Auto Elektrische wagens

ACC is inderdaad standaard denk ik (alle rijhulpsystemen dacht ik?).
Ik vind de opties die missen bij u eigenlijk wel erg. Die touch functie gebruik ik vaak. Die voetsensor af en toe.
Moest het nu gesture control en iconicSounds zijn...
 
ACC is inderdaad standaard denk ik (alle rijhulpsystemen dacht ik?).
Ik vind de opties die missen bij u eigenlijk wel erg. Die touch functie gebruik ik vaak. Die voetsensor af en toe.
Moest het nu gesture control en iconicSounds zijn...
Ah maar de HUD niet hé? Heeft ook shadow line, ook iets wat niet standaard is dacht ik.

Die iconic sound lijkt me wel heel plezant, en je kan die wel uitschakelen? Ik vind het "motor" geluid in de E-Tron eigenlijk op het randje van irritant...
 
Ah maar de HUD niet hé? Heeft ook shadow line, ook iets wat niet standaard is dacht ik.

Die iconic sound lijkt me wel heel plezant, en je kan die wel uitschakelen? Ik vind het "motor" geluid in de E-Tron eigenlijk op het randje van irritant...
Je kan dat uitschakelen. In de iX3 is dat wel nog anders dan bij pakweg de iX (waarbij je meerdere geluidjes kan kiezen). Bij mij doet die gewoon iets na dat op een motor moet lijken, maar eigenlijk wil je in een EV gewoon stil zitten... Het lijkt wel wat te helpen tegen misselijkheid bij passagiers als je sportief rijdt.
 
Ah maar de HUD niet hé? Heeft ook shadow line, ook iets wat niet standaard is dacht ik.

Die iconic sound lijkt me wel heel plezant, en je kan die wel uitschakelen? Ik vind het "motor" geluid in de E-Tron eigenlijk op het randje van irritant...
HUD en shadowline zijn idd niet standaard.

Mijn iX3 inspiring maakt gewoon geen geluid. Een licht hoorbaar gezoem op de achtergrond maar eigenlijk is die gewoon stil
 
Het "motorgeluid" bij de E-Tron is verrassend luid vind ik, en blijft op een relatief hoge pitch hangen als je gewoon 50-55 rijdt. Met de radio erbij hoor je het gelukkig nauwelijks.
 
Ik heb gisteren toevallig eens in een Audi E-tron GT RS gezeten.
Ik ben nu niet een de grootste autoliefhebber maar dit was toch kwijlen.
Het prijskaartje lijkt mij nu wel niet te verantwoorden, al zeker niet op ons wegennetwerk...
Dan moet je toch echt al een grote liefhebber zijn?
 
Ik heb gisteren toevallig eens in een Audi E-tron GT RS gezeten.
Ik ben nu niet een de grootste autoliefhebber maar dit was toch kwijlen.
Het prijskaartje lijkt mij nu wel niet te verantwoorden, al zeker niet op ons wegennetwerk...
Dan moet je toch echt al een grote liefhebber zijn?
Dat geldt voor alle sportwagens...
 
ACC is inderdaad standaard denk ik (alle rijhulpsystemen dacht ik?).
Ik vind de opties die missen bij u eigenlijk wel erg. Die touch functie gebruik ik vaak. Die voetsensor af en toe.
Moest het nu gesture control en iconicSounds zijn...

Heb dat geprobeerd en vond dat niet zo handig, dus dat zal wel meevallen.
Kick to boot is mss af en toe wel handig, maar liever dat weg dan de HUD bvb.

HUD en shadowline zijn idd niet standaard.

Mijn iX3 inspiring maakt gewoon geen geluid. Een licht hoorbaar gezoem op de achtergrond maar eigenlijk is die gewoon stil

Shadowline is wel standaard toch. De trim rond de vensters enzo is altijd zwart.
Het optiepakket 'Dark Shadow' omvat een zwarte grill, zonnewerend glas en donkere koplampen. De gewone versie heeft daar wat zilverkleurige dingen inzitten.
Wilde graag dat pakket, maar dat mocht niet. Heb dus enkel getint glas. Vind die grill wel spuuglelijk die er nu opzit, die zal wel nog wijzigen wss.

Deze had ik besteld, iX3 impressive met enkel getint glas als optie:
51885821890_76253f0e79_c.jpg
 
Het lijkt wel wat te helpen tegen misselijkheid bij passagiers als je sportief rijdt.

