Auto Elektrische wagens

Als je ziet wat die chinezen aan het brengen zijn en tegen welke prijs dan is dat toch wel hallucinant...

Voor de prijs van een model 3 (al is dat in China)... 5 minuten opladen == 250km opladen... batterij van rond de 77kwh... inclusief dan een heads-up screen, effectieve knoppen alsook de grote screen van een tesla alsook een extra snelheidsscreen boven het stuur.

Impressionant.

Nu nog zien wat dit gaat geven in Europa... of ze dat gaat lukken of het effectief een prijszetting is van 60k zoals ik ergens anders las.
 
Een wagen kopen van een smartphone fabrikant :unsure:. Het is al erg genoeg met Tesla, maar dat is nu nog een stap verder. De wereld is gek geworden.
 
Model Y is praktischer dan een Model 3 imo.
Ik heb zelf een Model 3 en rij er veel liever mee als met zo'n boot, maar als ge iets naar het container park moet doen, is die koffer kut.
Een lange valies is geen probleem, maar een hoge doos wel.
Denk dat je voor veel mensen in de praktijk spreekt over 0.1% van de gereden kilometers dat je de plaats van een Y bovenop een 3 effectief nodig hebt. Het hangt er maar vanaf waarvoor je hem nodig hebt, en meestal is dat gewoon commute.

Ik heb de dezelfde afweging moeten maken, en uiteindelijk heel blij dat ik de 3 heb gekozen.
 
Denk dat je voor veel mensen in de praktijk spreekt over 0.1% van de gereden kilometers dat je de plaats van een Y bovenop een 3 effectief nodig hebt. Het hangt er maar vanaf waarvoor je hem nodig hebt, en meestal is dat gewoon commute.

Ik heb de dezelfde afweging moeten maken, en uiteindelijk heel blij dat ik de 3 heb gekozen.
Ik ben ook blij hoor met mijn Model 3. Ik ben niet echt voor SUV's, maar de meerderheid van de mensen wel...
Moesten ze nu de Model 3 als 5 deurs maken met een uitneembare hoedeplak, zou ik helemaal tevreden zijn. Maar kwa laadruimte voor op vakantie te gaan, is de model 3 wel fantastisch. Krijg daar meer gerief in als in mijn A4.
 
Nog zo een misterie..

Hier komt het alleszins voor het komend decennium niet binnen :) Maar bon, dat ligt duidelijk aan mij als je ziet hoeveel er rondrijden.
Zal niet meer lang duren :)

Ik ben eerder benieuwd naar waterstof
 
Zal niet meer lang duren :)

Ik ben eerder benieuwd naar waterstof

Denk dat elektrisch niet weggaat, zeker niet in Europa. Heb zelf ook een elektrische wagen in bestelling. Ik begrijp gewoon niet dat een softwarebedrijf zo populair is in de automarkt 😅.
 
Denk dat elektrisch niet weggaat, zeker niet in Europa. Heb zelf ook een elektrische wagen in bestelling. Ik begrijp gewoon niet dat een softwarebedrijf zo populair is in de automarkt 😅.
Weggaan zal het niet maar de wagenpark gaat eerder een mix zijn van vanalles en nog wat. De beleidsmakers zijn beetje traag hier in Europa.
 
Voor de gebruiksvriendelijkheid en ondersteuning

Van Tweakers
Het is vandaag vier weken geleden dat ik mijn Ultra Red Model 3 RWD ging ophalen in Tilburg en hem na uren wachten niet mee naar huis kon nemen omdat de auto dacht dat hij nog in Shanghai was. Sindsdien rijd ik een leenauto van Tesla en nu vier weken later ben ik nog niet veel wijzer. De laatste update die ik van Tesla gehad heb, was twee weken geleden na lang aandringen via verschillende kanalen. Toen zeiden ze dat ze nog aan het wachten waren op onderdelen (gps module?) en er bovenop zatten. Sindsdien niets meer gehoord en heb de afgelopen twee weken rustig afgewacht want had geen zin meer om er nog veel energie in te steken. Ik heb gisteren weer terug gemaild omdat ik er nu wel een beetje klaar mee ben en weer niks hoor, maar nog geen reactie.
Ik ben benieuwd hoe lang dit nog gaat duren...

Computer says no? :p
 
Gaat er enkel komen voor zwaar vervoer en afgelegen streken misschien. Maar in Europa gaat dat er echt niet komen.

Veel te inefficiënt.
O.a.

 
O.a.

En in Scandinavie waar er toch wel wat adoptie was, zijn ze weer aan het afbouwen: https://www.hydrogeninsight.com/tra...ial-refuelling-stations-shuttered/2-1-1519914

Om 1 auto op waterstof 1000km te laden rijden, kan je 3 EV's 1000km laten rijden. De efficiëntie moet echt omhoog of het wordt niks met waterstof.
 
O.a.

Bedankt om bronnen te zoeken voor mijn punt 😉

To support the expansion of a viable hydrogen infrastructure throughout Europe,
we have also broadened our focus towards heavy-duty transport.
Beter het artikel lezen ipv enkel de clickbait titel.
 
En in Scandinavie waar er toch wel wat adoptie was, zijn ze weer aan het afbouwen: https://www.hydrogeninsight.com/tra...ial-refuelling-stations-shuttered/2-1-1519914

Om 1 auto op waterstof 1000km te laden rijden, kan je 3 EV's 1000km laten rijden. De efficiëntie moet echt omhoog of het wordt niks met waterstof.
En ik Frankrijk bouwen ze er meer bij en zien ze ook een stijging in registraties. Dat jojo zie je overal in Europa op dit moment. Wil niet zeggen dat het dood is. BMW gaat ook verder met FCEV en EVs. Waterstof zal op vlak van efficiëntie niet in de buurt komen van EVs en daar geef ik jou volledig gelijk in maar een mix zal in Europa nodig zijn, zeker in gebieden waar veel druk zal komen op het elektriciteitsnet (ook voor personenauto's) en zeker als we in de toekomst voor een groot deel willen afstappen van ICEs. Waterstof zal wel een belangrijke rol spelen in energieopslag. Een elektrificatie van de volledige wagenpark is gewoon onhaalbaar en onrealistisch. Zullen er heel veel waterstof voertuigen rondrijden? Neen, dat is denk ik ondertussen vrijwel zeker maar ik betwijfel dat ze ook volledig zullen verdwijnen. En indien het lukt om op grote schaal waterstof te produceren zonder elektrolyse, dan is dat enkel beter.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan