Elektrische wagens

Ja ik snap het ook wel, misschien nog wat meer geduld hebben. Het is ook nog niet meteen echt nodig.

Ah de Zafira kende ik nog niet.
Die Mifa al paar keer bekeken, maar qua bombastischheid dan toch liever de EV9 denk ik.

Ja ik vind het ook totaal geen vergelijkbare auto's...
Ahh, oversized SUV's rekent ge ook bij de MPV's.

Qua bombastischheid vergeet ge dan toch nog Hongqi E-HS9 ;)

 
Ja ik vind het ook totaal geen vergelijkbare auto's...

Er wordt gevraagd om een keuze te maken. Mijn keuze is de ID3.

Waarom : tweedehands verkrijgbaar rond de 22 - 26k. Premie van 3k€. Qua specs voor laden en rekening houdende met de batterij is er niet zo enorm veel verschil (de EV3 is nog geen LFP versie) en snelladen is aan rond de 100 - 130kwh. Grote deur om in de koffer te kunnen en daar materiaal kwijt te kunnen inclusief via de zetels die je kan neerklappen.
De EV3 kan pas besteld worden rond november 2024, dus eerst nog te bekijken bij welke prijs je effectief uitkomt. En dan nog te zien of je de premie voor 5k effectief kan krijgen.

Indien die wagen de 800V techniek voor snelladen had. Zou ik zeggen van ja, dat is een keuze. Maar voor mij is er niet direct iets aantrekkelijks wat mij zou doen opteren voor de EV3.

Maar dat wil niet zeggen dat dit voor iemand anders, niet anders kan zijn ;).
 
Volgende week ook terug eens werk maken van nieuwe leasewagen
Scenic etech zonder probleem in budget, i4 zal wat pushen worden om het er in te krijgen maar moet wel mogelijk zijn, net als de ix1 maar daar pas ik voor denk ik.
Iemand meningen i4 vs scenic? Ruimte, range, looks, kwaliteit, …. Opties die zeker (niet) moeten, …
 
Volgende week ook terug eens werk maken van nieuwe leasewagen
Scenic etech zonder probleem in budget, i4 zal wat pushen worden om het er in te krijgen maar moet wel mogelijk zijn, net als de ix1 maar daar pas ik voor denk ik.
Iemand meningen i4 vs scenic? Ruimte, range, looks, kwaliteit, …. Opties die zeker (niet) moeten, …
Dat zijn nu toch totaal andere wagens?

Waarom zou je de Scenic kiezen? Waarom zou je de i4 kiezen?
 
Keuze mogelijkheden zijn beperkt bij ons, dit is het eigenlijk zowat dat wel ok is.
Scenic: betere range, misschien wat ruimer, ik denk beter voorzien van toeters en bellen
I4: looks, mooier interieur, bmw :love:, maar inboeten op range, ruimte en opties vermoedelijk
 
Volgende week ook terug eens werk maken van nieuwe leasewagen
Scenic etech zonder probleem in budget, i4 zal wat pushen worden om het er in te krijgen maar moet wel mogelijk zijn, net als de ix1 maar daar pas ik voor denk ik.
Iemand meningen i4 vs scenic? Ruimte, range, looks, kwaliteit, …. Opties die zeker (niet) moeten, …

Inderdaad heel verschillende auto's.
- Scenic: hogere zit, grotere kofferruimte (vooral hoger maar ik zou denken korter), in EV87 versie grotere batterij & grotere range dan de i4 '35' (EV database spreekt van gemiddeld 490 km voor de Scenic tegenover 430 voor de i4 '35') maar ook ~15% hoger verbruik en wat trager in snelladen. Dus vermoedelijk handiger qua range voor woon-werk, minder handig voor langere trips; ik denk betere zit achteraan dan de i4
- i4: lagere zit, rijdt een stuk vlotter, sportiever rijgevoel, mooier interieur (subjectief maar toch)

Ik vrees alleen dat je bij de i4 zelfs in '35' uitvoering beperkt bent qua opties als je budget in de grootte-orde van de Scenic zit. En een eerder kale BMW lijkt me geen aanrader. Kijk eens op de configurator wat er standaard op zit vs. wat er optioneel is; vergelijk eens wat je bij de Scenic kan krijgen (voor hetzelfde budget waarschijnlijk "full option") en of dat verschil in opties een breekpunt is.
 
Testritten zijn volgende week dus dan ga ik hopelijk ook wat meer weten.
I4 gaat idd kaler zijn, of ook kijken naar stockwagens.
Scenic zal idd zo goed als full option zijn met kleinste batterij, met grotere batterij misschien niet elke optie maar ze zijn standaard wel al ruim voorzien van veel opties.
 
Denk dat dit nog meevalt, ik heb net een i4 35 facelift 2024 besteld en daar zit oa standaard op:
  • sensatec sport zetels
  • verwarmde zetels
  • spiegelpakket
  • sfeerverlichting
  • parking assist (+camera)
  • cruise control ed
  • Wireless carplay/Android auto
  • Decoratieve lijsten in dark graphite (geen piano zwart dus)
  • ...
Natuurlijk te zien welke opties je er nog bij wilt... (comfort access, trekhaak, getinte ruiten, ...)
 
