Auto Elektrische wagens

Dat zijn nu niet echt moderne wagens en ook geen grote successen :p
Uiteraard zijn er ook uitzonderingen van stations die geen achterdeuren hadden. Maar dat blijven we wel stations noemen.
Misschien dat er morgen een merk op het idee komt om een sedan op hoge poten te maken, kan zomaar. Maar dat neemt niet weg dat een stations of een SUV in normale configuratie altijd achterdeuren heeft en een koffer die onderdeel is van de cabine.
En dat een break een break is en een SUV nog altijd mottig.

“Ik heb een BMW 3 touring. Je weet wel die met 5 deuren”. Dat zeg je niet, dat is in dezelfde lijn van “mijn bmw 3 touring heeft 4 wielen”.
Is een beetje the obvious staten :p

Het is sowieso al een rare term om de achterklep een deur te noemen. In theorie kan je zo de wagen betreden. Maar als ik bij een 3 sedan aan de hendel in de koffer trek dan geraak ik via de koffer ook makkelijk in de wagen hoor.
Een achterklep is een achterklep en bij sommige gaat het raam mee en bij andere niet.
Ze zijn u voor:
2016-Volvo-S60-T5-Cross-Country-103.jpg

Als jij trouwens zegt dat je een BMW 3 berline hebt, weet ik ook dat die 5 deuren heeft, anders was het een coupé ;).
 
Ze zijn u voor:
2016-Volvo-S60-T5-Cross-Country-103.jpg

Als jij trouwens zegt dat je een BMW 3 berline hebt, weet ik ook dat die 5 deuren heeft, anders was het een coupé ;).
Zo een S60 XC is toch weer een speciaal segment. Ik zou dat toch niet aanzien als SUV maar echt een wagen op hoge poten.

En een 3 sedan is dus ook een 5deurs?
 
Wat een absolute top-discussie deze :unsure:.



Hier is de kogel door kerel, het zal een 530e break worden. Ik krijg teveel kortingen om het te laten liggen, zelfs met 90% van de optielijst aangevinkt.
En hoeveel korting is dat dan? Voor zover ik zie is een 530e +- zelfde catalogusprijs als een ix3?
 
Dat is toch een serieuze korting, is dan de schaarste over of staat de 530e nu in de solden omdat er een nieuw model staat aan te komen.
Nieuw model (eind?) 2024 + een hoop / te veel reservaties gedaan waardoor ze er vanaf willen + nog wat extra zagen langs mijn kant.

Maar indeed zoals ik zei, te goede deal (op gewoon een steengoede wagen) om het niet te nemen.
 
Nieuw model (eind?) 2024 + een hoop / te veel reservaties gedaan waardoor ze er vanaf willen + nog wat extra zagen langs mijn kant.

Maar indeed zoals ik zei, te goede deal (op gewoon een steengoede wagen) om het niet te nemen.
Ja in die klasse ga je niet veel beter vinden imo, zou het ook niet laten liggen. En fiscaal gezien zit je voor enkele jaren safe.
 
Ja in die klasse ga je niet veel beter vinden imo, zou het ook niet laten liggen. En fiscaal gezien zit je voor enkele jaren safe.
Tgoh, ik vind de E PHEV toch ook een serieuze contender. Maar die was maar effe 27k duurder voor een vergelijkbare config, dusjah 🤷‍♂️

Trouwens correctie op mijn post, ik bedoelde eind 2023 voor de nieuwe 5, niet 2024.
 
De iX3 rijdt goed (400km gereden), geen klagen van. Zo stil en vlot (rij dan nog meestal op eco pro…). Op sport is die heel responsive. Wil geen diesel meer.

Ik mis wel zo kleine dingen, geen indicatie dat uw richtingaanwijzer aanstaat (is er blijkbaar wel, maar heel klein) in de spiegel, geen lane assist zonder ACC, relatief kleine deuropening voor de achterste passagiers.
Je zit ook wel heel hoog tov mijn vorige auto.

Gewoon zaken die ik gewoon zal moeten worden en weinig issues opleveren.
 
Laatst bewerkt:
Zijn er eigenlijk regels ivm uw kabels op het voetpad?

Hier op onze ochtend wandeling naar school staat een e-tron.
En dat is huis - voetpad - straat

Geregeld ligt daar dus een kabel, met zo van die grote rampen over dat ze in de bouw gebruiken ook.

Dat is in de straat van een kleuter / lagere school, dus daar passeren constant fietsende kindjes en mensen met buggys.

Ik stoor mij daar nu niet aan, maar als ik er wandel dan denk ik toch soms eens van wat als die buren en hun buren nu ook een elektrische auto kopen, dan is dat hier toch niet meer doenbaar dat voetpad...
 
Binnenkort testrit met de EV6 AWD GT-line.
20 maand levertijd blijkbaar momenteel. Als testrit meevalt ga ik hem bestellen en rij ik voorlopig met onze privé wagen verder mijn professionele km (en reken ik een km vergoeding aan de vennootschap, is geen probleem zei de boekhouder als ik een auto in bestelling staan had)

tziet er een leuke auto uit, hij is snel, grote range, héél snel laden blijkbaar, 7 jaar garantie en ik mag bij mijn vertrouwde dealer blijven (Mijn huidige dealer heeft de KIA concessie overgenomen vorig jaar)

Had ABRP es door mijn reistraject in de zomer gehaald en wat een laadsnelheden zeg. Op 1000km 4 stops van max 15 min (kortste zelfs 6 min bijladen)

Als ik bij "mijn merk" bleef zou het anders de e-tech megane geworden zijn, en die is me toch wat te klein binnenin.
Valckenier heeft momenteel ook PSA group in portefeuille maar daar vind ik zo precies mijn ding niet (allemaal lichte 130pk Ev'tjes bij Opel, citroen, DS, pug)
 
Laatst bewerkt:
Als testrit meevalt ga ik hem bestellen en rij ik voorlopig met onze privé wagen verder mijn privé km (en reken ik een km vergoeding aan de vennootschap, is geen probleem zei de boekhouder als ik een auto in bestelling staan had)
Dat is sowieso geen probleem, je mag perfect met je privé wagen rijden en de rekening sturen naar je vennootschap zonder dat er een auto in bestelling staat.
 
Terug
Bovenaan