Auto Elektrische wagens

Dat is sowieso geen probleem, je mag perfect met je privé wagen rijden en de rekening sturen naar je vennootschap zonder dat er een auto in bestelling staat.
42 cent per km zag ik.

Wel netjes. Voor 4000eur brandstof krijg ik 10k vergoed dit jaar.
 
De iX3 rijdt goed (400km gereden), geen klagen van. Zo stil en vlot (rij dan nog meestal op eco pro…). Op sport is die heel responsive. Wil geen diesel meer.

Ik mis wel zo kleine dingen, geen indicatie dat uw richtingaanwijzer aanstaat (is er blijkbaar wel, maar heel klein) in de spiegel, geen lane assist zonder ACC, relatief kleine deuropening voor de achterste passagiers.
Je zit ook wel heel hoog tov mijn vorige auto.

Gewoon zaken die ik gewoon zal moeten worden en weinig issues opleveren.
Dat eerste moet ik toch eens checken? In uw spiegels? Of bedoel je de effectieve pinkers die op uw spiegels hangen?

lane assist zonder ACC kan inderdaad niet, andersom wel. Al is lane departure warning volgens mij wel altijd actief.

Ik vind het nog altijd een heel fijne wagen voor woon/werkverkeer en gezinsuitstappen. Buiten een paar kleinigheden vind ik niet direct iets dat ik mis.
 
Daarin zit ook verzekering, verkeersbelasting, onderhoud en afschrijving natuurlijk.
4000 euro brandstof zijn toch al wat kilometers ook.

Klopt. Is berekend op 25k professionele km (privé ook nog es 10k) met een benzine wagen die tussen de 9 en 10 liter lust per honderd.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nogal ne redelijke handigen met elektriciteit maar daar zou ik mij nu persoonlijk toch ni aan wagen :laugh:
Heb nog niet onderzocht wat erbij komt kijken. :) We hebben in onze zekeringskast wel een zekering voorzien die 3F 11kWh laadpaal zou toelaten, maar er zal wel meer bij komen zien dan enkel dat aansluiten, vermoed ik.
 
Is het doenbaar om een elektrische laadpaal zelf te installeren of laat je dat toch best over aan een installateur?
Jep zeker doenbaar, bij mijn werkgever sta je zelf in voor de installatie en er zijn er toch wel redelijk wat die het zelf doen.
Vergeet wel niet dat je de installtie moet laten keuren achteraf.
 
wat ik wel merk aan mijn range, is dat die verduivelde winterbanden een veel grotere invloed hebben dan de kou.
Winterbanden bij 15° is slechter dan zomerbanden bij 5°.

Winterbanden sinds vorige week en haal nu toch al de volle 290km met een 100% volle batterij tov 360km met zomerbanden :(
ID4 trouwens, kan dit niemand aanbevelen

Zo een verschil door banden alleen? Zal wel een combo zijn met de koudere temperaturen ook zeker?

Mijn ervaring is toch ook dat de banden een veel grotere invloed hebben dan de kou. Die van mij liggen erop sinds oktober toen het nog niet eens echt koud was.
 
Ik heb de laatste maand (anderhalve maand?) een veel korter bereik bij mijn PHEV XC40. 40-45 is nu eerder 22-25km geworden, geen bandenwissel wegens 4 seizoensbanden, ik warm mijn wagen 30 min op voorhand op terwijl die aan de laadpaal gekoppeld is.

Het opmerkelijke is dat ik via de Volvo app zie dat ik nog grofweg 7kwh verbruik voor de batterij leeg is terwijl dit begin september nog 8kwh was. Enig idee waar dit kan aan liggen? Is dit abnormale degradatie van mijn batterij (7 maanden en 35k km) of komt dit puur door de lagere temperaturen dat mijn batterij niet echt vol raakt/energie verbruikt om de batterij op te warmen die niet gezien wordt door de app?
 
Dat eerste moet ik toch eens checken? In uw spiegels? Of bedoel je de effectieve pinkers die op uw spiegels hangen?

Enkel als het donker is zie je een klein beetje. Zou ook gewoon uiteinde van de pinker kunnen zijn.
Bij VW had je in de lijst een vlak dat mee oplichte. Vond dat wel handig aangezien je een pinker niet meer hoort zoals vroeger.
 
:love:

dscf0484-547x410.jpg


ofwel ne rooie..

Kia-EV6-walkaround-featured-scaled.jpeg
 
Enkel als het donker is zie je een klein beetje. Zou ook gewoon uiteinde van de pinker kunnen zijn.
Bij VW had je in de lijst een vlak dat mee oplichte. Vond dat wel handig aangezien je een pinker niet meer hoort zoals vroeger.
Heb er net op gelet. En het is inderdaad het einde van de pinker dat je ziet. Was me nog nooit opgevallen :p
 
Enkel voor zuiver professionele verplaatsingen natuurlijk, woon-werk hoort daar niet bij. Maar als je het mag gebruiken is het inderdaad een zeer rendabel systeem.
Idd, enkel voor mijn klantbezoeken over heel belgië. Werk met Driversnote tracking. Heb geen enkele locatie die ik meer dan 20 keer per jaar aandoe.
 
Terug
Bovenaan