Karma zeker?Ahhh ok. Ik zou zeggen opnieuw failliet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Karma zeker?Ahhh ok. Ik zou zeggen opnieuw failliet?
Geen Instant Karma, maar "Insolvent Carmanufacturer"Karma zeker?
Ik had ook nog ABRP met een obd2 dongle mee maar gestopt met te gebruiken want was zeker niet beter dan de onboard navigatie.
Met een EV ga je denk ik nooit je dagteller helemaal terugdraaien op een jaar dus maakt het denk ik niet veel uit dat je van die zon-uren moet profiteren toch ? Of ben ik misGisteren mijn Volvo C40 Recharge (Extend) in ontvangst genomen.
Bedoeling is om op het werk te laden en thuis occasioneel via het stopcontact.
Gisteren al even getest en op 7 uur een 15 tal % bijgeduwd.
Ik heb zonnepanelen, een batterij en terugdraaiende teller en ben vrij vroeg thuis om steeds nog van de zon-uren te profiteren.
Enkele rit vandaag was 52 km, wat neerkwam op 12 % batterij.
De komende dagen ga ik die One Pedal Drive uitproberen maar ik weet niet in welke mate dit energie gaat besparen.
Volgens de mensen in de garage was dit toch echt aan te raden ..
Ook wel wat aanpassen om niet steeds naar dat infotainmentsysteem te kijken.
Wellicht is hij in afwachting van een digitale meter. Ik zou anders niet weten waarom je een batterij plaatst icm een analoge meter.Met een EV ga je denk ik nooit je dagteller helemaal terugdraaien op een jaar dus maakt het denk ik niet veel uit dat je van die zon-uren moet profiteren toch ? Of ben ik mis
Die had er inderdaad normaal al moeten zijn maar is uitgesteld wegens asbest plaat rond de analoge meter. Dit wordt dan op 'sanering' geplaatst en dan komen ze later terug omdat dat door een gespecialiseerd team moet gebeuren.Wellicht is hij in afwachting van een digitale meter. Ik zou anders niet weten waarom je een batterij plaatst icm een analoge meter.
Als je toch lang genoeg blijft kan je wel beter dat voorverwarmen uitzetten, want dat verbruikt echt wel heel veel elektriciteit.Door het automatisch voorverwarmen vd batterij is het laden ook ongelofelijk snel. Vaak gehad dat de wagen al vol zat terwijl wij nog druk bezig waren met naar het toilet te gaan/ wat drinken te halen.
Ik vind hem zeker niet slecht.KGM (het vroegere Ssanyong) geeft wel een mooie garantie op de batterij in hun nieuwe Torres, 10 jaar of 1 miljoen kilometers.
Akkoord als je met een "koude" batterij start. Maar is dat ook zo op de snelweg? Ik zou denken dat er dan weinig moet bijverwarmd worden, omdat de batterij aan 120 km/h sowieso wel wat warmte produceert. M.a.w. dat de koeling van de batterij dan gewoon een kwartier wordt uitgeschakeld.Als je toch lang genoeg blijft kan je wel beter dat voorverwarmen uitzetten, want dat verbruikt echt wel heel veel elektriciteit.
De warmte die de batterij opwekt uit zichzelf is verre van genoeg om genoeg voorverwarmd te zijn voor snelladen. Zelfs na 200km verwarmt die nog voor. En bij mij gaat dat verbruik aan 120km/u makkelijk van 170Wh/km naar 270Wh/km.Akkoord als je met een "koude" batterij start. Maar is dat ook zo op de snelweg? Ik zou denken dat er dan weinig moet bijverwarmd worden, omdat de batterij aan 120 km/h sowieso wel wat warmte produceert. M.a.w. dat de koeling van de batterij dan gewoon een kwartier wordt uitgeschakeld.
yeah da valt serieus tegenAkkoord als je met een "koude" batterij start. Maar is dat ook zo op de snelweg? Ik zou denken dat er dan weinig moet bijverwarmd worden, omdat de batterij aan 120 km/h sowieso wel wat warmte produceert. M.a.w. dat de koeling van de batterij dan gewoon een kwartier wordt uitgeschakeld.
Als je toch lang genoeg blijft kan je wel beter dat voorverwarmen uitzetten, want dat verbruikt echt wel heel veel elektriciteit.
Veel.Over hoeveel verbruik spreken we?
Dat voorverwarmen duurt meestal al een dikke 20 minuten, dus 100Wh/km aan 120km/u komt denk ik op 4kWh.Over hoeveel verbruik spreken we?
Dat voorverwarmen duurt meestal al een dikke 20 minuten, dus 100Wh/km aan 120km/u komt denk ik op 4kWh.
Beetje zonde van het geld als je toch genoeg tijd hebt om te laden.
Zijn die premiummerken niet echt in hun voet aan het schieten met die belachelijke prijzen? Zo een merkensnul als mij krijgt al de neiging om naar Chinese alternatieven te gaan kijken.
In West Europa zijn ze denk ik verslaafd aan Europese wagens. Niet dat ze hier geen goede auto's kunnen maken. Na decennia rijden in Europese wagens zijn we sinds enkele jaren geswitched naar Japans en ik wil voorlopig niet meer terug.Getuige de grote aantallen op onze wegen zou ik eerder zeggen dat ze net zeer goed bezig zijn - eigenlijk een beetje jammer voor de diversiteit op onze wegen. De stap naar een niet premium merk is blijkbaar groot - soms een te verantwoorden of veilige keuze - maar als je ziet welke stappen bvb. KIA heeft gezet - ben nu geen echte autokenner maar als leek ziet dat er echt el goed uit vind ik.