Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat zeg ik toch nergens? Jij begon over prijs....En wat met jouw opmerking dan? Lees nog eens terug wat ik schrijf, de producent die de hoogste C heeft bij laden staat het verst. Dan kom jij met een opmerking dat je toch liever de wagen hebt die iets meer km laadt in 20 min , maar die is wel 10k€ duurder. De enigste reden waarom die sneller laadt in 20 min is omdat hij een veel grotere accu heeft.
Voor 10 k€ kan je 10-20 kWh accu extra voorzien in de goedkopere ID7 en dan laadt die een pak sneller op 20 min (want hogere C)
Waremme op de terugweg werkt :feest:
En daar is een burgerking. Dubbelfeest.
Kzou nog niet te vroeg juichen. Kheb eens een laadsessie gehad die pas na 3-4 weken te voorschijn kwam in de app.
Hierbij de bon voor uw laadsessie met de Chargemap Pass op Monday, the 5 February 2024 at 16:03 pm. | ||
|
Amai, das wel gek snel eigenlijk. Daar doet mijn Tesla minstens 50% langer over;Ik ga klacht neerleggen bij Kia.
30-80% op 11 min, da's ni menselijk, hoe moet ik in godsnaam rustig eten zo?
Amai, das wel gek snel eigenlijk. Daar doet mijn Tesla minstens 50% langer over;
dat is de laadcurve hé... heeft niks met zijn laadsessie te makenWel een heel steile drop net na de 50%. Is er dan iemand naast je komen staan?
Ik ga klacht neerleggen bij Kia.
30-80% op 11 min, da's ni menselijk, hoe moet ik in godsnaam rustig eten zo?
oepsiedat is de laadcurve hé... heeft niks met zijn laadsessie te maken
Hopmarkt? ze hebben er een heleboel palen bijgeplaatst. Jammer genoeg wel willen compenseren met de kWh prijs..
Dat Fastned nog maar wat uitbreidt in België, die installeren tenminste vaak 8 laadplaatsen tegelijk in plaats van 4.
...
Probleem in Wallonië is dat het randje tegenwerking is wat laadpalen betreft. Aansluitkosten voor de palen zijn zo hoog dat zo goed als niemand interesse heeft om ze aan te bieden. Zie ook: BIV vanaf volgend jaar deels op basis van gewicht. Moet zowat de enige regio in Europa zijn waar er actief beleid tegen EV's is.
Beetje heisa om niets. De wegenbelasting in Nederland is bij ICE ook op gewicht, maar er zit nog een factor in die kijkt naar uitstoot en type brandstof. Een EV zou sowieso gecompenseerd worden door de nuluitstoot.Nederland had ook een tijd geleden dat idee, wegenbelasting op basis van gewicht waarbij elektrische stadswagens ongeveer het dubbele zouden betalen van hun ICE equivalent. Dat is 1 van de redenen voor de stagnerende verkoop van EV's en voor zover ik weet is dat plan nog altijd niet geschrapt.
Inderdaad. Het tarief per kg voor benzine is goedkoper als voor diesel in Nederland. Voor hetzelfde geld is het tarief voor een BEV de helft als dat van benzine en dan ben je nog steeds goedkoper af ondanks het hogere gewicht.Beetje heisa om niets. De wegenbelasting in Nederland is bij ICE ook op gewicht, maar er zit nog een factor in die kijkt naar uitstoot en type brandstof. Een EV zou sowieso gecompenseerd worden door de nuluitstoot.
Beetje heisa om niets. De wegenbelasting in Nederland is bij ICE ook op gewicht, maar er zit nog een factor in die kijkt naar uitstoot en type brandstof. Een EV zou sowieso gecompenseerd worden door de nuluitstoot.
Inderdaad. Het tarief per kg voor benzine is goedkoper als voor diesel in Nederland. Voor hetzelfde geld is het tarief voor een BEV de helft als dat van benzine en dan ben je nog steeds goedkoper af ondanks het hogere gewicht.
't is daarom dat je nog geen conclussies kunt maken.Dit jaar en volgend jaar wel nog, vanaf 2026 blijkbaar niet meer - toch als er niets verandert aan de wetgeving tegen dan.
Voor een elektrische Peugeot 208 betalen ze vanaf 2026 dubbel zoveel wegenbelasting, scheelt toch een €400 per jaar tegenover nu ~€500 per jaar goedkoper voor een EV. In die prijsklasse maakt dat het verschil tussen een acceptabele terugverdientijd (met voldoende thuisladen op zonne-energie) en je verdient het prijsverschil net terug tegen de tijd dat je een volgende auto nodig hebt.
Jep.Beetje heisa om niets. De wegenbelasting in Nederland is bij ICE ook op gewicht, maar er zit nog een factor in die kijkt naar uitstoot en type brandstof. Een EV zou sowieso gecompenseerd worden door de nuluitstoot.
1 week later, staat er nog steeds... Alles was klaar, behalve op allerlaatste stap faalt de update.ID.3 staat bij de garage voor update en banden te vervangen en een Cupra Born als vervangauto mee. Rijdt net iets 'scherper', maar de vormgeving van de software is toch maar heel pover.