Auto Elektrische wagens

De laatste maanden zie ik het aantal nieuwe laadpalen toch wel weer serieus toenemen.

Vooral een groot verschil tussen gemeenten denk ik, er zijn er die het serieus nemen en waar er op openbare parkings behoorlijk wat palen staan - en andere waar er in heel het centrum geen enkele laadpaal te vinden is, alleen op industrieterreinen of aan supermarkten.
 
Als ze 35k vragen voor die kleine Renault, dan vind ik het opeens wel te duur. 25k is perfect voor zo’n wagentje
 
Als ze 35k vragen voor die kleine Renault, dan vind ik het opeens wel te duur. 25k is perfect voor zo’n wagentje
Is die renault niet gelijkaardig aan :
En die start aan 29k en eindigt bij 37k.
Dus kan gerust zijn dat het niet 35k is maar gewoon 31k. Het belangrijkste punt was gewoon dat het niet 25k gaat zijn en dat net zoals bij andere wagens er een variabiliteit op zit.

De prijs van sommige auto's is gewoon naar onderen geduwd door de concurrentie, maar voor nieuwe wagens acht ik dat nog niet echt van toepassing. Misschien als er wat tijd overheen gaat. Uiteindelijk is de basisprijs van een model 3 nog altijd 47k. Dus 30-35k tov 47k is nog altijd een serieus verschil.

Maar het lijkt mij wel dat tgv de kortingen ze een beetje deze markt cannibaliseren.
Maar je hebt gelijk, 35k voor die renault en dat is er een beetje over. Het zou top geweest zijn om voor 25 - 27k die top versie te kunnen hebben. Maar ik denk niet dat dat gaat lukken. Maar we weten het gewoon niet.
 
Wel gek. Men verwacht dat men volgend jaar batterijen voor wagens kan maken aan 30 eur de kw.
Het is niet omdat iets nu 30€/kw kost dat dit op lange termijn nog altijd 30€/kw kost. Men had initieel voorzien en gepland dat de kost voor de batterijen eerder tegen de 100€/kw (mogelijks lager) zou liggen. Maar door een paar grote prijsoorlogen tussen een paar constructeurs van batterijen is dalen die prijzen zwaar.

Maar dat wil daarom nog niet zeggen dat dit duurzaam is. Misschien op lange termijn zal dat er in de toekomst voor zorgen dat men de prijzen doet zakken (of meer winst of geen verlies maakt). Aangezien ik had gelezen dat bepaalde autoconstructeurs +/-5000€ verlies draaien op elke verkochte elektrische wagen.

Of zoals Tomski al had vermeld, er is niet noodzakelijk een oorzakelijk verband tussen prijs van iets en de verkoopprijs van iets anders.
Kijk al gewoon naar de shirts van de rode duivels : https://www.hln.be/rode-duivels/gem...aan-de-nieuwe-rode-duivels-truitjes~a33fcc22/
En die truitjes zijn desondanks al uitverkocht.
 
Hallo, voorgangers, het is €30/kWh ;). Kilowatt is het vermogen, ofte de laadsnelheid. De hoeveelheid energie wordt uitgedrukt in kWh, want eigenlijk is het de snelheid van het laden x hoe lang je dat doet. Dus batterijcapaciteit, de energie van een laadsessie, hoeveel je verbruikt tijdens een rit of per 100km, etc... zijn allemaal in kWh, niet in kW.
/rant
 
Altijd interessant, de terugblik van afgelopen maand in de BMW-app;
9828 km in 124u
Gemiddeld verbruik van 21,9 kWh/100 km
2492 kWh geladen stroom
 
Altijd interessant, de terugblik van afgelopen maand in de BMW-app;
9828 km in 124u
Gemiddeld verbruik van 21,9 kWh/100 km
2492 kWh geladen stroom

Bijna 10.000 km gereden op 1 maand? o_O

En welk model BMW?

Hier een bescheiden 2430 km in maart, wat eigenlijk al meer is dan in een gemiddelde maand voor mij
Verbruik 18,3 kWh / 100 km
Gemiddelde snelheid: geen idee, de i4 stuurt die data blijkbaar nergens door, eigenlijk stom dat ze vrij basic data die het systeem wel weet, nergens tonen
 
Als je ziet wat die chinezen aan het brengen zijn en tegen welke prijs dan is dat toch wel hallucinant...

Voor de prijs van een model 3 (al is dat in China)... 5 minuten opladen == 250km opladen... batterij van rond de 77kwh... inclusief dan een heads-up screen, effectieve knoppen alsook de grote screen van een tesla alsook een extra snelheidsscreen boven het stuur.

Impressionant.

Nu nog zien wat dit gaat geven in Europa... of ze dat gaat lukken of het effectief een prijszetting is van 60k zoals ik ergens anders las.
Analisten voorspellen echter dat Xiaomi dit jaar ongeveer 10.000 dollar verlies per wagen zou maken

De vraag is hoelang deze nog zo goedkoop zal blijven :)
 
Daarnet een melding al rijdend op de iX3: probleem met aandrijving.

5s later deed hij niks meer, chance dat ik op een buitenbaantje aan het rijden was aan 30.

Gesleept en afwachten

Hebben wij ook 2 of 3 keer gehad toen hij net geleverd was.

Short term solution: volledig afzetten. Wachten tot alle systemen zijn afgesloten (kan soms wel een half uur of een uur duren). Opnieuw starten.
Long term solution: de volledige software laten herinstalleren. Heeft twee dagen geduurd bij de onze. Maar sindsdien wel al meer dan 2 jaar rondgereden zonder deze foutmelding.

Kan ook zijn dat je effectief een probleem hebt bij de aandrijving natuurlijk, maar bij ons was het een softwarefout.
 
Q6 configurator is beschikbaar. Amai miljaar. De instapprijs lijkt nog wat maar van zodra je wat goodies aanvinkt (S-Line, Platinum Pack, ...) ga je pijlsnel richting en los over de 100K. En dan zwijg ik nog over de SQ6.

Gewoon duurder dan m'n Q8 als je de uitrusting wat gelijktrekt. En dat voor een wagen die dan toch een trap lager staat. Wordt een harde pass.

En wat ik nog triester vind is dat dat waarschijnlijk betekent dat een mooie A6 Avant e-tron naar mijn goesting dan ook wel over de 100K zal gaan.
 
Goede vriend kwam z'n I4 tonen gisteren, mooie wagen en dito configuratie (speciale kleur, carbon details, speciale velgen, dashboard in leder, prachtige zetels en bomvol andere opties ...) net over de 80k. Particulieren gaan dat niet zo snel aanschaffen denk ik dan.
 
Q6 configurator is beschikbaar. Amai miljaar. De instapprijs lijkt nog wat maar van zodra je wat goodies aanvinkt (S-Line, Platinum Pack, ...) ga je pijlsnel richting en los over de 100K. En dan zwijg ik nog over de SQ6.

Gewoon duurder dan m'n Q8 als je de uitrusting wat gelijktrekt. En dat voor een wagen die dan toch een trap lager staat. Wordt een harde pass.

En wat ik nog triester vind is dat dat waarschijnlijk betekent dat een mooie A6 Avant e-tron naar mijn goesting dan ook wel over de 100K zal gaan.
en in de standaardversie zit nog altijd geen achteruitrijcamera zie ik.
 
Terug
Bovenaan