Auto Elektrische wagens

De Renault 5 E tech belooft te lanceren in 2025 aan 25k instapprijs. Niet slecht eigenlijk, en het design is ook niet mis...

renault-5-e-tech-electric-geneve-2024-1600-031.jpg
 
Ok, dus die fabeltjes over niet milieuvriendelijke batterijen is dus niet waar. Over zonnepanelen hoor je ook die horror verhalen.
 
Ik koop die direct, als dat waar is. Amper 25k, dat geef ik aan benzine op 10 jaar tijd…
Alé er is zo'n voorlopige website op poten gezet, maar blijkbaar een van hun voornemens om aan die prijs, vanaf, te lanceren... De Peugeot tegenhanger alleen al is momenteel 11k duurder
...

Lijkt me ook gewoon een fun model, knipoog naar zijn oudere broer, en imo mooier dan een mini

 
400 km range las ik
Is niet voor de instapper. De instapper voor 25k was 300km range EN geen DC laadmogelijkheid, hierdoor bij mij eigenlijk al direct afgevallen.

Daarnaast leek de achterzitpositie ook redelijk ongemakkelijk tgv het feit dat je uw voeten niet echt kwijt kon volgens de mensen die het hadden uitgetest. Dus voor even of voor kleine kinderen gaat dat, voor lange ritten of voor grote kinderen/volwassenen niet echt ideaal. Maar daar had ik ook eerst even naar gekeken.
 
Is niet voor de instapper. De instapper voor 25k was 300km range EN geen DC laadmogelijkheid, hierdoor bij mij eigenlijk al direct afgevallen.

Daarnaast leek de achterzitpositie ook redelijk ongemakkelijk tgv het feit dat je uw voeten niet echt kwijt kon volgens de mensen die het hadden uitgetest. Dus voor even of voor kleine kinderen gaat dat, voor lange ritten of voor grote kinderen/volwassenen niet echt ideaal. Maar daar had ik ook eerst even naar gekeken.
Klopt maar als de duurste 400 range heeft en de goedkoopste 300, en ik lees dat je 3 motorisaties hebt, zal het middenmodel wel 350 ish range hebben denk je dan. Alleen, hoe steil klimmen de prijzen??

Die alpina versie though, daar ben ik pas benieuwd naar
 
Klopt maar als de duurste 400 range heeft en de goedkoopste 300, en ik lees dat je 3 motorisaties hebt, zal het middenmodel wel 350 ish range hebben denk je dan. Alleen, hoe steil klimmen de prijzen??
Middelmoter was normaliter zelfde batterijpack als de 300 maar met 100kw DC laden.

Niemand heeft een idee hoe hoog de prijzen stijgen, 30 - 35k voor de topper zou mij echte rniet verwonderen. Zodanig dat je uw andere opties niet kannibaliseert. Je mag niet vergeten dat de renault ZOE door deze versie uitgefaseerd werd en die ligt rond de 35 - 39k€ en lijkt mij ook minder interessant (daarom dat ik eerst hier naar aan het kijken was)
 
Ik vind de R5 wel knap vanbinnen en vanbuiten.
Ik zou in meer dan 20 jaar wel eens van merk kunnen veranderen( voor de 2e wagen)

Dat v d voeten?? Raar ,als ik de afmetingen zie dan is die even groot als de H E ??
Ik ben nu ook niet de kleinste en dunne maar achteraan de E is het niet echt slecht vertoeven.

Ik zou de R5 wel eens willen zien eenmaal dat mogelijk is.

Idd voor mij ook mooier dan een Mini
 
Ik vind de R5 wel knap vanbinnen en vanbuiten.
Ik zou in meer dan 20 jaar wel eens van merk kunnen veranderen( voor de 2e wagen)

Dat v d voeten?? Raar ,als ik de afmetingen zie dan is die even groot als de H E ??
Ik ben nu ook niet de kleinste en dunne maar achteraan de E is het niet echt slecht vertoeven.

Ik zou de R5 wel eens willen zien eenmaal dat mogelijk is.

Idd voor mij ook mooier dan een Mini

had mij hierop gebaseerd.
 
Ok, dus die fabeltjes over niet milieuvriendelijke batterijen is dus niet waar. Over zonnepanelen hoor je ook die horror verhalen.
Wereldwijd wordt er maar 5% van de batterijen gerecycleerd (dacht ik). Rest beland op de stort of in de opslag. Ze zijn al jaren bezig dat ze gaan upscalen... maar kost en complexiteit is het probleem.
 
Laatst bewerkt:
Wereldwijd wordt er maar 5% van de batterijen gerecycleerd. Rest beland op de stort of in de opslag. Ze zijn al jaren bezig dat ze gaan upscalen... maar kost en complexiteit is het probleem.
Autobatterijen zijn nu wel nog een ander verhaal dan batterijen die je vindt in allerhande klein spul.
 
Autobatterijen zijn nu wel nog een ander verhaal dan batterijen die je vindt in allerhande klein spul.
Het is op dit moment nog goedkoper om ze te hergebruiken indien mogelijk. Kost is nog steeds een probleem. Maar dat zal op termijn veranderen neem ik aan want indien niet, dan zitten men met een groot probleem. Maar veel batterijen zijn nog niet end of life. In de VS hadden ze voorlopig genoeg capaciteit tot midden jaren 30 voor EVs in de VS? Wereldwijd zitten we aan bijna 1kt recyclagecapaciteit? Voordeel is wel dat dat de batterijen door de garagist eruit kunnen worden gehaald en hij deze laat ophalen. Ik denk dat ze u scheef gaan aankijken als je met een EV battery pack bij de stort aan de grofvuilcontainer toekomt :p Bij kleine elektronica wordt dat niet vaak gedaan en smijt men idd alles gewoon weg vandaar ook de lage recyclageratio.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan