Auto Elektrische wagens

Er is ook een gerucht dat MG met een MG4 estate gaat komen, ter vervanging van de MG5.

Het enige jammer vind ik wel dat de breaks van Peugeot en Opel net te kleine batterijcapaciteit hebben (voor mij persoonlijk), en geen mogelijkheid tot een grotere.
Goh ja zowel Peugeot als Opel hebben een reëel rijbereik van 300km, voor 90% van degenen die daarmee gaan rijden is dat meer dan genoeg. Degenen die meer nodig hebben, zullen vaak meer budget hebben voor een auto.
 
Iemand een idee waarom alle fabrikanten wachten met EV stationwagen/breaks uit te brengen?

Die ID7 tourer lijkt me wel interessant. Die zou ook V2H ondersteunen? :love:

Breaks zijn een zeer Europees gegeven en zelfs daar krimpt de markt al jaren, meer en meer mensen schuiven op richting SUVs.

Jammere evolutie en zo wordt het al snel een neerwaartse spiraal: minder vraag --> minder aanbod --> nog minder verkoop, etc.
 
Iemand een idee waarom alle fabrikanten wachten met EV stationwagen/breaks uit te brengen?

Die ID7 tourer lijkt me wel interessant. Die zou ook V2H ondersteunen? :love:
Die ID.7 Tourer wordt alvast mijn volgende, tenzij de elektrische A6 of er een nieuwe elektrische BMW 3 wordt voorgesteld voor 't einde van 't jaar
 
Is de ID7 niet zeer lang voor jou? Ik dacht dat jij liever iets compacters had?
Die is te groot, daarom hoop ik nog op die BMW 3 - Neue klasse, maar die gaat pas eind 2025 op de markt komen blijkbaar. Model 3 wordt het sowieso niet, Polestar mag niet want Chinees, EQE is eigenlijk het enige alternatief en die is even groot ...
Dan blijft er voor een berline of touring niet zo wreed veel meer over...
 
Hoe is dat zoveel verschillend van 73k voor een EV6 GT ?
Kanttekening: een GT-Line is geen GT. De EV6 GT-Line is er voor 65K.

Een koopje is dat niet, maar het scheelt toch 8K 🙂
 
Deze namiddag op de E40 een tijdje in de geburen van een Scenic gereden. Da's toch wel een lekker karretje, zie ik goed verkopen imho.

Het was natuurlijk wel een Alpine versie. Dik ding.
 
Waarom heb je voor deze wagen gekozen? 80k voor een KIA lijkt me echt zot veel?
Dat is eigenlijk een opmerking die ik niet snap. Ja 80k voor een KIA is veel. Maar de concurrentie is nog véél duurder (BMW iX, Mercedes EQS, ...), net zoals in alle andere segmenten. KIA is gewoon gegroeid naar andere segmenten dan wat ze vroeger aanboden.
 
Dat is eigenlijk een opmerking die ik niet snap. Ja 80k voor een KIA is veel. Maar de concurrentie is nog véél duurder (BMW iX, Mercedes EQS, ...), net zoals in alle andere segmenten. KIA is gewoon gegroeid naar andere segmenten dan wat ze vroeger aanboden.
Niet teveel achter zoeken, ik ben niet zo mee met die prijzen. Ik kende het model niet, zocht het op en zag de prijs, en viel achterover.
De prijzen in de autosector zijn pure waanzin. De winstmarges moeten gigantisch zijn momenteel.
 
Goh ja zowel Peugeot als Opel hebben een reëel rijbereik van 300km, voor 90% van degenen die daarmee gaan rijden is dat meer dan genoeg. Degenen die meer nodig hebben, zullen vaak meer budget hebben voor een auto.
Ja snap ik. Daarom, mochten die ook een versie met 77 kWh hebben (ik zeg maar wat), zou ik dat er ook wel voor over hebben misschien.
 
Ford explorer eens bekeken op de website, komt uit rond 46.000 EUR voor de RWD met extended range variant. Best goed uitgerust lijkt me.

