Elektrische wagens

Voeg daarbij dat er (voorlopig) amper/geen inschrijving wordt betaald op nieuwe EV's en dat er ook amper/geen wegentaksen worden betaald op nieuwe EV's. Maw, zal er dus in de toekomst een of andere belasting gehoffen moeten worden op EV's of onze wegen liggen er binnenkort bij zoals een 5-sterrenstrook uit Paris-Roubaix
Moet en zal er sowieso komen om de schade aan de infrastructuur te betalen. EVs beschadigen de wegen immers ook meer dan gewone ICEs. Zeker met de komst van meer EV SUVs... Maar dit ook best doortrekken naar alle auto's die gewoon te zwaar zijn incl de monstertrucks waar sommige in rijden. Vandaag nog eentje gezien in zijn Ford Ranger die dacht dat voorrangsregeling niet gelden voor hem... Houdt de huidige wegentaks eigenlijk rekening met het gewicht van een auto?

Bjorn Nyland voelt op dit ogenblik de Volvo EX30 aan de tand. Verbruik valt toch wreed tegen, 290 Wh/km tijdens de 1000km test. Dat is 10% meer dan bvb een iX3 in die test (en die iX3 reed in nog slechtere omstandigheden).
Door dat hoge verbruik moest Bjorn 8 keer laden om 1000 km af te leggen. Dat voor een wagen van > 50k€...

Vandaag stond ik net aan een poort toen er een EV9 binnen wou rijden met hollandse plak. Grijze kleur, zag er nieuw uit. Wat een absoluut gigantisch gedrocht is me dat :unsure:.

Laatst bewerkt:
Moet en zal er sowieso komen om de schade aan de infrastructuur te betalen. EVs beschadigen de wegen immers ook meer dan gewone ICEs. Zeker met de komst van meer EV SUVs... Maar dit ook best doortrekken naar alle auto's die gewoon te zwaar zijn incl de monstertrucks waar sommige in rijden. Vandaag nog eentje gezien in zijn Ford Ranger die dacht dat voorrangsregeling niet gelden voor hem... Houdt de huidige wegentaks eigenlijk rekening met het gewicht van een auto?
Een lichte vracht betaald per 500kg MTM iets meer dan 20€. De zwaarste EV zou dan tss de 100 en 150€ kosten wat nog steeds heel weinig is voor een auto met het vermogen dat de meeste EV´s hebben.

Vandaag stond ik net aan een poort toen er een EV9 binnen wou rijden met hollandse plak. Grijze kleur, zag er nieuw uit. Wat een absoluut gigantisch gedrocht is me dat :unsure:.
De gustibus et coloribus...

Knap zou ik hem nu ook niet noemen, maar vind het wel iets hebben. Gigantisch is hij alleszins

Los van die prijs, maar die i5, telkens ik die zie denk ik echt dat ze bij BMW qua design volledig de bal mis hebben geslagen.

Ik ben een absolute BMW fan en normaal zou ik een 5 opvolger blind kopen, maar die i5 is echt compleet mijn ding niet.
De touring vind ik veel mooier. Die heeft een normalere lijn aan de zijkant. Dat klopt bij de berline precies niet.

Ik vind hem gewoon te duur.

De touring vind ik veel mooier. Die heeft een normalere lijn aan de zijkant. Dat klopt bij de berline precies niet.

Ik vind hem gewoon te duur.
Hij is echt enorm duur, ik zie dat heel wat collega's van me die wagen aan 't configureren zijn, maar 95kEUR is voor mij echt een brug te ver.
Hij is trouwens ook erg duur in leasing... terwijl er collega's zijn die vlot een Q8 etron van 100k€ kunnen leasen, lijkt een i5 touring van 95 k€ gewoon erg nipt te zijn om in 't budget te passen (korting op die Q8 is dan ook erg hoog).

Terug
Bovenaan