden wel bij een volgeladen auto zijn en je deze dan tot de laatste watt oprijdt.
Dagelijks gebruik bij mij is uiteraard de aangegeven 80%.
Ik had me wel ingelezen van de wltp en gedrag in de winter maar de meeste mensen doen dat hoogtstwss niet. die zien wltp 521km en denken.. cava nog.
Range anxiety gaat echt wel over hoor gene paniek. Ik heb het feitelijk moeilijker met die open klep. Altijd schrik dat iemand die gaat afbrekenPff dus zelfs nog minder bereik dan?
Ik ga nu altijd tanken als ik nog 200 km kan rijden om niet met de stress te zitten van zonder naft te vallen. Een bereik van 180 km of minder (=de modellen waar ik tussen mag kiezen) schrikt me echt af. En ook dat dat bereik dan zo wisselt afhankelijk van de omstandigheden, dan weet je echt niet of je nog gaat thuis raken of niet als je wat verder weg gaat.
Is dat iets waar je aan went, een mentaliteitswijziging, of vind je dat nog altijd vervelend?
Er is een reden dat ik de Cupra Born 77 kwh versie genomen heb en niet de 45 kwh of 58kwh versie.Hier blijkbaar het volledige artikel : https://www.welingelichtekringen.nl...-zat-van-en-stappen-weer-over-op-benzine.html
Mij moet je wel eens uitleggen hoe je na 3 dagen stilstaan ineens al bijna de helft van je range kwijt bent. Dan is er ondertussen toch vanalles aan het gebeuren dat de batterij draint (had Tesla niet een 'sentinel' mode om alles rondom te filmen bij stilstand ?).
Anyway, is duidelijk een verhaal van iemand die slecht voorbereid was. Lijkt me toch algemeen geweten dat je minder range hebt bij koud weer, maar dan nog zou het zeker veel meer dan 250km moeten zijn. En dan spreken over het opladen met een granny charger... Sorry hoor, ofwel zorg je voor een wallbox thuis, of neem je er vrede mee dat je publiek moet gaan laden. En effen een half uur aan de supercharger in uitzonderlijke gevallen is blijkbaar ook al niet acceptabel.
Mja, dan is een EV inderdaad niets voor jou en had je maar beter je huiswerk moeten doen.
Ik denk zonder warmtepomp dat die 134 (helaas) realistisch is bij -5 graden. Met warmtepomp zal dit max rond de 180 km bedragen (ruw geschat).Hoe realistisch is deze calculator van Nissan?
Bij ideale omstandigheden: 314 km
Met familie, -5 graden met verwarming en 110 km/u: 134 km
Als ik dan in de winter eens naar ikea wil gaan, moet ik al schrik hebben om niet thuis te raken..
Zijn er mensen die zo'n elektrische wagen hebben met een batterij van 40-50kwh, is dat doenbaar om dat als enige wagen te hebben?
Nissan LEAF - 100% Elektrische gezinswagen | Nissan
Ontdek Nissan LEAF en LEAF e+. Met twee batterijen en geavanceerde technologie is er een groter bereik, meer vermogen en meer keuze dan ooit.nl.nissan.be
Ja is ook mening, zo'n rijbereik lijkt me echt onvoldoende, maar dat zijn de enige bedrijfswagens waar wij tussen kunnen kiezen (of nog benzine/diesel nemen)... ze hebben echt de budgetten niet genoeg opgetrokken voor de elektrificatie precies. De overgang komt wat te vroeg voor het lagere segment vind ik, zeker als dat de enige gezinswagen is. Bij het duurdere segment met grotere batterij + warmtepomp zal het wel meer ca va zijn.Ik denk zonder warmtepomp dat die 134 (helaas) realistisch is bij -5 graden. Met warmtepomp zal dit max rond de 180 km bedragen (ruw geschat).
40-50 Kwh vind ik veel te weinig. Dan is het rijbereik echt slecht, zeker tijdens een strenge winterdag. Maar goed, dit is mijn persoonlijke mening.
Ik begrijp echt niet waarom je met stress zou zitten om zonder naft te vallen.Pff dus zelfs nog minder bereik dan?
Ik ga nu altijd tanken als ik nog 200 km kan rijden om niet met de stress te zitten van zonder naft te vallen. Een bereik van 180 km of minder (=de modellen waar ik tussen mag kiezen) schrikt me echt af. En ook dat dat bereik dan zo wisselt afhankelijk van de omstandigheden, dan weet je echt niet of je nog gaat thuis raken of niet als je wat verder weg gaat.
Is dat iets waar je aan went, een mentaliteitswijziging, of vind je dat nog altijd vervelend?
En ik heb een laadpaal.Ik zoek gewoon vrienden dichterbij.
Ik vraag me af of die warmtepomp feitelijk niet nadeliger is als je korte ritten doet. De startstroom van die beesten is altijd redelijk hoog.Ik denk zonder warmtepomp dat die 134 (helaas) realistisch is bij -5 graden. Met warmtepomp zal dit max rond de 180 km bedragen (ruw geschat).
40-50 Kwh vind ik veel te weinig. Dan is het rijbereik echt slecht, zeker tijdens een strenge winterdag. Maar goed, dit is mijn persoonlijke mening.