Auto Elektrische wagens

Dacht ik ook, jaar geleden kwam ik voor de 40e op +/- hetzelfde uit en de m50 een 90k. Had de zin fout gelezen waarschijnlijk.

Misschien zonder BTW, dan is 77K wel haalbaar voor een M50, dat geeft je incl. BTW 13K aan opties. Zelfs bij de Duitse heilige drievuldigheid kan je daar nog iets deftigs mee doen :)
 
Reken maar op 77K voor de eDrive40 als je wat in de optielijst duikt, de M50 is al 80K kaal (incl. BTW)
Dacht ik ook, jaar geleden kwam ik voor de 40e op +/- hetzelfde uit en de m50 een 90k. Had de zin fout gelezen waarschijnlijk.
Jaja 77k voor de eDrive40 met volgende opties:
ZB1 Business Pack 2.078,51
6NX Opbergvak voor Wireless Charging
6U3 BMW Live Cockpit Navigation
Professional met Head-Up Display
ZT1 Klantvoordeel Pack -301,65
ZB2 Comfort Pack 2.008,26
322 Comforttoegang
488 Lendensteun vooraan 82,64
494 Verwarmde zetels vooraan
4FH Zetels met actieve ventilatie vooraan 756,20
ZT2 Klantvoordeel Pack -400,83
ZB3 Innovation Pack 3.061,98
5AC High Beam Assist
5AU Driving Assistant Pack Professional 371,90
688 Harman/kardon Surround Sound
System

479,34
ZT3 Klantvoordeel Pack -582,64
ZY2 Zonder BMW Laserlight -1.144,63
2VF Adaptieve ophanging M 1.012,40
2VL Variable Sport Steering
302 Alarmsysteem
3F6 Alu velgen styling 853 18" (bicolor Gunmetal
grey)

1.380,17
420 Zonnewerend glas achteraan 371,90
4KA Edelhoutuitvoering Eiche Maser met sierlijst in
Perlglanz Chrom

256,20

4U0 Bedieningselementen met gegalvaniseerde
afwerking

86,78
4UR Sfeerverlichting 314,05
5DM Parking Assistant Pack
775 M Hemelbekleding Anthrazit 293,39
ZKS Veiligheidskit

Dacht dat ik het al gezegd had, sorry.
 
Een batterij die op temperatuur is presteert beter dan een koude batterij. De software zorgt er voor dat je binnen de toleranties blijft.
Dat klopt volledig. Om daar een voorbeeld van te geven: ik kan bijvoorbeeld mijn overboost niet gebruiken als het vriest en de batterij nog koud is. Als ik dan even aan het rijden ben komt de overboost plots beschikbaar als de batterij warm genoeg is.

In die zin moet je hem dus warmrijden (maar niet als het 30 °C is), met die bedenking dat je niks kan kapotmaken als je de gas toch naar beneden duwt. Zoals @anders. zegt kan je dus gewoon plankgas geven zonder zorgen.
 
Dat klopt volledig. Om daar een voorbeeld van te geven: ik kan bijvoorbeeld mijn overboost niet gebruiken als het vriest en de batterij nog koud is. Als ik dan even aan het rijden ben komt de overboost plots beschikbaar als de batterij warm genoeg is.

In die zin moet je hem dus warmrijden (maar niet als het 30 °C is), met die bedenking dat je niks kan kapotmaken als je de gas toch naar beneden duwt. Zoals @anders. zegt kan je dus gewoon plankgas geven zonder zorgen.

Dat zal in ieder geval een pak beter zijn dan al die ICE chauffeurs die te sportief rijden met een koude motor...
En moet je niet al serieus je best doen om die overboost in actie te laten schieten, ik zou veronderstellen dat je met een EV ook zonder overboost al mooie prestaties hebt?

Off-topic opmerking: moeten we niet over plankstroom spreken in plaats van plankgas? 😋
 
Dat zal in ieder geval een pak beter zijn dan al die ICE chauffeurs die te sportief rijden met een koude motor...
En moet je niet al serieus je best doen om die overboost in actie te laten schieten, ik zou veronderstellen dat je met een EV ook zonder overboost al mooie prestaties hebt?

Off-topic opmerking: moeten we niet over plankstroom spreken in plaats van plankgas? 😋
plankwatt!
 
