Auto Elektrische wagens

Ik denk dat ik ook gewoon veel geluk gehad heb dat ze net nog een slot vrij hadden met mijn specs. Als je nu besteld is de levering voorzien april-juni, ik had maart-april als voorziene leveringstermijn.
 
Ik las net in een NL/BE group dat er weer een prijsstijging van 4K euro is op de EV6...
ik heb er zelf nog geen bericht van gekregen maar als dat waar is dan mogen ze hem houden en bestel ik mij een Tesla die ik dan wel binnen 3 maand heb ipv nog te moeten wachten tot minstens lente 2024 en nog es 4K meer kwijt te zijn.
Welke groep is dat?

Opzich, als bedrijfswagen (als je werknemer bent) maakt de prijsstijging niet uit?

Ik wou ook graag een tesla y, maar die is toch nog stukje duurder dan de ev6
 
3 maand voor een tesla?
Vrijdag 10 maart op 17u besteld, dinsdag 14 maart chasisnummer toegewezen gekregen, vrijdag 17 maart papieren in de mail en vrijdag 24 maart ophalen. De leasing kon zelfs niet volgen met de papieren opmaken en doorsturen 😃
Dat is ook niet voor elke Tesla…

7 feb een 3 besteld in het wit. Enkel trekhaak en SR. Levertermijn volgens Arval mid juni.

Verder ook nog een Y LR, blauw, 20”, wit interieur en ook trekhaak en levertermijn is mid april. Die is 2 maart besteld.

Uiteraard veel beter dan de concurrentie maar minder extreem zoals jij hebt.
 
Net bericht gekregen dat mijn wagen ook binnen zou zijn.
Echter is het onmogelijk om een afspraak te maken met Tesla.

Nog mensen die niet binnen geraken via de telefoon van Tesla?
 
Hoe realistisch is deze calculator van Nissan?
Bij ideale omstandigheden: 314 km
Met familie, -5 graden met verwarming en 110 km/u: 134 km :unsure:
Als ik dan in de winter eens naar ikea wil gaan, moet ik al schrik hebben om niet thuis te raken..
Zijn er mensen die zo'n elektrische wagen hebben met een batterij van 40-50kwh, is dat doenbaar om dat als enige wagen te hebben?

 
Laatst bewerkt:
Hln :rolleyes:

Als elektrisch rijden een nachtmerrie wordt: Jurgen is zijn Tesla nu al beu. Hij legt uit waarom

 
Hln :rolleyes:
Als elektrisch rijden een nachtmerrie wordt: Jurgen is zijn Tesla nu al beu. Hij legt uit waarom

Zat er al aan te komen he, want deden een paar weken geleden een oproep naar mensen die terug van hun EV af willen. Is hier ook gepost geweest, dacht ik. En ja, uiteraard zullen er mensen zijn die het zich beklagen. Zijn er dan ook die volgens mij zich simpelweg niet goed voorbereid hebben. Iedereen weet toch al lang dat een EV aanpassingen vergt, en ook bijlange niet voor iedereen geschikt is.

Storender is dat het natuurlijk ook weer fuel (pun intended) is voor de EV haters om nog wat op EVs te kakken. Wordt eigenlijk best vermoeiend.
 
Hln :rolleyes:

Als elektrisch rijden een nachtmerrie wordt: Jurgen is zijn Tesla nu al beu. Hij legt uit waarom

Ik kan het niet lezen. Maar in de inleiding staat er al “ik had zoveel stress dat een dokter een medicijn moest voorschrijven” wtf is dit voor idioot artikel.
 
Ik kan het niet lezen. Maar in de inleiding staat er al “ik had zoveel stress dat een dokter een medicijn moest voorschrijven” wtf is dit voor idioot artikel.

Hier blijkbaar het volledige artikel : https://www.welingelichtekringen.nl...-zat-van-en-stappen-weer-over-op-benzine.html

Mij moet je wel eens uitleggen hoe je na 3 dagen stilstaan ineens al bijna de helft van je range kwijt bent. Dan is er ondertussen toch vanalles aan het gebeuren dat de batterij draint (had Tesla niet een 'sentinel' mode om alles rondom te filmen bij stilstand ?).
Anyway, is duidelijk een verhaal van iemand die slecht voorbereid was. Lijkt me toch algemeen geweten dat je minder range hebt bij koud weer, maar dan nog zou het zeker veel meer dan 250km moeten zijn. En dan spreken over het opladen met een granny charger... Sorry hoor, ofwel zorg je voor een wallbox thuis, of neem je er vrede mee dat je publiek moet gaan laden. En effen een half uur aan de supercharger in uitzonderlijke gevallen is blijkbaar ook al niet acceptabel.
Mja, dan is een EV inderdaad niets voor jou en had je maar beter je huiswerk moeten doen.
 
