Auto Elektrische wagens

Ondertussen 2 maanden en 4k km verder met de Polestar.
Elektrisch rijdt als een zonnetje, op voorwaarde dat je thuis kan laden.

Maar een verre reis zou ik er niet met maken. Geen zin om aan een laadpaal te hoeven wachten.
 
5deurs wil toch simpelweg zeggen dat de achterruit deel uitmaakt van de kofferklep ?!
Ahja sorry, ik dacht dat jij ook de commentaar had gegeven dat de taycan sport/cross turismo geen break zou zijn. Maar een 5-deurs is inderdaad eentje waar de achterruit mee open gaat met de koffer.
 
Het blijft verwonderlijk hoe duur thuisbatterijen zijn vs autobatterijen. Terwijl er bij thuisbatterijen geen nood is dat ze licht zijn qua gewicht, je de buitentemperatuur veel constanter kan houden. Langs de andere kant moeten thuisbatterijen natuurlijk wel veel meer cycli aankunnen, maar ik hoorde altijd dat een moderne batterij graag werkt.
10kWh thuisbatterij kost retail 7000 euro, terwijl er in een EV al snel 60kWh zit...
 
Maar niet elke 5-deurs is een break, daar gaat het hem om. Zijn ook gemakkelijke voorbeelden van, bvb een Golf vs Golf Variant. Beide 5-deurs, maar enkel de Variant is een break.
Nee idd, maar het ging er om dat er gezegd is dat de Taycan ST geen break zou zijn en er dan bij zeggen dat het gewoon een 5 deurs is.
Terwijl een break net gewoon een 5 deurs is (net zoals hot hatches en SUV's).
En vooral, als een Taycan ST geen break is, wat is het dan wel? Iets anders dan een break zie ik daar niet in.
 
Nee idd, maar het ging er om dat er gezegd is dat de Taycan ST geen break zou zijn en er dan bij zeggen dat het gewoon een 5 deurs is.
Terwijl een break net gewoon een 5 deurs is (net zoals hot hatches en SUV's).
En vooral, als een Taycan ST geen break is, wat is het dan wel? Iets anders dan een break zie ik daar niet in.
Een gewone 5 deurs is gewoon een 5 deurs, dus geen break, SUV of weet ik veel wat.
Een break heeft inderdaad ook 5 deuren, maar is geen gewone 5 deurs, want het is ook een break, voor een SUV geld ook dezelfde redenering.
Een hatchback of liftback zijn voorbeelden van een gewone 5 deurs.

Ik begrijp echt niet waarom sommige mensen daarover zo moeilijk moeten doen, terwijl het eigenlijk zo simpel is.
 
Een gewone 5 deurs is gewoon een 5 deurs, dus geen break, SUV of weet ik veel wat.
Een break heeft inderdaad ook 5 deuren, maar is geen gewone 5 deurs, want het is ook een break, voor een SUV geld ook dezelfde redenering.
Een hatchback of liftback zijn voorbeelden van een gewone 5 deurs.

Ik begrijp echt niet waarom sommige mensen daarover zo moeilijk moeten doen, terwijl het eigenlijk zo simpel is.
Nu ben ik echt niet mee waarom jij moeilijk doet :p een break is een gewone 5 deurs.
Net zoals een liftback, hatchback en SUV.
Door te zeggen dat enkel liftbacks en hachtbacks gewone 5 deurs zijn, maak je het net ingewikkelder.
 
Nu ben ik echt niet mee waarom jij moeilijk doet :p een break is een gewone 5 deurs.
Net zoals een liftback, hatchback en SUV.
Door te zeggen dat enkel liftbacks en hachtbacks gewone 5 deurs zijn, maak je het net ingewikkelder.
Een break is een break en geen 5deurs.
Hatchback en liftbacks zijn 5deurs.
Een sedan is een sedan.

Een SUV is gewoon mottig.
 
Ik snap er geen hol van?
Wat is dan een 3-deurs volgens u?
Een hatchback of liftback zonder achterdeuren :p
Een golf 3 deurs, een Astra 3 deurs, 208 3 deurs, …

De terminologie komt van het gegeven dat een hatchback of een liftback er in varianten zijn met 3 of 5 deuren.
“Ik rij met een golf 5 deurs, ik verkoop mijn Astra 3 deurs”.

Een break heeft altijd achterdeuren dus is het niet relevant om dat te vernoemen. Een SUV heeft altijd een cabine waarbij de koffer onderdeel is van de cabine en heeft dus altijd die grote achterklep.
 
Een hatchback of liftback zonder achterdeuren :p
Een golf 3 deurs, een Astra 3 deurs, 208 3 deurs, …

De terminologie komt van het gegeven dat een hatchback of een liftback er in varianten zijn met 3 of 5 deuren.
“Ik rij met een golf 5 deurs, ik verkoop mijn Astra 3 deurs”.

Een break heeft altijd achterdeuren dus is het niet relevant om dat te vernoemen. Een SUV heeft altijd een cabine waarbij de koffer onderdeel is van de cabine en heeft dus altijd die grote achterklep.
nope.
1200px-Renault_Avantime_bleu_side.jpg

23d88f8b1a5e525fa03ed649f58cfc7a.jpg

AstonMartinVirageSB_05.jpg

3-deurs en 5-deurs geven gewoon aan... hoeveel deuren er zijn. Er bestaan trouwens ook een soort 5-deurs sedan, de oude Superb was er zo eentje
 
Wat een absolute top-discussie deze :unsure:.



Hier is de kogel door kerel, het zal een 530e break worden. Ik krijg teveel kortingen om het te laten liggen, zelfs met 90% van de optielijst aangevinkt.
 
nope.
1200px-Renault_Avantime_bleu_side.jpg

23d88f8b1a5e525fa03ed649f58cfc7a.jpg

AstonMartinVirageSB_05.jpg

3-deurs en 5-deurs geven gewoon aan... hoeveel deuren er zijn. Er bestaan trouwens ook een soort 5-deurs sedan, de oude Superb was er zo eentje
Dat zijn nu niet echt moderne wagens en ook geen grote successen :p
Uiteraard zijn er ook uitzonderingen van stations die geen achterdeuren hadden. Maar dat blijven we wel stations noemen.
Misschien dat er morgen een merk op het idee komt om een sedan op hoge poten te maken, kan zomaar. Maar dat neemt niet weg dat een stations of een SUV in normale configuratie altijd achterdeuren heeft en een koffer die onderdeel is van de cabine.
En dat een break een break is en een SUV nog altijd mottig.

“Ik heb een BMW 3 touring. Je weet wel die met 5 deuren”. Dat zeg je niet, dat is in dezelfde lijn van “mijn bmw 3 touring heeft 4 wielen”.
Is een beetje the obvious staten :p

Het is sowieso al een rare term om de achterklep een deur te noemen. In theorie kan je zo de wagen betreden. Maar als ik bij een 3 sedan aan de hendel in de koffer trek dan geraak ik via de koffer ook makkelijk in de wagen hoor.
Een achterklep is een achterklep en bij sommige gaat het raam mee en bij andere niet.
 
Terug
Bovenaan