Elektrische wagens

Hoe kom je eigenlijk op die 90k? Maandelijks afbetalingsbedrag?
En wat is jou huidige shortlist nu?
Dat is het maximum bedrag van mijn spaargeld dat ik wil verspillen aan een leuke auto.
Ik ben van plan om die dan op te rijden en aangezien ik nog geen 10k kilometer per jaar rij zal die wel een tijdje mee gaan.

De volgende auto's wil ik eens mee gaan rijden voordat ik een beslissing neem.
Polestar 3 launch edition Pilot/plus
Volvo EX90 single motor
BMW I4 M50 brooklyn grey
Audi A6 etron avant
Audi Q8 etron
Porche Taycan Sport Turismo (2deH)
VW ID7 tourer (vind ik maar matig en zou die zeer wss niet kopen)
BMW I5 touring

Ik ben er nog niet helemaal uit of ik nu een SUV of break wil.
 
Dat is het maximum bedrag van mijn spaargeld dat ik wil verspillen aan een leuke auto.
Ik ben van plan om die dan op te rijden en aangezien ik nog geen 10k kilometer per jaar rij zal die wel een tijdje mee gaan.

De volgende auto's wil ik eens mee gaan rijden voordat ik een beslissing neem.
Polestar 3 launch edition Pilot/plus
Volvo EX90 single motor
BMW I4 M50 brooklyn grey
Audi A6 etron avant
Audi Q8 etron
Porche Taycan Sport Turismo (2deH)
VW ID7 tourer (vind ik maar matig en zou die zeer wss niet kopen)
BMW I5 touring

Ik ben er nog niet helemaal uit of ik nu een SUV of break wil.
Porsche zou mijn nummer 1 zijn uit die lijst.
Daarna de i4 m50
 
Goh, ik ben ook wel benieuwd naar de Audi A6. Die gaat ook op het PPE-platform rijden net zoals de Taycan. Bij Porsche overdrijven ze nogal in de optielijst. Hoewel het geweldige wagens zijn, wringt het toch soms om sommige van die prijzen te zien. Zelfs 2dehands want dan zit je met het oudere platform.
 
Dat is het maximum bedrag van mijn spaargeld dat ik wil verspillen aan een leuke auto.
Ik ben van plan om die dan op te rijden en aangezien ik nog geen 10k kilometer per jaar rij zal die wel een tijdje mee gaan.

De volgende auto's wil ik eens mee gaan rijden voordat ik een beslissing neem.
Polestar 3 launch edition Pilot/plus
Volvo EX90 single motor
BMW I4 M50 brooklyn grey
Audi A6 etron avant
Audi Q8 etron
Porche Taycan Sport Turismo (2deH)
VW ID7 tourer (vind ik maar matig en zou die zeer wss niet kopen)
BMW I5 touring

Ik ben er nog niet helemaal uit of ik nu een SUV of break wil.
Vanwaar de i4 in de lijst? De enige die weinig ruimte heeft.
En geen Macan?
 
Vanwaar de i4 in de lijst? De enige die weinig ruimte heeft.
En geen Macan?
Misschien heeft ie geen vrouw en kinderen, dan is dat ruim genoeg.
Bij mij gaat rijplezier nog altijd voor opbergruimte. Ik zou zelfs met een Lotus als daily rondrijden moest ik geen kind hebben.
 
Hoe zeker zijn we ondertussen dat als je nu bijvoorbeeld een EV koopt onder de 40k dat je 100% zeker de 5000 euro premie gaat krijgen?
Is er nog een kans dat dit niet doorgaat? Dat er onvoldoende budget is?
 
Misschien heeft ie geen vrouw en kinderen, dan is dat ruim genoeg.
Bij mij gaat rijplezier nog altijd voor opbergruimte. Ik zou zelfs met een Lotus als daily rondrijden moest ik geen kind hebben.
Je ziet wel de lijst van 8 auto's waar het allemaal ruime auto's zijn op 1 na.
En er wordt zelfs nog bij gezegd door de poster dat die niet weet of die liever een SUV of break heeft.
De i4 is dan echt wel de uitzondering hier.

En je kan plezier hebben met opbergruimte ook, de meeste auto's in die lijst rijden heel goed.
 
Goh, ik ben ook wel benieuwd naar de Audi A6. Die gaat ook op het PPE-platform rijden net zoals de Taycan. Bij Porsche overdrijven ze nogal in de optielijst. Hoewel het geweldige wagens zijn, wringt het toch soms om sommige van die prijzen te zien. Zelfs 2dehands want dan zit je met het oudere platform.
Die ga je wel niet hebben voor 90k denk ik (goed uitgerust)
 
Goh, ik ben ook wel benieuwd naar de Audi A6. Die gaat ook op het PPE-platform rijden net zoals de Taycan.
De Taycan staat op het J1 platform, wat specifiek voor de Taycan (en Audi e-tron GT) dient. Het PPE platform is nog maar net geïntroduceerd met de Macan en Audi Q6.
 
Ik vind die auto een beetje een teleurstelling. Ik zou met dat budget eerder voor een Q8 gaan.
Als je naar 'leasing' prijzen kijkt, komt die wel goedkoper uit.
Had die eens geconfigureerd vandaar.

Vanwaar een teleurstelling, als ik mag vragen?
 
Als je naar 'leasing' prijzen kijkt, komt die wel goedkoper uit.
Had die eens geconfigureerd vandaar.

Vanwaar een teleurstelling, als ik mag vragen?
Als je kijkt naar de Q8 kost die maar 3k meer in vanafprijs. Er is wel een verschil in bereik en verbruik, maar dan nog...
Imo is het prijsverschil echt te klein om voor de Q6 te gaan.
Ik had verwacht dat de Q6 merkbaar goedkoper zou worden. Zeker als je kijkt naar een kale Q6, net zoals de Q4 heb je naast de startprijs nog een serieus budget nodig om het een beetje naar deftige 'Audi' normen aan te kleden.
Bij de Q8 heb ik de indruk dat die wel beter uitgerust start, al zou ik daarvoor de configurator nog eens moeten uitspitten.

En qua design vind ik de Q6 (net zoals de Q4) er nogal flets uitzien. De Q8 heeft precies wat meer karakter.
Al zou die aan de juiste prijs ook wel op mijn shortlist verschijnen. Maar aan de prijs die ze er nu voor vragen, zonder kortingen, vind ik het geen aantrekkelijke auto.
 
Die ga je wel niet hebben voor 90k denk ik (goed uitgerust)
Daar vrees ik ook voor.
Ik vrees ook dat hij nogal zal verschillen van het concept en dat ik hem niet meer mooi zal vinden.
Die dubbele rij lichten die ik op testvoertuigen gezien heb... bweuk!
 
Daar vrees ik ook voor.
Ik vrees ook dat hij nogal zal verschillen van het concept en dat ik hem niet meer mooi zal vinden.
Die dubbele rij lichten die ik op testvoertuigen gezien heb... bweuk!
Ik denk dat het kwa prijs zoals de Q6 is. Die heb ik geconfigureerd en dat was vlot boven de 100k zonder zot te doen.

Ben ook geen fan van de spy shots, en het interieur loop ik ook niet warm van (zal hetzelfde zijn als Q6). Grote Audi fan vroeger, maar de laatste jaren rommelen ze maar wat aan.

Nog 2 maandjes voor men i5 touring :biglaugh:, de renting is vandaag eindelijk getekend.
 
Vrouw wil kiezen tussen model 3 (basismodel)
vs byd seal design
Wat heeft jullie voorkeur?
(Model 3 long range net niet binnen budget)
 
Terug
Bovenaan