Hier blijkbaar het volledige artikel : https://www.welingelichtekringen.nl...-zat-van-en-stappen-weer-over-op-benzine.html

Mij moet je wel eens uitleggen hoe je na 3 dagen stilstaan ineens al bijna de helft van je range kwijt bent. Dan is er ondertussen toch vanalles aan het gebeuren dat de batterij draint (had Tesla niet een 'sentinel' mode om alles rondom te filmen bij stilstand ?).
Anyway, is duidelijk een verhaal van iemand die slecht voorbereid was. Lijkt me toch algemeen geweten dat je minder range hebt bij koud weer, maar dan nog zou het zeker veel meer dan 250km moeten zijn. En dan spreken over het opladen met een granny charger... Sorry hoor, ofwel zorg je voor een wallbox thuis, of neem je er vrede mee dat je publiek moet gaan laden. En effen een half uur aan de supercharger in uitzonderlijke gevallen is blijkbaar ook al niet acceptabel.
Mja, dan is een EV inderdaad niets voor jou en had je maar beter je huiswerk moeten doen.
O de ironie van dat webadres.
 
WTF is dit voor een "artikel"? Hoe voel je je als "journalist" als je op het einde van je werkdag dit artikel hebt online gezwierd?


Jurgen moet medicatie nemen van de stress want hij laadt via het stopcontact thuis.
En dan komt de stress. “De laadtijd doet me dood vandaag”, zegt Jurgen nog. “Wil ik ’s avonds nog naar Brussel nadat ik die dag al heb rondgereden? Geen sprake van. Thuis via het stopcontact opladen kost me 18 uur laadtijd en ik heb geen wallbox of oplader aan de muur. Dan duurt het laden ‘maar’ vijf à zes uur, maar je kan en mag dat ding niet overal hangen. Er zijn ook Tesla Superchargers die je auto in slechts 15 minuten opladen. Er is er altijd één binnen een straal van 20 kilometer, maar toch moet je ook die tijd altijd incalculeren. Een laadsessie aan een andere elektrische laadpaal, een Allego, bijvoorbeeld, duurt twee à drie uur. Ik heb lang geprobeerd in het elektrische verhaal mee te gaan, maar helaas zijn ze me kwijt. In september koop ik een nieuwe auto en die zal niet elektrisch zijn.”

Jurgen zal zijn elektrische auto "allicht" moeilijk kwijtraken, want de restwaarde ligt zo hoog! (seriously mannekes?!)

Jammer voor Jurgen zal hij zijn ‘oude' auto allicht moeilijk kwijtraken. Want ook tweedehands is een elektrische auto nog altijd niet goedkoop. “Ofwel zie je dure Tesla’s op verkoopsites, ofwel is het een Renault Zoë of Nissan Leaf die indertijd ook al maar een klein rijbereik had", zegt Filip Rylant. “Er worden nog altijd maar heel weinig full electrics tweedehands verkocht.” Vorig jaar waren er dat volgens Traxio 9.312, een jaar eerder 5.648. “Er is een evolutie merkbaar, en dat aantal zal nog stijgen wanneer meer elektrische auto’s einde leasing zijn, maar dan nog blijft de restwaarde van de auto hoog. De hamvraag wordt dus wie de komende jaren een tweedehands elektrische auto zal kopen.”

Een bloemlezing op de online oproep, die ik hier vorige week al postte. Door wie worden die "journalisten" betaald om dit soort anonieme zever te publiceren? Door Vlaams Belang voor de stemmen, door ExxonMobil, ... ?

Ook zij willen NOOIT MEER elektrisch rijden

Er kwamen heel wat reacties binnen op onze online oproep. Hieronder vindt u een bloemlezing. Naam en contactgegevens zijn bekend bij de redactie.
• “Opgeladen in de zomer kan ik 370 kilometer rijden, in de winter daalt dat naar 270 kilometer. Er is zelfs een verschil in rijbereik als ik rijd of mijn echtgenote.”
• “Ik was er volledig klaar voor toen ik eind 2021 een Audi e-tron kocht. Rijbereik: 420 kilometer. In werkelijkheid kwam ik niet verder dan 280 kilometer. Na amper één jaar verkoop ik mijn auto. Hij heeft nog geen 8.000 kilometer gedaan.”
• “Ik was vorige maand op weekend in Han-Sur-Lesse. Ik kwam er aan met lege batterij, maar ben ook vertrokken met lege batterij. Zelfs in Durbuy zijn er nauwelijks laadpalen.”
• “Mijn vrouw vindt onze BMW i3 te technisch. We hebben weer een gewone benzineauto gekocht.”
• “De auto gaf me zoveel stress dat de dokter me een medicijn heeft moeten voorschrijven.”
• “Alles is stukgegaan aan mijn Tesla, behalve de motor. Ik moest de afgelopen vijf jaar 39 keer naar de garage.”
(lees verder onder de foto)

