Elektrische wagens

Ionity lijkt me geen betrouwbare partner. Zelf nu al 2x geprobeerd en 2x niet kunnen laden.

Van een collega gehoord dat de ionity in Calais ook niet zou werken.
En nu deze ochtend lees ik op een FB groep:

Snijden een stuk af en hebben wat peage en Autoroute gepland.
Eerste stop op autoroute A16, Aire le bay somme werkte geen van de Ionity laders. Geen enkele pas of direct payment werkte.
🤨

Sta je dan. Tesla SuC aldaar waren niet open voor derden
 
Zouden dat bewuste acties zijn om mensen weg te houden van het EV-gedoe? Want de publieke laders laten werken zou toch echt een topprioriteit moeten zijn. Zeker voor Ionity die in bezit is van BMW, Ford, Hyundai en Mercedes.
 
Totaal andere ervaringen met Ionity.

Al zeker meer dan 20 stops gedaan bij Ionity in Duitsland, Nederland, Oostenrijk, Frankrijk en Italië. Nog geen enkele keer problemen gehad en altijd aan topsnelheid kunnen laden.

Steeds met BMW laadpas.

Edit: de historie bekeken van de laadpas. 34 stops met 0% fail rate.
 
Op Trustpilot geeft bijna 80% van de reviewers slechts 1 ster. Zegt toch genoeg hé? Ok, het zijn geen duizenden reviews maar toch. Ik zal door mijn persoonlijke ervaringen Ionity volledig links laten liggen als netwerk voor de tussenstops.

 
Op Trustpilot gaat het vooral over administratie en betalingen. Betrouwbaarheid van laders bekijk je beter door beoordelingen van de locatie op Google reviews, Chargemap, enz...

Maar ieder zijn voorkeuren. Geeft mij minder kans op bezette laadpalen en toch een goede ervaring :oi22:

Edit: haha, het kan nog erger: https://nl-be.trustpilot.com/review/totalenergies.be krijgt 1.1. Typische website dat alleen bezocht wordt om problemen te melden.
 
Op Trustpilot gaat het vooral over administratie en betalingen. Betrouwbaarheid van laders bekijk je beter door beoordelingen van de locatie op Google reviews, Chargemap, enz...

Maar ieder zijn voorkeuren. Geeft mij minder kans op bezette laadpalen en toch een goede ervaring :oi22:

Edit: haha, het kan nog erger: https://nl-be.trustpilot.com/review/totalenergies.be krijgt 1.1. Typische website dat alleen bezocht wordt om problemen te melden.

mja, gaat niet over laadpalen bij die laatste hé... alle reviews gaan over energiecontracten.
 
Let's agree to disagree. Jij gaat me niet kunnen overtuigen om toch met mijn laatste procenten batterij bij een IONITY te stoppen en het risico te nemen net zoals ik jou niet kan overtuigen om te stoppen met daar te laden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raa
Ik heb toch ook al slechte ervaringen met Ionity. Zowel met EDI als Total.

Fastned en (de nieuwe, identiek aan Fastned-palen-maar-dan-witgroen) Allego zijn daarentegen altijd perfect. Uitstekende UX ook.
 
Ik heb toch ook al slechte ervaringen met Ionity. Zowel met EDI als Total.

Fastned en (de nieuwe, identiek aan Fastned-palen-maar-dan-witgroen) Allego zijn daarentegen altijd perfect. Uitstekende UX ook.
Is Allego ook gewoon met bankkaart te betalen aan de paal zelf?
 
Ik volg het normaal wel redelijk goed, maar misschien heb ik er gemist: zitten er eigenlijk EV MPVs (aka gezinswagen die geen SUV of station is) aan te komen? Genre Renault Grand Scenic, C4 SpaceTourer, VW Touran?
 
Ik volg het normaal wel redelijk goed, maar misschien heb ik er gemist: zitten er eigenlijk EV MPVs (aka gezinswagen die geen SUV of station is) aan te komen? Genre Renault Grand Scenic, C4 SpaceTourer, VW Touran?
De vraag daarnaar is heel laag, dus die zijn er voorlopig nog niet. Maar ik denk dat Citroën met eentje gaat komen.
 
De vraag daarnaar is heel laag, dus die zijn er voorlopig nog niet. Maar ik denk dat Citroën met eentje gaat komen.
Ja ik snap het ook wel, misschien nog wat meer geduld hebben. Het is ook nog niet meteen echt nodig.
Je hebt de Maxus Mifa 9. De Id Buzz natuurlijk, Opel Zafira en aanverwanten uit de Stellantis groep maar ik kan niet onmiddellijk op andere komen.
Ah de Zafira kende ik nog niet.
Die Mifa al paar keer bekeken, maar qua bombastischheid dan toch liever de EV9 denk ik.
Ja ik vind het ook totaal geen vergelijkbare auto's...
 
Terug
Bovenaan