Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Welke groep is dat?Ik las net in een NL/BE group dat er weer een prijsstijging van 4K euro is op de EV6...
ik heb er zelf nog geen bericht van gekregen maar als dat waar is dan mogen ze hem houden en bestel ik mij een Tesla die ik dan wel binnen 3 maand heb ipv nog te moeten wachten tot minstens lente 2024 en nog es 4K meer kwijt te zijn.
Dat is ook niet voor elke Tesla…3 maand voor een tesla?
Vrijdag 10 maart op 17u besteld, dinsdag 14 maart chasisnummer toegewezen gekregen, vrijdag 17 maart papieren in de mail en vrijdag 24 maart ophalen. De leasing kon zelfs niet volgen met de papieren opmaken en doorsturen
Hln
Als elektrisch rijden een nachtmerrie wordt: Jurgen is zijn Tesla nu al beu. Hij legt uit waarom
Ik kan het niet lezen. Maar in de inleiding staat er al “ik had zoveel stress dat een dokter een medicijn moest voorschrijven” wtf is dit voor idioot artikel.Hln
Als elektrisch rijden een nachtmerrie wordt: Jurgen is zijn Tesla nu al beu. Hij legt uit waarom
Als elektrisch rijden een nachtmerrie wordt: “Met mijn Tesla rijden kost geld, maar niet rijden ook”
Alsmaar meer mensen kiezen voor een elektrische auto, en toch willen sommigen er nu al van af. De groene droom die ze voor ogen hadden, werd - in hun woorden - een nachtmerrie. “Ik had zoveel stress dat de dokter me een medicijn moest voorschrijven”, getuigen ze bij ons. Ook Jurgen (47) uit...www.hln.be
Ik kan het niet lezen. Maar in de inleiding staat er al “ik had zoveel stress dat een dokter een medicijn moest voorschrijven” wtf is dit voor idioot artikel.
O de ironie van dat webadres.Hier blijkbaar het volledige artikel : https://www.welingelichtekringen.nl...-zat-van-en-stappen-weer-over-op-benzine.html
Mij moet je wel eens uitleggen hoe je na 3 dagen stilstaan ineens al bijna de helft van je range kwijt bent. Dan is er ondertussen toch vanalles aan het gebeuren dat de batterij draint (had Tesla niet een 'sentinel' mode om alles rondom te filmen bij stilstand ?).
Anyway, is duidelijk een verhaal van iemand die slecht voorbereid was. Lijkt me toch algemeen geweten dat je minder range hebt bij koud weer, maar dan nog zou het zeker veel meer dan 250km moeten zijn. En dan spreken over het opladen met een granny charger... Sorry hoor, ofwel zorg je voor een wallbox thuis, of neem je er vrede mee dat je publiek moet gaan laden. En effen een half uur aan de supercharger in uitzonderlijke gevallen is blijkbaar ook al niet acceptabel.
Mja, dan is een EV inderdaad niets voor jou en had je maar beter je huiswerk moeten doen.
En dan komt de stress. “De laadtijd doet me dood vandaag”, zegt Jurgen nog. “Wil ik ’s avonds nog naar Brussel nadat ik die dag al heb rondgereden? Geen sprake van. Thuis via het stopcontact opladen kost me 18 uur laadtijd en ik heb geen wallbox of oplader aan de muur. Dan duurt het laden ‘maar’ vijf à zes uur, maar je kan en mag dat ding niet overal hangen. Er zijn ook Tesla Superchargers die je auto in slechts 15 minuten opladen. Er is er altijd één binnen een straal van 20 kilometer, maar toch moet je ook die tijd altijd incalculeren. Een laadsessie aan een andere elektrische laadpaal, een Allego, bijvoorbeeld, duurt twee à drie uur. Ik heb lang geprobeerd in het elektrische verhaal mee te gaan, maar helaas zijn ze me kwijt. In september koop ik een nieuwe auto en die zal niet elektrisch zijn.”
Jammer voor Jurgen zal hij zijn ‘oude' auto allicht moeilijk kwijtraken. Want ook tweedehands is een elektrische auto nog altijd niet goedkoop. “Ofwel zie je dure Tesla’s op verkoopsites, ofwel is het een Renault Zoë of Nissan Leaf die indertijd ook al maar een klein rijbereik had", zegt Filip Rylant. “Er worden nog altijd maar heel weinig full electrics tweedehands verkocht.” Vorig jaar waren er dat volgens Traxio 9.312, een jaar eerder 5.648. “Er is een evolutie merkbaar, en dat aantal zal nog stijgen wanneer meer elektrische auto’s einde leasing zijn, maar dan nog blijft de restwaarde van de auto hoog. De hamvraag wordt dus wie de komende jaren een tweedehands elektrische auto zal kopen.”