Steven Richardson

© Steven Richardson
• “Ik rijd voor het werk vaak in Duitsland en kan niet eens 150 op de autostrade, ook al heeft mijn auto evenveel pk als een Lamborghini. 25 seconden nadat ik optrek, krijg ik al een melding: ‘Ga terug naar het hotel om op te laden’.”
• “Als het waait en het is kouder dan 5 graden kan ik plots 100 kilometer minder rijden.”
• “Toen ik met mijn Polestar 2 van Parijs kwam, heb ik me achter een vrachtwagen moeten hangen om de tocht in één keer te kunnen doen. Dan betaal je 55.000 euro om aan 90 per uur huiswaarts te rijden. Ik werd zelfs voorbijgestoken door een roestige Corsa.”
• “Mijn auto is amper tien maanden oud, en ik vind hem prachtig, maar ik ruil hem volgende maand voor een benzine of diesel. Ik rij liever met een fiscaal afgestrafte wagen die ik wel vertrouw dan met een duur model dat me alleen maar stress bezorgt.”
• “Een wagen is voor mij een gebruiksvoorwerp zoals een vulpen. Zolang hij me zonder problemen van A naar B brengt, blijf ik ermee rijden. Maar zodra ik op de autostrade kom, smelt de actieradius als sneeuw voor de zon. Een elektrische wagen die 650 kilometer rijdt? Boerenbedrog!
• “Als ik de airco of chauffage aanzet, zie ik mijn rijbereik zo wegvliegen.”
• “Ik kwam op de E313 in een monsterfile terecht. Vroeger had ik meteen de eerste afrit genomen om via binnenwegen verder te rijden, maar vandaag durf ik dat niet meer: ik heb niet het rijbereik om de file te verlaten.”

En dan zijn er uiteraard nog de comments.

  • Gunther Persoon​

    1 uur geleden
    Elektrische wagens moeten ze afvoeren… Laadbeurten zijn even kostelijk als tankbeurten ….we hebben stroom te kort,geen plaats om iedereen een laadpaal te geven….kostprijs aanschaf is niet voor iedereen haalbaar… koude temperaturen minder bereik … En ga zomaar door …. Afvoeren die handel
    Meld als ongepast
  • Rudy Chalmet​

    1 uur geleden
    Emigreren is de toekomst !! Weg uit regeltjes land België , het linkse belasting dictaturale land . Gaan wonen in een exotisch land , waar alle regeltjes niet bestaan , waar je nog volop kan rijden met verbrandingsmotoren , waar eco taks niet bestaat !! Europa is een linkse belasting dictatuur , waar uitgerangeerde politici het werkvolk uitwringen als citroenen . Wil je leven , emigreer dan naar Thailand , Filipijnen , of een ander Aziatisch of Afrikaans land !!
    Meld als ongepast
  • Sven Celeyn​

    1 uur geleden
    Waterstof zou de toekomst moeten zijn. Maar de politieke europese lobby's zijn tegen waterstof geen winst. Dus elektrisch zal door de neus geboord worden en daarna dubbel getaxeerd worden. Grote firma's en hun werknemers worden gespaard want die ontduiken de btw en delen firmawagens + plaatsing van de oplaadpaal thuis gratis uit. De gewone werknemer zal zich blauw betalen.
    Meld als ongepast
  • David Lievens​

    1 uur geleden
    Geert Tamsyn, ze zijn met iets meer dan 1 op 10000. Elke zelfstandige, die ik al hoorde, wil er vanaf. Zodra ze lange afstanden of met werkgerief moeten rondrijden, is het niet te doen. Ook veel meer kosten dan aan een diesel of benzine.
    Meld als ongepast
  • Jos Brems​

    2 uur geleden
    De groene waanzin van Europa moet dringend stoppen.
    Meld als ongepast

    • Patrick Schepens​

      2 uur geleden
      Electrogate. Mensen worden bedrogen met de bereikbaarheid van een elektrische wagen. Het is te begrijpen dat het stressen is wanneer je met zo'n wagen op de baan bent. Enkel de schrik om in een file te belanden is al voldoende.
      Meld als ongepast
    • Jef Coppens​

      2 uur geleden
      Als elektrisch rijden effectief verplicht wordt staat mijn verhuis gepland exit Europa.
      Meld als ongepast
    • Jef Peeters​

      2 uur geleden
      Verbaasd mij niet. Ik ken intussen al tal van mensen die hun elektr. auto verkocht hebben. Er is amper een 2de handsmarkt hiervoor. Dus je krijgt er niet veel meer van hoor!! NIET KOPEN beste mensen!!
      Meld als ongepast

Ik dacht dat dit soort volksmennerij en manipulatie enkel in Amerikaanse media outlets gebeurde, of misschien op het mediakanaal van Dries Van Langenhove. Maar op de grootste nieuwswebsite van het land? ... Bah.
 
