Renegadexxripxx
Well-known member
Waarom geen model 3 ?De goedkoopste Model Y dan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Waarom geen model 3 ?De goedkoopste Model Y dan.
Model Y is praktischer dan een Model 3 imo.Waarom geen model 3 ?
Denk dat je voor veel mensen in de praktijk spreekt over 0.1% van de gereden kilometers dat je de plaats van een Y bovenop een 3 effectief nodig hebt. Het hangt er maar vanaf waarvoor je hem nodig hebt, en meestal is dat gewoon commute.Model Y is praktischer dan een Model 3 imo.
Ik heb zelf een Model 3 en rij er veel liever mee als met zo'n boot, maar als ge iets naar het container park moet doen, is die koffer kut.
Een lange valies is geen probleem, maar een hoge doos wel.
Een wagen kopen van een smartphone fabrikant . Het is al erg genoeg met Tesla, maar dat is nu nog een stap verder. De wereld is gek geworden.
Ik ben ook blij hoor met mijn Model 3. Ik ben niet echt voor SUV's, maar de meerderheid van de mensen wel...Denk dat je voor veel mensen in de praktijk spreekt over 0.1% van de gereden kilometers dat je de plaats van een Y bovenop een 3 effectief nodig hebt. Het hangt er maar vanaf waarvoor je hem nodig hebt, en meestal is dat gewoon commute.
Ik heb de dezelfde afweging moeten maken, en uiteindelijk heel blij dat ik de 3 heb gekozen.
Nog zo een misterie..We kopen uiteindelijk ook een wagen van Tesla. Dat was vroeger ook geen wagenfabrikant. En je hebt zoveel andere fabrikanten die er tegenwoordig ingesprongen zijn.
vb : https://www.autogids.be/autonieuws/nieuwe-modellen/zeekr-007.html
Waarbij deze versie redelijk gelijkaardig is specsgewijs.
Zal niet meer lang durenNog zo een misterie..
Hier komt het alleszins voor het komend decennium niet binnen Maar bon, dat ligt duidelijk aan mij als je ziet hoeveel er rondrijden.
Zal niet meer lang duren
Electric Vehicle Boom Hits a Wall of Consumer Ambivalence
Delve into the EV market's shift as optimism meets reality. Explore the slowdown in adoption, strategy adjustments, and why hybrids emerge as a bridge to the future.www.forbes.com
Ik ben eerder benieuwd naar waterstof
Weggaan zal het niet maar de wagenpark gaat eerder een mix zijn van vanalles en nog wat. De beleidsmakers zijn beetje traag hier in Europa.Denk dat elektrisch niet weggaat, zeker niet in Europa. Heb zelf ook een elektrische wagen in bestelling. Ik begrijp gewoon niet dat een softwarebedrijf zo populair is in de automarkt .
Ik begrijp gewoon niet dat een softwarebedrijf zo populair is in de automarkt .
Voor de gebruiksvriendelijkheid en ondersteuning
Het is vandaag vier weken geleden dat ik mijn Ultra Red Model 3 RWD ging ophalen in Tilburg en hem na uren wachten niet mee naar huis kon nemen omdat de auto dacht dat hij nog in Shanghai was. Sindsdien rijd ik een leenauto van Tesla en nu vier weken later ben ik nog niet veel wijzer. De laatste update die ik van Tesla gehad heb, was twee weken geleden na lang aandringen via verschillende kanalen. Toen zeiden ze dat ze nog aan het wachten waren op onderdelen (gps module?) en er bovenop zatten. Sindsdien niets meer gehoord en heb de afgelopen twee weken rustig afgewacht want had geen zin meer om er nog veel energie in te steken. Ik heb gisteren weer terug gemaild omdat ik er nu wel een beetje klaar mee ben en weer niks hoor, maar nog geen reactie.
Ik ben benieuwd hoe lang dit nog gaat duren...
Gaat er enkel komen voor zwaar vervoer en afgelegen streken misschien. Maar in Europa gaat dat er echt niet komen.Ik ben eerder benieuwd naar waterstof
O.a.Gaat er enkel komen voor zwaar vervoer en afgelegen streken misschien. Maar in Europa gaat dat er echt niet komen.
Veel te inefficiënt.
En in Scandinavie waar er toch wel wat adoptie was, zijn ze weer aan het afbouwen: https://www.hydrogeninsight.com/tra...ial-refuelling-stations-shuttered/2-1-1519914O.a.
Toyota Hydrogen Factory scaling up its European activities
Hydrogen Factory Europe to further grow Toyota hydrogen business and stimulate a wider roll-out of the hydrogen eco-systems and infrastructure across EuropeHydrogen as key contributor to achieving Toyota’s goal of becoming a carbon-neutral business in Europe by 2040Toyota fuel cell systems being...newsroom.toyota.eu
Bedankt om bronnen te zoeken voor mijn puntO.a.
Toyota Hydrogen Factory scaling up its European activities
Hydrogen Factory Europe to further grow Toyota hydrogen business and stimulate a wider roll-out of the hydrogen eco-systems and infrastructure across EuropeHydrogen as key contributor to achieving Toyota’s goal of becoming a carbon-neutral business in Europe by 2040Toyota fuel cell systems being...newsroom.toyota.eu
Beter het artikel lezen ipv enkel de clickbait titel.To support the expansion of a viable hydrogen infrastructure throughout Europe,
we have also broadened our focus towards heavy-duty transport.
Bedankt om bronnen te zoeken voor mijn punt
Beter het artikel lezen ipv enkel de clickbait titel.
euh?Maar in Europa gaat dat er echt niet komen.
Veel te inefficiënt.
En ik Frankrijk bouwen ze er meer bij en zien ze ook een stijging in registraties. Dat jojo zie je overal in Europa op dit moment. Wil niet zeggen dat het dood is. BMW gaat ook verder met FCEV en EVs. Waterstof zal op vlak van efficiëntie niet in de buurt komen van EVs en daar geef ik jou volledig gelijk in maar een mix zal in Europa nodig zijn, zeker in gebieden waar veel druk zal komen op het elektriciteitsnet (ook voor personenauto's) en zeker als we in de toekomst voor een groot deel willen afstappen van ICEs. Waterstof zal wel een belangrijke rol spelen in energieopslag. Een elektrificatie van de volledige wagenpark is gewoon onhaalbaar en onrealistisch. Zullen er heel veel waterstof voertuigen rondrijden? Neen, dat is denk ik ondertussen vrijwel zeker maar ik betwijfel dat ze ook volledig zullen verdwijnen. En indien het lukt om op grote schaal waterstof te produceren zonder elektrolyse, dan is dat enkel beter.En in Scandinavie waar er toch wel wat adoptie was, zijn ze weer aan het afbouwen: https://www.hydrogeninsight.com/tra...ial-refuelling-stations-shuttered/2-1-1519914
Om 1 auto op waterstof 1000km te laden rijden, kan je 3 EV's 1000km laten rijden. De efficiëntie moet echt omhoog of het wordt niks met waterstof.