gamer5
Well-known member
Denk dat je dat wel zal kunnen aanpassen misschien? Dat je alleen houd wat je nodig hebt misschienVraag mij af welk groot licht bij BMW deze kermis knoppenbrij heeft bedacht in het infotainment systeem.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Denk dat je dat wel zal kunnen aanpassen misschien? Dat je alleen houd wat je nodig hebt misschienVraag mij af welk groot licht bij BMW deze kermis knoppenbrij heeft bedacht in het infotainment systeem.
Er is één man die grondig test, dat is Bjorn.Da's het probleem met journalisten tegenwoordig. Klakkeloos overnemen, geen onderzoek meer.
En tegenwoordig zijn er 485kW chargers, kwestie van tijd voor Hyundai claimt dat hun auto het maximale laadvermogen haalt aan die laders. En dan mogen we artikels verwachten dat er EV's zijn die aan bijna 500kW laden!!!!
Die 800V architectuur komt wel aan een kost, ik vind het niet raar dat ze die niet integreren in de prijsklopper van het gamma.Ik las gisteren in een artikel dat ze bij Kia in de nieuwe ev3 de 400v batterijtechnologie gaan gebruiken ipv de 800v, toch raar aangezien ze die 800v toch hebben?
Liever niet, maar als de Maxus te overwegen zou vallen dan ook de EV9. Die past er zelfs letterlijk in WTFAhh, oversized SUV's rekent ge ook bij de MPV's.
Qua bombastischheid vergeet ge dan toch nog Hongqi E-HS9
Ik rijd zelf met een ID.3 dus mij hoef je niet te overtuigen Ging mij vooral dat het boven jou als opties werd gezet tegenover elkaar, maar ik zou die zelfs niet naast elkaar zetten qua vergelijkbare auto's.Er wordt gevraagd om een keuze te maken. Mijn keuze is de ID3.
Waarom : tweedehands verkrijgbaar rond de 22 - 26k. Premie van 3k€. Qua specs voor laden en rekening houdende met de batterij is er niet zo enorm veel verschil (de EV3 is nog geen LFP versie) en snelladen is aan rond de 100 - 130kwh. Grote deur om in de koffer te kunnen en daar materiaal kwijt te kunnen inclusief via de zetels die je kan neerklappen.
De EV3 kan pas besteld worden rond november 2024, dus eerst nog te bekijken bij welke prijs je effectief uitkomt. En dan nog te zien of je de premie voor 5k effectief kan krijgen.
Indien die wagen de 800V techniek voor snelladen had. Zou ik zeggen van ja, dat is een keuze. Maar voor mij is er niet direct iets aantrekkelijks wat mij zou doen opteren voor de EV3.
Maar dat wil niet zeggen dat dit voor iemand anders, niet anders kan zijn .
Ik bekijk net de inschrijvingen van EV's in Noorwegen nogmaals, mensen die geen SUV willen gaan toch weinig keuze hebben op termijn vrees ik
Inshrijvingen Q2 2024
BMW i5 37 stuks
VW iD.7 61 stuks
Ter vergelijking
Audi Q8 e-tron 156 stuks
BMW iX 179 stuks
Alleen de Polestar 2 (296) en Tesla Model 3 (275) staan bij de 20 best verkochte wagens.
is noorwegen dan ook niet SUV/4WD biased?Ik bekijk net de inschrijvingen van EV's in Noorwegen nogmaals, mensen die geen SUV willen gaan toch weinig keuze hebben op termijn vrees ik
Inshrijvingen Q2 2024
BMW i5 37 stuks
VW iD.7 61 stuks
Ter vergelijking
Audi Q8 e-tron 156 stuks
BMW iX 179 stuks
Alleen de Polestar 2 (296) en Tesla Model 3 (275) staan bij de 20 best verkochte wagens.
Inderdaad, nog een geluk dat Polestar en Tesla de verkoop van niet-SUVs opdrijven. Nu ja, de i5 en ID.7 zijn ook zeer recent dus misschien moeten die cijfers nog groeien?
Ook wel opvallend dat Polestar daar zo goed verkoopt, bij ons zie je die toch in verhouding een heel stuk minder dan bv. de Model 3.
Je kan die ook gewoon aan een stopcontact laden heGodmiljaar net mail gehad van BMW dat de i5 midden juni al in de garage aankomt . 6 weken vroeger dan gepland!
Krijg je bij BMW gratis een hoeveelheid KWh voor op te laden? Paal zal tegen dan nog niet staan vrees ik.
BMW geeft ook wel serieuze korting op die auto. Beetje jammer dat ze die zo groot gemaakt hebben. Ik had hem graag een stukje kleiner gezien, dan zou die hoger op m’n shortlist komen.Ik heb ondertussen toch al wat i5's gezien op de E40 tussen Aalst en Brussel. Ik denk dat die i5 best wel een populaire keuze zal zijn voor middenmanagement.
Wat zijn de gemiddelde kortingen dan op een i5 (Touring) ? Onze fleetkorting zit rond de 9% dacht ik, blijft nog genoeg geld dan voor die wagen imo..BMW geeft ook wel serieuze korting op die auto. Beetje jammer dat ze die zo groot gemaakt hebben. Ik had hem graag een stukje kleiner gezien, dan zou die hoger op m’n shortlist komen.
7% + saloncondities heb ik gehadWat zijn de gemiddelde kortingen dan op een i5 (Touring) ? Onze fleetkorting zit rond de 9% dacht ik, blijft nog genoeg geld dan voor die wagen imo..
Het is dan ook geen goedkope auto natuurlijk. 9% is niet weinig, al zit onze fleet daar wel nog een beetje boven.Wat zijn de gemiddelde kortingen dan op een i5 (Touring) ? Onze fleetkorting zit rond de 9% dacht ik, blijft nog genoeg geld dan voor die wagen imo..
Ik volg het normaal wel redelijk goed, maar misschien heb ik er gemist: zitten er eigenlijk EV MPVs (aka gezinswagen die geen SUV of station is) aan te komen? Genre Renault Grand Scenic, C4 SpaceTourer, VW Touran?