Auto Elektrische wagens

Los van die prijs, maar die i5, telkens ik die zie denk ik echt dat ze bij BMW qua design volledig de bal mis hebben geslagen.

Ik ben een absolute BMW fan en normaal zou ik een 5 opvolger blind kopen, maar die i5 is echt compleet mijn ding niet.
De touring vind ik veel mooier. Die heeft een normalere lijn aan de zijkant. Dat klopt bij de berline precies niet.

Ik vind hem gewoon te duur.
 
Hier ondertussen 2 EV9's op de parking aan school. Een grijze en zwarte, hij komt wel veel beter tot zijn recht in zwart.
 
De touring vind ik veel mooier. Die heeft een normalere lijn aan de zijkant. Dat klopt bij de berline precies niet.

Ik vind hem gewoon te duur.
Hij is echt enorm duur, ik zie dat heel wat collega's van me die wagen aan 't configureren zijn, maar 95kEUR is voor mij echt een brug te ver.
Hij is trouwens ook erg duur in leasing... terwijl er collega's zijn die vlot een Q8 etron van 100k€ kunnen leasen, lijkt een i5 touring van 95 k€ gewoon erg nipt te zijn om in 't budget te passen (korting op die Q8 is dan ook erg hoog).
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk
Hier in Wallonië rijden er echt nog niet veel EV's rond. Vooral Tesla ja, maar verder zie je af en toe eens een EQC of EQA. En audi Q4 ook soms, al lijken me dat vooral de 2deverblijvers te zijn die in het weekend passeren.
 
Kenden jullie al https://www.chargeprice.app/?
Lijkt zowat alle pasjes te vergelijken qua prijzen.

Freshmile lijkt er wel heel vaak als goedkoopste uit te komen voor mij, alleen nog nooit van die kaart gehoord...
Ik heb onder andere een freshmile kaart. Werkt nog als prepaid. Je moet er eerst een bepaald bedrag bij opladen.
Klantendienst hielp mij vorig jaar als kaart niet werkte. Op de draadloze lader van mijn model 3 gelegd en dan gaat de chip mogelijk stuk.
Ze stuurden kosteloos een nieuwe op.
Ik gebruik de kaart. Niet dikwijls maar werkt perfect hoor.
Ernaast heb ik nog Shell en Tesla zelf.
 
Is de Audi Q8 e-tron sinds de facelift eigenlijk nog steeds niet zo'n goede auto?
De Q6 en Q8 schelen echt weinig qua prijs, de Q4 zit daar een serieus stuk onder bij de vanafprijs.
 
Is de Audi Q8 e-tron sinds de facelift eigenlijk nog steeds niet zo'n goede auto?
De Q6 en Q8 schelen echt weinig qua prijs, de Q4 zit daar een serieus stuk onder bij de vanafprijs.

De Q8 heeft met die facelift wel een grote verbetering gemaakt denk ik: het grootste nadeel volgens een collega die met de pre-facelift rijdt, is de range; de face-lift heeft een duidelijk grotere accu en lager verbruik (relatief natuurlijk, voor een grote, hoge & brede SUV van ~2,5 ton); qua piek DC laadsnelheid nog altijd niet wow maar houdt zijn laadsnelheid wel lang aan. Bij een Q6 zou dat nog een stuk beter moeten zijn volgens wat ik gelezen heb, ook logisch gezien het een nieuwere generatie is.
Qua afwerking en binnenruimte staat de Q8 vanbinnen wel een trap hoger dan de Q6.

Ik zou verwachten dat de Q6 wel behoorlijk wat van de Q8 verkoop zal kannibaliseren, ondanks de hoge prijs - wat mogelijks wil zeggen dat er wat meer mogelijkheden zijn voor korting op de Q8?
 
Is de Audi Q8 e-tron sinds de facelift eigenlijk nog steeds niet zo'n goede auto?
De Q6 en Q8 schelen echt weinig qua prijs, de Q4 zit daar een serieus stuk onder bij de vanafprijs.
Rij er nu een jaar mee.
Zeer tevreden van, alleen niet zuinig.
Gelukkig een grote batterij, zodat de totale range toch nog ok is.
 
Moet het dan verschillend zijn?
Ik stelde mij gewoon de vraag op basis van het feit dat hij de opmerking enkel maakte vanuit het principe van de EV9 maar dat dit al een tijdje (sinds 2022) bestaat bij de EV6 die ook van KIA is.

Je kan moeilijk verwachten dat ze een performantere wagen, conform tesla model x/s of een Taycan voor dezelfde prijs als de basisversie voorzien.

En het is gewoon een feit dat KIA redelijk wat waarde aanbiedt voor hetgeen er tegenover staat.
 
Iemand een idee waarom alle fabrikanten wachten met EV stationwagen/breaks uit te brengen?

Die ID7 tourer lijkt me wel interessant. Die zou ook V2H ondersteunen? :love:
 
Er zijn toch al redelijk wat breaks die uitkomen/uitgekomen zijn?
Er is ook een gerucht dat MG met een MG4 estate gaat komen, ter vervanging van de MG5.

Het enige jammer vind ik wel dat de breaks van Peugeot en Opel net te kleine batterijcapaciteit hebben (voor mij persoonlijk), en geen mogelijkheid tot een grotere.
 
Terug
Bovenaan