Dat zal in ieder geval een pak beter zijn dan al die ICE chauffeurs die te sportief rijden met een koude motor...
En moet je niet al serieus je best doen om die overboost in actie te laten schieten, ik zou veronderstellen dat je met een EV ook zonder overboost al mooie prestaties hebt?

Off-topic opmerking: moeten we niet over plankstroom spreken in plaats van plankgas? 😋
Veronderstel dat de meeste EV's geen overboost hebben. Maar zelfs in beperkte motormodus gaat een EV nog vrij vlot idd.

Daarnaast, hoeveel keer geef je plankgas bij een ICE auto, zelfs bij een gemiddelde auto (120-130pk ish) kan je in Belgie niet vaak plankgas geven zonder op een andere verkeersdeelnemer te botsen. Er is gewoon geen plaats hier.
 
Veronderstel dat de meeste EV's geen overboost hebben. Maar zelfs in beperkte motormodus gaat een EV nog vrij vlot idd.

Daarnaast, hoeveel keer geef je plankgas bij een ICE auto, zelfs bij een gemiddelde auto (120-130pk ish) kan je in Belgie niet vaak plankgas geven zonder op een andere verkeersdeelnemer te botsen. Er is gewoon geen plaats hier.

Klopt, ik geef zowat nooit plankgas bij een ICE, het zou al eens uitzonderlijk moeten zijn 1 keer om de paar jaar bij een druk rond punt of invoegen van een autostrade met een zeer korte oprit :)
Zeker met een automaat valt het op dat ik maar zelden zoveel gas geef dat hij 2 versnellingen terug schakelt.
 
Klopt, ik geef zowat nooit plankgas bij een ICE, het zou al eens uitzonderlijk moeten zijn 1 keer om de paar jaar bij een druk rond punt of invoegen van een autostrade met een zeer korte oprit :)
Zeker met een automaat valt het op dat ik maar zelden zoveel gas geef dat hij 2 versnellingen terug schakelt.
ik reed met de 316dA, en rijd met de iX3 toch wel gemiddeld een keer of 10 per rit plankgas voor een aantal seconden.
Elke bocht die een beetje uitdagend is aan lage snelheid wil ik toch proberen om een beetje kont te zetten (als de omstandigheden het toelaten, en vaak met de DSC op de half uit" setting).
 
Ik geef toch ook regelmatig wel eens plankgas. Om nu te zeggen dat dat onmogelijk is zonder een accident te veroorzaken...

Ik woon nu wel in het dunbevolkte Limburg. :unsure:
 
Sinds ik bij de zomer-winter wissel hoorde dat de banden er toch nogal hard door vliegen geef ik toch wat minder plankgas :unsure:

Nee, eens bij het snel invoegen op de snelweg ofzo, maar ik geef echt maar zelden plankgas. Is ook nergens voor nodig, alles wat los ligt in de auto is gaan vliegen…
 
Ik geef toch ook regelmatig wel eens plankgas. Om nu te zeggen dat dat onmogelijk is zonder een accident te veroorzaken...

Ik woon nu wel in het dunbevolkte Limburg. :unsure:

Woon ook in Limburg, maar rij niet vaak in Limburg. Ik trek alleen hard op als ik de autosnelweg oprij. Om met 120 km/h in te kunnen voegen. Voor de rest nooit, banden zijn daar ook niet geschikt voor, op lagere snelheden slippen ze door (goodyear eagle F1 oid).
 
Woon ook in Limburg, maar rij niet vaak in Limburg. Ik trek alleen hard op als ik de autosnelweg oprij. Om met 120 km/h in te kunnen voegen. Voor de rest nooit, banden zijn daar ook niet geschikt voor, op lagere snelheden slippen ze door (goodyear eagle F1 oid).
Da’s door de lachwekkende wegligging van uw Volkswagen.

Vol kot = gewicht naar achter = minder druk op de voorwielen = geen grip.

Met een BMW heb je daar geen last van.
 
Da’s door de lachwekkende wegligging van uw Volkswagen.

Vol kot = gewicht naar achter = minder druk op de voorwielen = geen grip.

Met een BMW heb je daar geen last van.
Mijn Volkswagen met 330pk heeft daar (bij droog weer) eigenlijk geen last van :coolbrows:
 
Terug
Bovenaan