Auto Elektrische wagens

2 kleuren : wit en zwart. En het premiumpack. En het is de uitvoering met 7 plaatsen, niet met de 6 (en dan de 2 draaiende stoelen).

@sniper80 De eerste keuze is altijd al de EQV geweest, maar groot maximum 300km rijbereik vind ik niet zo OK, plus het feit dat de wijzers analoog zijn en dat ge een sleutel moest omdraaien om hem te starten. Daarbij geteld dat het een enorm grote en zware wagen is, geeft als grootste kost volgens mij bandenwissels. Er is nu inderdaad een nieuw model (facelift eigenlijk), maar rijbereik is onveranderd gebleven. De Maxus Mifta9 was ook nog mogelijk geweest, maar ik vind hem een beetje "raar" :)
Waarom EQV en nu de EV9? Als gezin met 4 kinderen is er weinig interessants op de EV markt. op de PHEV markt wel wat meer keuze, maar de BIV taks hier in Wallonië is gigantisch hoog!! Ford explorer, ja, kei interessant, maar duuuur in taks!
En de EV9 is een van de weinige wagens met 7 zitplaatsen waar je dan nog een beetje koffer over houdt. Ook het feit dat je isofix houders op 4 stoelen hebt (de 2 buitenste op 2e zitrij, en de 2 op de 3e zitrij) en dat de 3e zitrij ook comfortabel is voor volwassenen, dat vind je toch niet veel..
En verder: EV wegens fiscale redenen.. als kleine zelfstandige.. ja, mea culpa!
Ik heb ook de 7 zit genoment met bank en het pack. Gewoon met het idee dat als je die achterste bank plat legt dan heb je een giga koffer.
 
Maar dan nog kan het voordeliger zijn voor tragere auto's. Stel dat je 45 min erover doet om hetzelfde te laden, dan kost die laadbeurt je nog maar 30 euro en doe je nog altijd een voordeel van 12 euro tov een klassieke fastcharger waar je geen abonnement hebt.
Heb hem idd besteld, kom juist terug van de alpen.

De shell kaart was verassend duurder als deze. Volgende keer pak goedkoper naar de alpen!
 
Kan je er overal mee laden?
Ze geven toch aan dat ze 350 000 laadpunten hebben.

Heb hier nu even 3 van de snelladers (aire de berchem, Ulm west en ergens rond stuttgart) die ik met Shell geladen had getest voor de prijs te vergelijken en kwam elke keer 5€ goedkoper uit.

Dus die pakt wel zo goed als elke snellader op de weg.

Sowieso houd ik die Shell en plugsurf kaarten als backup
 
Ze geven toch aan dat ze 350 000 laadpunten hebben.

Heb hier nu even 3 van de snelladers die ik met Shell geladen had getest voor de prijs te vergelijken en kwam elke keer 5€ goedkoper uit.

Dus die pakt wel zo goed als elke snellader op de weg.

Sowieso houd ik die Shell en plugsurf kaarten als backup

Is wel een interessante kaart. Ga me ook eentje bestellen denk ik.
 

Zie ik nu goed dat de GranTurismo nu volledig elektrisch is? Ziet er best knap uit, iemand al uit een vriendenkring hier ervaring mee?

bij motoren:

De GranTurismo V6 3000-cc Twin Turbo-motor maakt gebruik van gepatenteerde voorkamer-verbrandingstechnologie met dubbele bougies, uitgevonden om races te winnen en hier toegepast om op elke weg buitengewone prestaties te verkrijgen met een lager verbruik.
MODENA-ENGINEERED POWER
De baanbrekende V6 Nettuno-motor, die voor het eerst is gebruikt in de MC20 supersportwagen, is er in twee versies: de 490 pk voor de Modena of de supercharged 550 pk
Trofeo-versie, allebei met achttraps automatische AWD-transmissie.

♆ Nettuno​

BORN TO RACE, BRED FOR LONG-DISTANCES
The GranTurismo V6 3.0L twin-turbo engine uses patented pre-chamber combustion technology with twin spark plugs invented to win races, now applied to get extraordinary performance with lower consumption on every road.
MODENA-ENGINEERED POWER
The ground-breaking V6 Nettuno engine, first debuted in the MC20 super sports car, is available in two versions: either the 483 hp for the Modena or the supercharged 542 hp Trofeo version, which come with 8-speed automatic AWD transmission.
 
  • Leuk
Waarderingen: -TC-
bij motoren:

De GranTurismo V6 3000-cc Twin Turbo-motor maakt gebruik van gepatenteerde voorkamer-verbrandingstechnologie met dubbele bougies, uitgevonden om races te winnen en hier toegepast om op elke weg buitengewone prestaties te verkrijgen met een lager verbruik.
MODENA-ENGINEERED POWER
De baanbrekende V6 Nettuno-motor, die voor het eerst is gebruikt in de MC20 supersportwagen, is er in twee versies: de 490 pk voor de Modena of de supercharged 550 pk
Trofeo-versie, allebei met achttraps automatische AWD-transmissie.

♆ Nettuno​

BORN TO RACE, BRED FOR LONG-DISTANCES
The GranTurismo V6 3.0L twin-turbo engine uses patented pre-chamber combustion technology with twin spark plugs invented to win races, now applied to get extraordinary performance with lower consumption on every road.
MODENA-ENGINEERED POWER
The ground-breaking V6 Nettuno engine, first debuted in the MC20 super sports car, is available in two versions: either the 483 hp for the Modena or the supercharged 542 hp Trofeo version, which come with 8-speed automatic AWD transmission.
Oei dan zie ik verkeerd, ik zag in het groot staan "fully electric".. Site doet wel zeer lastig bij mij..
 
Oei dan zie ik verkeerd, ik zag in het groot staan "fully electric".. Site doet wel zeer lastig bij mij..
Ik zie dat ook staan, maar als je dan naar onder scrolt spreekt men over het geluid dat 100% elektrisch is.

Dus volgens mij bedoelen ze het op een andere manier, en is het een slechte vertaling van Electrifying.
 
@Tagliata @Tomski Neen hoor, 100% elektrisch. Folgore is bliksem in Italiaans en het duidt weldegelijk 100% elektrisch aan. Ook de Grecale kan je elektrisch verkrijgen.

Voor een kleine 200k heb je er een.
 
@Tagliata @Tomski Neen hoor, 100% elektrisch. Folgore is bliksem in Italiaans en het duidt weldegelijk 100% elektrisch aan. Ook de Grecale kan je elektrisch verkrijgen.

Voor een kleine 200k heb je er een.
Heeft echt wel een zeer beperkt bereik. WLTP van 450 km.
Zit in 2.7s aan 100 km/h. Zo kan je sprinten van de ene snellader naar de andere :cool:
 
Terug
Bovenaan