Ook zij willen NOOIT MEER elektrisch rijden
Er kwamen heel wat reacties binnen op onze online oproep. Hieronder vindt u een bloemlezing. Naam en contactgegevens zijn bekend bij de redactie.
• “Opgeladen in de zomer kan ik 370 kilometer rijden, in de winter daalt dat naar 270 kilometer. Er is zelfs een verschil in rijbereik als ik rijd of mijn echtgenote.”
• “Ik was er volledig klaar voor toen ik eind 2021 een Audi e-tron kocht. Rijbereik: 420 kilometer. In werkelijkheid kwam ik niet verder dan 280 kilometer. Na amper één jaar verkoop ik mijn auto. Hij heeft nog geen 8.000 kilometer gedaan.”
• “Ik was vorige maand op weekend in Han-Sur-Lesse. Ik kwam er aan met lege batterij, maar ben ook vertrokken met lege batterij. Zelfs in Durbuy zijn er nauwelijks laadpalen.”
• “Mijn vrouw vindt onze BMW i3 te technisch. We hebben weer een gewone benzineauto gekocht.”
• “De auto gaf me zoveel stress dat de dokter me een medicijn heeft moeten voorschrijven.”
• “Alles is stukgegaan aan mijn Tesla, behalve de motor. Ik moest de afgelopen vijf jaar 39 keer naar de garage.”
(lees verder onder de foto)
© Steven Richardson
• “Ik rijd voor het werk vaak in Duitsland en kan niet eens 150 op de autostrade, ook al heeft mijn auto evenveel pk als een Lamborghini. 25 seconden nadat ik optrek, krijg ik al een melding: ‘Ga terug naar het hotel om op te laden’.”
• “Als het waait en het is kouder dan 5 graden kan ik plots 100 kilometer minder rijden.”
• “Toen ik met mijn Polestar 2 van Parijs kwam, heb ik me achter een vrachtwagen moeten hangen om de tocht in één keer te kunnen doen. Dan betaal je 55.000 euro om aan 90 per uur huiswaarts te rijden. Ik werd zelfs voorbijgestoken door een roestige Corsa.”
• “Mijn auto is amper tien maanden oud, en ik vind hem prachtig, maar ik ruil hem volgende maand voor een benzine of diesel. Ik rij liever met een fiscaal afgestrafte wagen die ik wel vertrouw dan met een duur model dat me alleen maar stress bezorgt.”
• “Een wagen is voor mij een gebruiksvoorwerp zoals een vulpen. Zolang hij me zonder problemen van A naar B brengt, blijf ik ermee rijden. Maar zodra ik op de autostrade kom, smelt de actieradius als sneeuw voor de zon. Een elektrische wagen die 650 kilometer rijdt? Boerenbedrog!”
• “Als ik de airco of chauffage aanzet, zie ik mijn rijbereik zo wegvliegen.”
• “Ik kwam op de E313 in een monsterfile terecht. Vroeger had ik meteen de eerste afrit genomen om via binnenwegen verder te rijden, maar vandaag durf ik dat niet meer: ik heb niet het rijbereik om de file te verlaten.”
Gunther Persoon
1 uur geleden
Elektrische wagens moeten ze afvoeren… Laadbeurten zijn even kostelijk als tankbeurten ….we hebben stroom te kort,geen plaats om iedereen een laadpaal te geven….kostprijs aanschaf is niet voor iedereen haalbaar… koude temperaturen minder bereik … En ga zomaar door …. Afvoeren die handel
Meld als ongepastRudy Chalmet
1 uur geleden
Emigreren is de toekomst !! Weg uit regeltjes land België , het linkse belasting dictaturale land . Gaan wonen in een exotisch land , waar alle regeltjes niet bestaan , waar je nog volop kan rijden met verbrandingsmotoren , waar eco taks niet bestaat !! Europa is een linkse belasting dictatuur , waar uitgerangeerde politici het werkvolk uitwringen als citroenen . Wil je leven , emigreer dan naar Thailand , Filipijnen , of een ander Aziatisch of Afrikaans land !!
Meld als ongepastSven Celeyn
1 uur geleden
Waterstof zou de toekomst moeten zijn. Maar de politieke europese lobby's zijn tegen waterstof geen winst. Dus elektrisch zal door de neus geboord worden en daarna dubbel getaxeerd worden. Grote firma's en hun werknemers worden gespaard want die ontduiken de btw en delen firmawagens + plaatsing van de oplaadpaal thuis gratis uit. De gewone werknemer zal zich blauw betalen.
Meld als ongepastDavid Lievens
1 uur geleden
Geert Tamsyn, ze zijn met iets meer dan 1 op 10000. Elke zelfstandige, die ik al hoorde, wil er vanaf. Zodra ze lange afstanden of met werkgerief moeten rondrijden, is het niet te doen. Ook veel meer kosten dan aan een diesel of benzine.
Meld als ongepastJos Brems
2 uur geleden
De groene waanzin van Europa moet dringend stoppen.
Meld als ongepast
Patrick Schepens
2 uur geleden
Electrogate. Mensen worden bedrogen met de bereikbaarheid van een elektrische wagen. Het is te begrijpen dat het stressen is wanneer je met zo'n wagen op de baan bent. Enkel de schrik om in een file te belanden is al voldoende.
Meld als ongepastJef Coppens
2 uur geleden
Als elektrisch rijden effectief verplicht wordt staat mijn verhuis gepland exit Europa.
Meld als ongepastJef Peeters
2 uur geleden
Verbaasd mij niet. Ik ken intussen al tal van mensen die hun elektr. auto verkocht hebben. Er is amper een 2de handsmarkt hiervoor. Dus je krijgt er niet veel meer van hoor!! NIET KOPEN beste mensen!!
Meld als ongepast
Ik kan het niet lezen, maar het is toch niet omdat hij te hard afgeveerd is mag ik hopen?Hln
Als elektrisch rijden een nachtmerrie wordt: Jurgen is zijn Tesla nu al beu. Hij legt uit waarom
Als elektrisch rijden een nachtmerrie wordt: “Met mijn Tesla rijden kost geld, maar niet rijden ook”
Alsmaar meer mensen kiezen voor een elektrische auto, en toch willen sommigen er nu al van af. De groene droom die ze voor ogen hadden, werd - in hun woorden - een nachtmerrie. “Ik had zoveel stress dat de dokter me een medicijn moest voorschrijven”, getuigen ze bij ons. Ook Jurgen (47) uit...www.hln.be
Net bericht gekregen dat mijn wagen ook binnen zou zijn.
Echter is het onmogelijk om een afspraak te maken met Tesla.
Nog mensen die niet binnen geraken via de telefoon van Tesla?
Het zou me niet verbazen als het probleem eerder bij Jurgen zelf zou liggen.Jurgen heeft een Tesla zonder warmte pomp.
Jurgen heeft een oudere Tesla waarbij QC niet denderd was.
Ik vind dat toch rare logica 300km is zeer beperkt om een rit van 200km te doen?Ik begrijp die frustraties wel hoor. Wij spreken nog regelmatig af met vrienden die meer dan 100km ver wonen. Wil je dat koppelen aan een bezoek in de buurt dan is de 300km van onze e-Tron ook zeer beperkt. Gelukkig hebben veel kennissen al een laadpaal waardoor we tijdens het bezoek kunnen opladen, maar anders op de terugweg nog 20' laden bij Ionity oid is niet ideaal.
Natuurlijk jammer dat ze in zulke artikels zo overdrijven met hun bewoordingen.
Het enige wat je van al die punten kan zeggen is dat sommige dealers (niet allemaal, want ik ben al verkopers tegengekomen die een realistische range meedelen) de WLTP range als praktische range voordoen. Ze vertellen er niet bij (of beseffen zelfs niet) dat die tests een bepaald vast parcours volgen, en dat een auto veel meer verbruikt bij constant 120 km/h dan bij een parcours van gemiddeld pakweg 70km/h.Ik begrijp die frustraties wel hoor. Wij spreken nog regelmatig af met vrienden die meer dan 100km ver wonen. Wil je dat koppelen aan een bezoek in de buurt dan is de 300km van onze e-Tron ook zeer beperkt. Gelukkig hebben veel kennissen al een laadpaal waardoor we tijdens het bezoek kunnen opladen, maar anders op de terugweg nog 20' laden bij Ionity oid is niet ideaal.
Natuurlijk jammer dat ze in zulke artikels zo overdrijven met hun bewoordingen.
Hij heeft het over iemand 100 km verder bezoeken, en vanaf daar nog een uitstap te doen vermoed ik. Dat kan wel lastig zijn als je 100km minder ver kan rijden dan dat de garage jouw beloofd heeft.Ik vind dat toch rare logica 300km is zeer beperkt om een rit van 200km te doen?
Maar die 300km van een e-tron is al de realistische waarde? En dan nog is 50km extra (enkel) de afstand tussen Brussel en Antwerpen he... Dat is toch veel als "extra"?Hij heeft het over iemand 100 km verder bezoeken, en vanaf daar nog een uitstap te doen vermoed ik. Dat kan wel lastig zijn als je 100km minder ver kan rijden dan dat de garage jouw beloofd heeft.