Herman De Croo
Well-known member
Prima dat jij een scherp nachttarief hebt, maar de VREG neemt de gemiddelde commerciele prijs voor een gezin, dus dan zijn er ook mensen met 84cent/kWh.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik hoop dat wanneer je EV rijdt er ook kiest om aan een voordelig tarief te laden. Anders schiet je jezelf in de voet he.Prima dat jij een scherp nachttarief hebt, maar de VREG neemt de gemiddelde commerciele prijs voor een gezin, dus dan zijn er ook mensen met 84cent/kWh.
Remarks
1. Zonnepanelen kunnen het goedkoper maken, maar dat is een losstaande discussie. Zonnepanelen maken ook jouw diepvriezer goedkoper. Bovendien moet je dan investeren in slimme sturing en overdag thuis zijn.
Tuurlijk wel (Engie DIRECT Indexed 1 jaar)Je zal nu niet meer kunnen intekenen aan dat contract.
jawel. Ik heb ook dat contract (Engie Direct), dat is maandelijks variabel, voor iedereen elke maand in te stappen.Je zal nu niet meer kunnen intekenen aan dat contract.
Totaal voor 1kwh aan piektarief in november 40,03157952 |
Totaal voor 1kwh aan daltarief in november 30,83957952 |
Gast? Leef jij onder een rots?Uw zonnepanelen kosten ook (veel) geld
6 maanden van het jaar heb je er niets aan
Je moet dan altijd overdag laden en thuis zijn
Om een wagen op te laden moet je installatie een factor 3 of 4 groter worden, als ze binnen 10j een andere technologie hebben dan EV's zit je daar met uw gigantische installatie
Cherry picken? Op dit moment rij ik veel goedkoper dan met diesel.Aha, een variabel contract, dus het is deze maand misschien laag, maar zal ook al een pak hoger geweest zijn op andere moment.
Cherry picken dus.
Vandaar: de VREG is een onafhankelijke bron voor de gemiddelde commerciele prijs over contracten en leveranciers heen.
I'm out.Blindstaren op de gemiddelde prijzen is niet de echte kost voor een EV.
Die panelen leg je dan ook niet uitsluitend voor een EV, maar omdat ze je een installatie van +10K kan terugverdienen op minder dan 3 jaarDus we gaan bovenop de EV die al 10-15k extra kost, ook nog eens dat bedrag uitgeven aan zonnepanelen en batterijen om dat dan na 7-10j terug te verdienen.
De zonnepanelen wou ik er opzettelijk uitlaten, omdat je dan gewoon niet meer kan rekenen.
Waarom gebruik je dan niet de gemiddelde dieselprijs voor 2022 (=2.01€)?Je cherry pickt jouw contract dat nu toevallig variabel laag staan, volgens de VREG is de gemiddelde commerciele prijs voor een gezin deze maand 58 cent/kWh, dus dan zijn er ook mensen met 84cent/kWh.
Als je een gemiddelde situatie wilt bekijken, lijkt het me logisch om te rekenen met de gemiddelde prijzen.
Je kan verder schakelen dan de eerste vitesse heBenzine: 12l/100km => 2€/l =>24€/100km
Maar wil je dat ook?Je kan verder schakelen dan de eerste vitesse he
...
Met de i4 m50 ook gaan rijden een klein jaar geleden en inderdaad verschrikkelijk snel, passagier kreeg na 1 keer launchen al misselijk gevoel (nu heeft ze dit ook wel al bij mijn v60 t8 ).
Buiten de krappere achterbank zeer goede wagen, maar heb je deze tegenwoordig al voor 77k? of is dit de 40e?
Dacht ik ook, jaar geleden kwam ik voor de 40e op +/- hetzelfde uit en de m50 een 90k. Had de zin fout gelezen waarschijnlijk.Reken maar op 77K voor de eDrive40 als je wat in de optielijst duikt, de M50 is al 80K kaal (incl. BTW)
Ik weet niet over welke auto je dan spreekt, maar ik haal met mijn Megane GT een gemiddelde van rond de 7 liter.Maar wil je dat ook?
Nu, zelfs al reken je met 9l (wat zowat het minimum is dat je kan halen op normale afstanden), kom je nog altijd veel duurder uit natuurlijk.