Hln :rolleyes:

Als elektrisch rijden een nachtmerrie wordt: Jurgen is zijn Tesla nu al beu. Hij legt uit waarom

Ik kan het niet lezen, maar het is toch niet omdat hij te hard afgeveerd is mag ik hopen? :p
 
Jurgen heeft een Tesla zonder warmtepomp.

Jurgen heeft een oudere Tesla waarbij QC niet denderd was.
 
Laatst bewerkt:
Net bericht gekregen dat mijn wagen ook binnen zou zijn.
Echter is het onmogelijk om een afspraak te maken met Tesla.

Nog mensen die niet binnen geraken via de telefoon van Tesla?

ik had hetzelfde voor eerst eens de zaterdag proberen bellen (2x), niet gelukt. Maandagmorgen dan net na 10u als ze open waren, dan onmiddellijk iemand aan de lijn.
 
Ik begrijp die frustraties wel hoor. Wij spreken nog regelmatig af met vrienden die meer dan 100km ver wonen. Wil je dat koppelen aan een bezoek in de buurt dan is de 300km van onze e-Tron ook zeer beperkt. Gelukkig hebben veel kennissen al een laadpaal waardoor we tijdens het bezoek kunnen opladen, maar anders op de terugweg nog 20' laden bij Ionity oid is niet ideaal.

Natuurlijk jammer dat ze in zulke artikels zo overdrijven met hun bewoordingen.
 
Ik begrijp die frustraties wel hoor. Wij spreken nog regelmatig af met vrienden die meer dan 100km ver wonen. Wil je dat koppelen aan een bezoek in de buurt dan is de 300km van onze e-Tron ook zeer beperkt. Gelukkig hebben veel kennissen al een laadpaal waardoor we tijdens het bezoek kunnen opladen, maar anders op de terugweg nog 20' laden bij Ionity oid is niet ideaal.

Natuurlijk jammer dat ze in zulke artikels zo overdrijven met hun bewoordingen.
Ik vind dat toch rare logica 300km is zeer beperkt om een rit van 200km te doen?
 
Ik begrijp die frustraties wel hoor. Wij spreken nog regelmatig af met vrienden die meer dan 100km ver wonen. Wil je dat koppelen aan een bezoek in de buurt dan is de 300km van onze e-Tron ook zeer beperkt. Gelukkig hebben veel kennissen al een laadpaal waardoor we tijdens het bezoek kunnen opladen, maar anders op de terugweg nog 20' laden bij Ionity oid is niet ideaal.

Natuurlijk jammer dat ze in zulke artikels zo overdrijven met hun bewoordingen.
Het enige wat je van al die punten kan zeggen is dat sommige dealers (niet allemaal, want ik ben al verkopers tegengekomen die een realistische range meedelen) de WLTP range als praktische range voordoen. Ze vertellen er niet bij (of beseffen zelfs niet) dat die tests een bepaald vast parcours volgen, en dat een auto veel meer verbruikt bij constant 120 km/h dan bij een parcours van gemiddeld pakweg 70km/h.

Als men dat gebrek aan deftige informatieverstrekking zou aanpakken, zijn de meeste van die klachten terug te brengen naar stommiteiten/nonchalance: bijvoorbeeld naar putje Ardennen gaan om er dan achter te komen dat daar geen laadpaal staat.

Ik vind dat toch rare logica 300km is zeer beperkt om een rit van 200km te doen?
Hij heeft het over iemand 100 km verder bezoeken, en vanaf daar nog een uitstap te doen vermoed ik. Dat kan wel lastig zijn als je 100km minder ver kan rijden dan dat de garage jouw beloofd heeft.
 
Hij heeft het over iemand 100 km verder bezoeken, en vanaf daar nog een uitstap te doen vermoed ik. Dat kan wel lastig zijn als je 100km minder ver kan rijden dan dat de garage jouw beloofd heeft.
Maar die 300km van een e-tron is al de realistische waarde? En dan nog is 50km extra (enkel) de afstand tussen Brussel en Antwerpen he... Dat is toch veel als "extra"?

Jurgen kan over veel dingen klagen bij Tesla, maar range is er nu niet 1 van...
 
300km is optimistisch in de winter, in de zomer haal je dat wel. En dus inderdaad, dat we ter plaatse nog een verplaatsing extra doen.
 
Terug
Bovenaan