Elektrische wagens

Vrouw wil kiezen tussen model 3 (basismodel)
vs byd seal design
Wat heeft jullie voorkeur?
(Model 3 long range net niet binnen budget)
Puur qua specs vind ik de BYD er ver boven uit steken. Het is wel nog vroeg om over langere termijn duurzaamheid te spreken (al heb ik geen reden om aan te nemen dat die niet goed zou zijn).
Als privewagen zou ik hem niet kiezen (mogelijks lage restwaarde), maar als bedrijfswagen wel.
 
Puur qua specs vind ik de BYD er ver boven uit steken. Het is wel nog vroeg om over langere termijn duurzaamheid te spreken (al heb ik geen reden om aan te nemen dat die niet goed zou zijn).
Als privewagen zou ik hem niet kiezen (mogelijks lage restwaarde), maar als bedrijfswagen wel.
op batterij byd wint
Op laadnetwerk tesla wint
Waar wint byd nog?
 
Ik vind de byd seal er wel beter uitzien dan de model 3, alleen spijtig dat die enkel te krijgen is in een hoop grijstinten. Was fijn geweest als ze hem in een mooi kleurtje leverden.
 
Facelift van de i5? Die wagen is nog maar 3 maanden te bestellen, dat zou snel zijn 😅.
Om de vele klachten over de lagere afwerkingsgraad tegemoet te komen gaat bmw al vervroegd faceliften. Althans iemand zou dat gehoord hebben bij de dealer.
op batterij byd wint
Op laadnetwerk tesla wint
Waar wint byd nog?
Dat laadnetwerk en integratie in de navigatie is maar een voordeel op hele lange ritten waarbij je meermaals per dag gaat laden. Voor de rest is dat zwaar overrated als voordeel (ik ben zelf een tevreden tesla rijder).
 
Laatst bewerkt:
Polestar 3 launch edition Pilot/plus
Volvo EX90 single motor
BMW I4 M50 brooklyn grey
Audi A6 etron avant
Audi Q8 etron
Porche Taycan Sport Turismo (2deH)
VW ID7 tourer (vind ik maar matig en zou die zeer wss niet kopen)
BMW I5 touring

Ik ken niemand die zo’n brede smaak heeft. Ofwel ben je voor een klassieke VW, Volvo of Polestar, ofwel voor een sportieve Audi of BMW. Ofwel ben je Porsche liefhebber.
 
Polestar 3 launch edition Pilot/plus
Volvo EX90 single motor
BMW I4 M50 brooklyn grey
Audi A6 etron avant
Audi Q8 etron
Porche Taycan Sport Turismo (2deH)
VW ID7 tourer (vind ik maar matig en zou die zeer wss niet kopen)
BMW I5 touring

Ik ken niemand die zo’n brede smaak heeft. Ofwel ben je voor een klassieke VW, Volvo of Polestar, ofwel voor een sportieve Audi of BMW. Ofwel ben je Porsche liefhebber.
Niet iedereen kan maar 1 ding graag zien, sommige mensen hebben een bredere smaak. Ik ken nog mensen met zo’n smaak, waaronder ikzelf. Er is zo veel keus, jammer om je dan zo te beperken tot maar 1 ding.
 
Om de vele klachten over de lagere afwerkingsgraad tegemoet te komen gaat bmw al vervroegd faceliften. Althans iemand zou dat gehoord hebben bij de dealer.
Merci voor de info, hoewel ik er geen echte bron voor vind.

Het enigste wat ik hiervan vind is een of andere rando op tweakers die zegt dat binnenin wat gaan wijzigen aan de binnenafwerking. Hoewel dat jammer zou zijn als dat zo vroeg zou zijn, zou ik dat nu geen facelift noemen.

Volgende week eens horen bij de dealer.
 
Polestar 3 launch edition Pilot/plus
Volvo EX90 single motor
BMW I4 M50 brooklyn grey
Audi A6 etron avant
Audi Q8 etron
Porche Taycan Sport Turismo (2deH)
VW ID7 tourer (vind ik maar matig en zou die zeer wss niet kopen)
BMW I5 touring

Ik ken niemand die zo’n brede smaak heeft. Ofwel ben je voor een klassieke VW, Volvo of Polestar, ofwel voor een sportieve Audi of BMW. Ofwel ben je Porsche liefhebber.
Tuurlijk wel, mijn voorgaande auto's:
iX3
Boxster
i30N
Superb
BMW 3
Passat
Focus
...
En de volgende is een Toyota Yaris.

Daar zat geen enkele lijn in, en (buiten de Passat) vond ik dat allemaal topkeuzes
 
Dat laadnetwerk en integratie in de navigatie is maar een voordeel op hele lange ritten waarbij je meermaals per dag gaat laden.

Ik zou het "voordeel" eerder "handig" noemen. Andere merken hebben ongeveer dezelfde integratie in de navigatie, met live updates over bezettingsgraad en live herrekenen. Maar je hebt wel gelijk over enkel handig bij lange ritten.
 
Hier zijn toch verschillende mensen die dat tegenspreken. Ik zou het alleszins heel vreemd vinden.. zou dat optioneel geworden zijn misschien?
Mensen die daarna zeggen dat ze niet zeker zijn…., .:sarcastic:
Start de configurator, en check zelf even. Je hebt het Travel pack nodig van 1600 €
 
Laatst bewerkt:
Dat laadnetwerk en integratie in de navigatie is maar een voordeel op hele lange ritten waarbij je meermaals per dag gaat laden. Voor de rest is dat zwaar overrated als voordeel (ik ben zelf een tevreden tesla rijder).
En je krijgt in je Tesla navigatiesysteem geen info over de bezetting bij alle andere laadpalen, vind ik persoonlijk ook een nadeel…
 
De vennoot van mijn broer komt van een Model S (2018 dacht ik) en twijfelde voor de opvolger tussen de Mercedes EQE en de BYD Han. Het is uiteindelijk deze laatste geworden... Ben eens benieuwd wat het wordt want het is een heel kritische klant.
 
Dat valt goed mee.

Een Ionity passport kost 6 euro per maand en is maandelijks opzegbaar. Goed als je op reis gaat.

In Frankrijk betaal je met dat passport 39 cent per kWh voor 350kW 800V laders.
Persoonlijk geen idee welk zo'n abonnement goedkoper is. Snelladen is te sporadisch voor mij.
 
Terug
Bovenaan