Dat lijkt me wel vreemd eigenlijk. Want die misselijkheid komt volgens mij door de instant torque, dus elke grote acceleratie komt altijd wat onverwacht. Als er tegelijk ook geluid klinkt, gaat de passagier er nog altijd niet kunnen op anticiperen omdat dat geluid niet vroeger komt dan de acceleratie. Die Iconic Sounds is overigens sowieso relatief subtiel, het niet is niet dat er ineens gebrul door de woofers blaast.
 
Fuck man, (elektrische) auto's zijn toch duur (geworden) :help:

Geworden ? Ze zijn al altijd pokkeduur geweest toch ? Gelukkig in leasing wel een pak goedkoper, maar jammer genoeg wordt VAA nog altijd o.a. op catalogusprijs berekend. Ik ga nu een EV hebben die qua catalogusprijs 50% duurder is dan waar ik voorheen mee reed. Als ik dan zie welke dikke ICE/PHEV bak je voor die prijs hebt, piekt dat toch wel eigenlijk.
 
Geworden ? Ze zijn al altijd pokkeduur geweest toch ? Gelukkig in leasing wel een pak goedkoper, maar jammer genoeg wordt VAA nog altijd o.a. op catalogusprijs berekend. Ik ga nu een EV hebben die qua catalogusprijs 50% duurder is dan waar ik voorheen mee reed. Als ik dan zie welke dikke ICE/PHEV bak je voor die prijs hebt, piekt dat toch wel eigenlijk.

In lease is een PHEV best duur geworden heb ik de indruk.
VAA voor EV's vallen toch best mee, een diesel van 50k is 2x zo duur als een EV van 80k.
 
Geworden ? Ze zijn al altijd pokkeduur geweest toch ? Gelukkig in leasing wel een pak goedkoper, maar jammer genoeg wordt VAA nog altijd o.a. op catalogusprijs berekend. Ik ga nu een EV hebben die qua catalogusprijs 50% duurder is dan waar ik voorheen mee reed. Als ik dan zie welke dikke ICE/PHEV bak je voor die prijs hebt, piekt dat toch wel eigenlijk.
Kan je dan eens een concreet voorbeeld geven? Want in praktijk vind ik dat eigenlijk meevallen.
Voor de prijs van een iX3 heb je bvb een X3 30i. Die is niet beter ofzo he...
 
Geworden ? Ze zijn al altijd pokkeduur geweest toch ? Gelukkig in leasing wel een pak goedkoper, maar jammer genoeg wordt VAA nog altijd o.a. op catalogusprijs berekend. Ik ga nu een EV hebben die qua catalogusprijs 50% duurder is dan waar ik voorheen mee reed. Als ik dan zie welke dikke ICE/PHEV bak je voor die prijs hebt, piekt dat toch wel eigenlijk.
En welke VAA denk je te hebben voor die prijs dan? VAA van een EV gaat altijd gigantisch veel goedkoper zijn dan van een ICE die evenveel kost.
 
Ja, VAA opmerking was natuurlijk een beetje scheef omdat de CO2 component die hogere catalogusprijs natuurlijk ruimschoots compenseert.

Kan je dan eens een concreet voorbeeld geven? Want in praktijk vind ik dat eigenlijk meevallen.
Voor de prijs van een iX3 heb je bvb een X3 30i. Die is niet beter ofzo he...

Ehm, een iX3 is €12k duurder dan een X3 30i, en voor mij moet het zelfs geen 30i zijn. Maar voor de basisprijs van een iX3 (€72.5k), heb je een 520d Touring met nog €12k over voor opties. Nooit de kans gehad tot een 5-reeks (zat qua budget altijd rond de 320d/C200d) maar nu wel tot een (kale) iX3.
Maar bon, er is veel meer dan enkel catalogusprijs natuurlijk, al ging de opmerking dus over hoe duur EVs in aanschaf zijn.
 
Ja, VAA opmerking was natuurlijk een beetje scheef omdat de CO2 component die hogere catalogusprijs natuurlijk ruimschoots compenseert.



Ehm, een iX3 is €12k duurder dan een X3 30i, en voor mij moet het zelfs geen 30i zijn. Maar voor de basisprijs van een iX3 (€72.5k), heb je een 520d Touring met nog €12k over voor opties. Nooit de kans gehad tot een 5-reeks (zat qua budget altijd rond de 320d/C200d) maar nu wel tot een (kale) iX3.
Maar bon, er is veel meer dan enkel catalogusprijs natuurlijk, al ging de opmerking dus over hoe duur EVs in aanschaf zijn.
Nee, een X3 30i start 12k goedkoper dan een iX3.
https://configure.bmw.be/nl_BE/configid/j9vd865x
vs
https://configure.bmw.be/nl_BE/configid/uaajxbea
Beide met dezelfde opties.
 
Terug
Bovenaan