Elektrische wagens

Ze is tijdens het laden wel doorgestegen naar 30 graden (carscanner stond open). Dat kan idd wel.
Men gebruikt een weerstand of warmtepomp om dat te realiseren. Dus daar zit gegarandeerd een factor. Als je voorverwarmt onderweg dan is uw verbruik ook hoger dan als je niet voorverwarmt, maar dat doe je dan om ervoor te zorgen dat je snel weer verder kan. Heb toch al gelezen dat het voorverwarmen zelf wel een significante impact heeft op het verbruik. 6 kwh verlies (of kost) hiervoor, om aan die hoge snelheid te kunnen laden voor het batterijmanagement, is geen uitzondering.

Nog een winstje gevonden in het voordeel van de freshmile kaart. Er is geen btw verlegd zoals op de andere laadpassen (Kia Charge, Chargemap)
Bij Freshmile hebben we dit op de factuur

Total excl. VAT €15.62VAT (21.0 %) €3.28Total incl. VAT €18.90

daar valt nog een 1,64 euro te recuperen via de btw aangifte :lol:

Men gebruikt een weerstand of warmtepomp om dat te realiseren. Dus daar zit gegarandeerd een factor. Als je voorverwarmt onderweg dan is uw verbruik ook hoger dan als je niet voorverwarmt, maar dat doe je dan om ervoor te zorgen dat je snel weer verder kan. Heb toch al gelezen dat het voorverwarmen zelf wel een significante impact heeft op het verbruik. 6 kwh verlies (of kost) hiervoor, om aan die hoge snelheid te kunnen laden voor het batterijmanagement, is geen uitzondering.

Gaat wel een voordeel geven tijdens de langere trips waar ik meerdere keren moet laden, daar blijft de batterij vaak wel op temperatuur tijdens het rijden en na de eerste snellaadsessie.

Dus de kostprijs die je hebt voor het langere laden zou eigenlijk hoger moeten liggen dan de kostprijs om voor te verwarmen als je daar nog extra winst wil uit halen.

Er is dus ergens 4,9kWh verlies. Vind ik toch wel een hoog laadverlies aan de snellader (11%). Om aan 42,83kWh tussen 31% en 80% te komen zonder laadverliezen zou mijn auto over een 87kWh batterij moeten beschikken, quod non.

Er is een verschil tussen netto en bruto capaciteit. Ik heb een 80kWh batterij, maar ik mag maar 74kWh gebruiken. Laden eheft idd ook wel verliezen.

Opzich heb je ook niet veel betaald, mijn werkgever betaald mij 29,5c/kWh. Maar dat gaat veel trager.
Laatste keer dat ik publiek (AC 11kW) ben gaan laden was dat aan 40,5c/kWh zie ik in mijn app.

Laatst bewerkt:
Er is een verschil tussen netto en bruto capaciteit. Ik heb een 80kWh batterij, maar ik mag maar 74kWh gebruiken. Laden eheft idd ook wel verliezen.

Opzich heb je ook niet veel betaald, mijn werkgever betaald mij 29,5c/kWh. Maar dat gaat veel trager.
Laatste keer dat ik publiek (AC 11kW) ben gaan laden was dat aan 40,5c/kWh zie ik in mijn app.
Zo dat dan niet 4,9kWh winst moeten zijn ipv verlies in de berekening van Tomski?

Mijn madam heeft haar ID.3 opgehaald, is nu ook tevreden van de kleur die ik haar had aangeraden....
Maar die achterlijke debiel van een verkoper had haar dus gezegd "Wow, dat is wel gewaagd, die kleur". Dus was ze gaan twijfelen...

Al bij al niets mis met die wagen, maar is wel echt hoog ivm Tesla model 3, die op de oprit nu klein autootje lijkt

Laatst bewerkt:
Een spyder is tegenwoordig al een auto met een glazen dak?
De pre-facelift modellen van de Taycan hebben wel een serieuze afschrijving gehad, volgens mij komt dat vooral doordat de facelift zo gigantisch veel beter is op EV-vlak.

Zouden de kosten eigenlijk meevallen van zo'n auto tov andere premium EV's?

Kan je op 9/10 plaatsen opladen zonder een kaart? Of is dit echt wel op voorhand nodig? Ik heb 2 aanvragen gedaan (Shell en Total) maar ze antwoorden voorlopig niet (2 weken geleden gedaan)

Kan je op 9/10 plaatsen opladen zonder een kaart? Of is dit echt wel op voorhand nodig? Ik heb 2 aanvragen gedaan (Shell en Total) maar ze antwoorden voorlopig niet (2 weken geleden gedaan)
Bedoel je zonder kaart, maar met app? Of dat je rechtstreeks met bankkaart/kredietkaart kan betalen?

Nog een winstje gevonden in het voordeel van de freshmile kaart. Er is geen btw verlegd zoals op de andere laadpassen (Kia Charge, Chargemap)
Bij Freshmile hebben we dit op de factuur

Total excl. VAT €15.62VAT (21.0 %) €3.28Total incl. VAT €18.90

daar valt nog een 1,64 euro te recuperen via de btw aangifte :laugh:
Met BTW verlegd betaal je ook geen BTW dus er valt niets te recupereren.

Dat bestaat niet een Cross Turismo Spyder, dat vindt die gast zelf uit. :LOL:
Merk op het is ook 'maar' een 4 en geen 4S die toch een stukje vlotter is (om van de Turbo maar te zwijgen).
Zeker een mooie wagen, dat wel, maar ik vind het voor een particuliere verkoop gewoon een correcte prijs en niet uitzonderlijk goedkoop (anders was die ook al weg wellicht).

Renault 5 is configureerbaar.
Echt wel een knappe wagen. :love2:
37k voor de top versie met beperkte opties, 33 - 34k voor de basisversie met beperkte opties. Toch niet zo super goedkoop.

Al kan je er nog 5k vanaf trekken met de premie natuurlijk. Maar prijstechnisch vraag ik mij toch af of een tesla niet gewoon een betere keuze is voor die 2k extra die je dan betaalt. Of een tweedehandse ID3 (waar je dan een 10 - 12k in uw zak steekt).

Hadden ze de r5 paar jaar geleden aan die prijzen gelanceert dan was dit een topper.
Zeker tegen een 2020 honda e van 40k

Nu is het afwachten nu de prijzenmarkt v EV wat in elkaar gezakt is en de chinezen hun intrede doen

Blijft een coole wagen , zonder financieel verlies zou ik er de E nog voor wegdoen🙈 maar dit zal dus niet gebeuren 😊

Met BTW verlegd betaal je ook geen BTW dus er valt niets te recupereren.

Da's net het punt. Een laadsessie met kia kaart is idd btw verlegd. Die laadsessie van freshmile is met btw. 15 euro laden en 3 euro btw. Dus heb ik wel btw betaald en kan ik die btw recupereren.

In dat geval wordt de laadsessie met freshmile nog es 1,5 euro goedkoper voor me.

Terug
Bovenaan