Veel geld. Maar vergeleken met de rest van de markt misschien wel goed geplaatst. Het is nog steeds niet mijn ding dat SUV uiterlijk, maar ik vind m wel veel stoerder dan zijn ID4 broertje. Benieuwd naar de eerste echte tests.
 
Ford explorer eens bekeken op de website, komt uit rond 46.000 EUR voor de RWD met extended range variant. Best goed uitgerust lijkt me.

Veel geld. Maar vergeleken met de rest van de markt misschien wel goed geplaatst. Het is nog steeds niet mijn ding dat SUV uiterlijk, maar ik vind m wel veel stoerder dan zijn ID4 broertje. Benieuwd naar de eerste echte tests.
Mja, je gaat de warmtepomp en het drive pack er toch wel graag bij hebben. Wat het met wat kleine andere zaken toch ook al weer snel 48-49k maakt.

Ik blijf dat nog altijd veel vinden voor een auto, zeker als die maar 2 jaar fabrieksgarantie heeft. Maar momenteel lijkt dat wel een beetje de prijsrange te zijn.
 
Die is te groot, daarom hoop ik nog op die BMW 3 - Neue klasse, maar die gaat pas eind 2025 op de markt komen blijkbaar. Model 3 wordt het sowieso niet, Polestar mag niet want Chinees, EQE is eigenlijk het enige alternatief en die is even groot ...
Dan blijft er voor een berline of touring niet zo wreed veel meer over...
Mag Volvo dan ook niet bij jullie?
 
Bij snelladers hebben ze wel een raar tarief.

30cent kWh en 30cent per minuut.

Zal wel goed zijn voor mensen met een wagen die heel snel laadt zoals Tomski.

Yep, zou een interessante voor mij kunnen zijn indien ik optimale laadcurve haal.

Stel 53kWh nodig tussen 10-80% -> haalbaar op 18 min.

Bij Freshmile kost mij dit 53kWh x 30 cent + 18 min x 30 cent = 21,50 euro.
Bij Total Energies kost mij een gelijkaardige laadbeurt 42.58 euro.

Maar dan nog kan het voordeliger zijn voor tragere auto's. Stel dat je 45 min erover doet om hetzelfde te laden, dan kost die laadbeurt je nog maar 30 euro en doe je nog altijd een voordeel van 12 euro tov een klassieke fastcharger waar je geen abonnement hebt.
 
De mijne is vorige week geproduceerd! ook zwarte GT-line :D
Heb je het wit of blauw interieur?
2 kleuren : wit en zwart. En het premiumpack. En het is de uitvoering met 7 plaatsen, niet met de 6 (en dan de 2 draaiende stoelen).

@sniper80 De eerste keuze is altijd al de EQV geweest, maar groot maximum 300km rijbereik vind ik niet zo OK, plus het feit dat de wijzers analoog zijn en dat ge een sleutel moest omdraaien om hem te starten. Daarbij geteld dat het een enorm grote en zware wagen is, geeft als grootste kost volgens mij bandenwissels. Er is nu inderdaad een nieuw model (facelift eigenlijk), maar rijbereik is onveranderd gebleven. De Maxus Mifta9 was ook nog mogelijk geweest, maar ik vind hem een beetje "raar" :)
Waarom EQV en nu de EV9? Als gezin met 4 kinderen is er weinig interessants op de EV markt. op de PHEV markt wel wat meer keuze, maar de BIV taks hier in Wallonië is gigantisch hoog!! Ford explorer, ja, kei interessant, maar duuuur in taks!
En de EV9 is een van de weinige wagens met 7 zitplaatsen waar je dan nog een beetje koffer over houdt. Ook het feit dat je isofix houders op 4 stoelen hebt (de 2 buitenste op 2e zitrij, en de 2 op de 3e zitrij) en dat de 3e zitrij ook comfortabel is voor volwassenen, dat vind je toch niet veel..
En verder: EV wegens fiscale redenen.. als kleine zelfstandige.. ja, mea culpa!
 
Terug
Bovenaan