Denk dat dit nog meevalt, ik heb net een i4 35 facelift 2024 besteld en daar zit oa standaard op:
  • sensatec sport zetels
  • verwarmde zetels
  • spiegelpakket
  • sfeerverlichting
  • parking assist (+camera)
  • cruise control ed
  • Wireless carplay/Android auto
  • Decoratieve lijsten in dark graphite (geen piano zwart dus)
  • ...
Natuurlijk te zien welke opties je er nog bij wilt... (comfort access, trekhaak, getinte ruiten, ...)

Goed dat je dat zegt, nu denk ik eraan dat de standaard uitrusting inderdaad uitgebreid is sinds de facelift (bv. verwarmde zetels, parking assistant, sfeerverlichting)

Maar met een prijsverschil van 13 K€ (t.o.v. de Scenic met grotere batterij) tot 19 K€ in basisprijs zou ik verwachten dat je die Scenic met héél veel opties kan uitrusten voor je aan dezelfde lease kost zit als de i4.
 
Sinds kort ook een volledig elektrische wagen, met shell recharge kaart van't werk.

Niet in de mogelijkheid thuis een paal te zetten, maar iets verder in de straat staat wel zo'n publieke paal.
Begrijp ik het goed dat tenzij explicitiet aangegeven, er geen extra kosten aangerekend worden om de auto opgeladen te laten staan aan zo'n paal? Ik weet dat soms op drukke plaatsen dit wel zo is, maar dat het dan ook explicitiet aangegeven staat op de paal. Klopt deze assumptie?

Verder, zijn er standaard trucs of promoties/rewards waar ik van gebruik moet maken? Double dipping met kaart van't werk en een of ander reward schema van Shell waar ik (momenteel) niets van kan terugvinden?
Thanks!
 
Begrijp ik het goed dat tenzij explicitiet aangegeven, er geen extra kosten aangerekend worden om de auto opgeladen te laten staan aan zo'n paal?
Dat hangt van regio tot regio af. Sommige steden hebben het wel (Antwerpen bvb), Brussel niet. Hou er ook rekening mee dat sommige laadsessies kunstmatig kort gehouden worden. In Brussel in de piek-uren (lees: alle momenten waarop je een parkeerticket moet hebben) is de laadtijd beperkt tot 4h30. Batterij niet vol? Pech.
 

Ferme bak. Daar nog de premie van 5k af. Tis een koopje!

Lijkt mij dan wel competitief geprijsd met de renault 5. Al lijkt de renault 5 voorlopig wel groter. Al gaat het dan wel bij de Renault 5 over de topper in vergelijking met de instapper. Als die 33k effectief het geval is.

Maar bon, packje hier, packje daar en je zit aan 35 - 36k. Dan 5k ervanaf en zit je nog altijd aan 31k.

En dan moet je dat leggen tegenover een tesla model 3 of y van 35k na de premie of zelfs de eigen kona... en ik zie gewoon niet zo zeer veel meerwaarde in al die verschillende modellen als de prijsverschillen toch maar beperkt blijven.
 
Lijkt mij dan wel competitief geprijsd met de renault 5. Al lijkt de renault 5 voorlopig wel groter. Al gaat het dan wel bij de Renault 5 over de topper in vergelijking met de instapper. Als die 33k effectief het geval is.

Maar bon, packje hier, packje daar en je zit aan 35 - 36k. Dan 5k ervanaf en zit je nog altijd aan 31k.

En dan moet je dat leggen tegenover een tesla model 3 of y van 35k na de premie of zelfs de eigen kona... en ik zie gewoon niet zo zeer veel meerwaarde in al die verschillende modellen als de prijsverschillen toch maar beperkt blijven.

Meer keuze zodat mensen ook naar iets anders kunnen kijken dan enkel de prijs in dat segment?

En gezien de populariteit van SUVs (helaas :p) is het logisch dat meer en meer constructeurs proberen een compacte elektrische SUV of "cross-over" te lanceren want dat is een volume-markt.
Dat er altijd een Kia en Hyundai in ongeveer dezelfde prijsklasse gepositioneerd wordt, is logisch omdat ze technisch zeer veel delen, een beetje zoals de Cupra Born en Volkswagen ID.3 die ook naast elkaar bestaan.
 
Lol, de ioniq 5 zou volgens HLN aan 350kW kunnen laden :laugh: die laadcurve wil ik wel es zien dan.

Of bedoelen ze dat ie technisch aan een 350kW kan laden via de stekker? :laugh:

Electra plaatst nog eens 160 ultrasnelle laders, maar welke auto’s kunnen 400 kW aan? En wat kost dat?

 
Lol, de ioniq 5 zou volgens HLN aan 350kW kunnen laden :laugh: die laadcurve wil ik wel es zien dan.

Of bedoelen ze dat ie technisch aan een 350kW kan laden via de stekker? :laugh:

Electra plaatst nog eens 160 ultrasnelle laders, maar welke auto’s kunnen 400 kW aan? En wat kost dat?

De Ioniq 5 kan wel degelijk aan 350kW laden hoor
 
Terug
Bovenaan