Elektrische wagens

Iemand hier al eens geprobeerd om stilstaand remdruk op te bouwen bij een EV? Bij de iX3 lukt dat dus niet (of mijn remleiding en zijn lek)

Ik bekijk net de inschrijvingen van EV's in Noorwegen nogmaals, mensen die geen SUV willen gaan toch weinig keuze hebben op termijn vrees ik

Inshrijvingen Q2 2024

BMW i5 37 stuks
VW iD.7 61 stuks

Ter vergelijking
Audi Q8 e-tron 156 stuks
BMW iX 179 stuks

Alleen de Polestar 2 (296) en Tesla Model 3 (275) staan bij de 20 best verkochte wagens.

Ik bekijk net de inschrijvingen van EV's in Noorwegen nogmaals, mensen die geen SUV willen gaan toch weinig keuze hebben op termijn vrees ik

Inshrijvingen Q2 2024

BMW i5 37 stuks
VW iD.7 61 stuks

Ter vergelijking
Audi Q8 e-tron 156 stuks
BMW iX 179 stuks

Alleen de Polestar 2 (296) en Tesla Model 3 (275) staan bij de 20 best verkochte wagens.

Inderdaad, nog een geluk dat Polestar en Tesla de verkoop van niet-SUVs opdrijven. Nu ja, de i5 en ID.7 zijn ook zeer recent dus misschien moeten die cijfers nog groeien?

Ook wel opvallend dat Polestar daar zo goed verkoopt, bij ons zie je die toch in verhouding een heel stuk minder dan bv. de Model 3.

Inshrijvingen Q2 2024

BMW i5 37 stuks
VW iD.7 61 stuks

Ter vergelijking
Audi Q8 e-tron 156 stuks
BMW iX 179 stuks

is noorwegen dan ook niet SUV/4WD biased?

In België heb ik 10 keer liever RWD dan 4WD.

Inderdaad, nog een geluk dat Polestar en Tesla de verkoop van niet-SUVs opdrijven. Nu ja, de i5 en ID.7 zijn ook zeer recent dus misschien moeten die cijfers nog groeien?

Ook wel opvallend dat Polestar daar zo goed verkoopt, bij ons zie je die toch in verhouding een heel stuk minder dan bv. de Model 3.

EV6 is daarentegen ook een SUV.

Ik heb ondertussen toch al wat i5's gezien op de E40 tussen Aalst en Brussel. Ik denk dat die i5 best wel een populaire keuze zal zijn voor middenmanagement.

Godmiljaar net mail gehad van BMW dat de i5 midden juni al in de garage aankomt 😅. 6 weken vroeger dan gepland!

Krijg je bij BMW gratis een hoeveelheid KWh voor op te laden? Paal zal tegen dan nog niet staan vrees ik.

Godmiljaar net mail gehad van BMW dat de i5 midden juni al in de garage aankomt 😅. 6 weken vroeger dan gepland!

Krijg je bij BMW gratis een hoeveelheid KWh voor op te laden? Paal zal tegen dan nog niet staan vrees ik.
Je kan die ook gewoon aan een stopcontact laden he ;)

Ik heb ondertussen toch al wat i5's gezien op de E40 tussen Aalst en Brussel. Ik denk dat die i5 best wel een populaire keuze zal zijn voor middenmanagement.
BMW geeft ook wel serieuze korting op die auto. Beetje jammer dat ze die zo groot gemaakt hebben. Ik had hem graag een stukje kleiner gezien, dan zou die hoger op m’n shortlist komen.

BMW geeft ook wel serieuze korting op die auto. Beetje jammer dat ze die zo groot gemaakt hebben. Ik had hem graag een stukje kleiner gezien, dan zou die hoger op m’n shortlist komen.
Wat zijn de gemiddelde kortingen dan op een i5 (Touring) ? Onze fleetkorting zit rond de 9% dacht ik, blijft nog genoeg geld dan voor die wagen imo..

Wat zijn de gemiddelde kortingen dan op een i5 (Touring) ? Onze fleetkorting zit rond de 9% dacht ik, blijft nog genoeg geld dan voor die wagen imo..
Het is dan ook geen goedkope auto natuurlijk. 9% is niet weinig, al zit onze fleet daar wel nog een beetje boven.

Ik volg het normaal wel redelijk goed, maar misschien heb ik er gemist: zitten er eigenlijk EV MPVs (aka gezinswagen die geen SUV of station is) aan te komen? Genre Renault Grand Scenic, C4 SpaceTourer, VW Touran?

Bitter weinig - een MPV is immers te logisch, te praktisch of anders gezegd: de gemiddelde Belg/autobestuurder vind dat te lelijk en kan niet kiezen op basis van functie of nog anders, de constructeurs zijn niet in staat een goed ogende MPV uit te werken - samengevat: het zijn allemaal losers en de ontwerper van de Espace verdient een stambeeld

Bitter weinig - een MPV is immers te logisch, te praktisch of anders gezegd: de gemiddelde Belg/autobestuurder vind dat te lelijk en kan niet kiezen op basis van functie of nog anders, de constructeurs zijn niet in staat een goed ogende MPV uit te werken - samengevat: het zijn allemaal losers en de ontwerper van de Espace verdient een stambeeld
Neen, dat standbeeld moet naar de ontwerper van de Avantime. :love2:

Ik ben de Belg die je beschrijft. Na mijn jeugd te hebben doorgebracht op de achterbanken van allerlei monovolumes (Berlingo, Xsara Picasso, Multipla) heb ik voor mezelf gezworen nooit zoiets te nemen om zelf te besturen. Een auto mag ook wel een beetje cool zijn hé. En daar wil ik best een beetje prakticiteit voor opofferen.

De Audi Q6 wordt goedkoper, er is een RWD bekendgemaakt met dezelfde batterij. Dus ook nog eens groter bereik dan de AWD.
Geeft Audi nog mooie kortingen tegenwoordig?

Terug
Bovenaan