Laadverliezen voor het opwarmen van de batterij ?
Ze is tijdens het laden wel doorgestegen naar 30 graden (carscanner stond open). Dat kan idd wel.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Laadverliezen voor het opwarmen van de batterij ?
Men gebruikt een weerstand of warmtepomp om dat te realiseren. Dus daar zit gegarandeerd een factor. Als je voorverwarmt onderweg dan is uw verbruik ook hoger dan als je niet voorverwarmt, maar dat doe je dan om ervoor te zorgen dat je snel weer verder kan. Heb toch al gelezen dat het voorverwarmen zelf wel een significante impact heeft op het verbruik. 6 kwh verlies (of kost) hiervoor, om aan die hoge snelheid te kunnen laden voor het batterijmanagement, is geen uitzondering.Ze is tijdens het laden wel doorgestegen naar 30 graden (carscanner stond open). Dat kan idd wel.

Men gebruikt een weerstand of warmtepomp om dat te realiseren. Dus daar zit gegarandeerd een factor. Als je voorverwarmt onderweg dan is uw verbruik ook hoger dan als je niet voorverwarmt, maar dat doe je dan om ervoor te zorgen dat je snel weer verder kan. Heb toch al gelezen dat het voorverwarmen zelf wel een significante impact heeft op het verbruik. 6 kwh verlies (of kost) hiervoor, om aan die hoge snelheid te kunnen laden voor het batterijmanagement, is geen uitzondering.
Er is dus ergens 4,9kWh verlies. Vind ik toch wel een hoog laadverlies aan de snellader (11%). Om aan 42,83kWh tussen 31% en 80% te komen zonder laadverliezen zou mijn auto over een 87kWh batterij moeten beschikken, quod non.
Zo dat dan niet 4,9kWh winst moeten zijn ipv verlies in de berekening van Tomski?Er is een verschil tussen netto en bruto capaciteit. Ik heb een 80kWh batterij, maar ik mag maar 74kWh gebruiken. Laden eheft idd ook wel verliezen.
Opzich heb je ook niet veel betaald, mijn werkgever betaald mij 29,5c/kWh. Maar dat gaat veel trager.
Laatste keer dat ik publiek (AC 11kW) ben gaan laden was dat aan 40,5c/kWh zie ik in mijn app.
Zo dat dan niet 4,9kWh winst moeten zijn ipv verlies in de berekening van Tomski?
Bedoel je zonder kaart, maar met app? Of dat je rechtstreeks met bankkaart/kredietkaart kan betalen?Kan je op 9/10 plaatsen opladen zonder een kaart? Of is dit echt wel op voorhand nodig? Ik heb 2 aanvragen gedaan (Shell en Total) maar ze antwoorden voorlopig niet (2 weken geleden gedaan)
Met BTW verlegd betaal je ook geen BTW dus er valt niets te recupereren.Nog een winstje gevonden in het voordeel van de freshmile kaart. Er is geen btw verlegd zoals op de andere laadpassen (Kia Charge, Chargemap)
Bij Freshmile hebben we dit op de factuur
Total excl. VAT €15.62VAT (21.0 %) €3.28Total incl. VAT €18.90
daar valt nog een 1,64 euro te recuperen via de btw aangifte![]()
Dat bestaat niet een Cross Turismo Spyder, dat vindt die gast zelf uit.Da's toch echt een hele nette prijs voor zo'n machine: https://www.2dehands.be/v/auto-s/po...xclusieve-porsche-taycan-cross-turismo-spyder
37k voor de top versie met beperkte opties, 33 - 34k voor de basisversie met beperkte opties. Toch niet zo super goedkoop.Renault 5 is configureerbaar.
Echt wel een knappe wagen.![]()
maar dit zal dus niet gebeuren 
Met BTW verlegd betaal je ook geen BTW dus er valt niets te recupereren.