Eerste hulp bij klus-gevallen

Zal het hier ook nog eens posten voor de zekerheid:
Mijn appartement werd klaar voor de schilderen gemaakt maar ik merk dat er hier en daar toch wat restant plamuur hangt. Het moed zinkt me dan ook in de schoenen om gan het nieuwbouw appartment te schilderen. Echter heb ik een aantal vragen:
  1. Ga ik nog last-minute een schilder vinden?
    1. Indien ja, op hoeveel zou dat kunnen komen voor regio Brussel en ong. 190 m² incl. plafonds en deuren?
  2. Indien neen, Waar kijk ik best voor verf en hulp? Ik ben al bij Colora-Aalst binnengesprongen maar verschiet toch van de prijzen. 1 pot 10 kg Boss Matt RAL 98016 is 205 EUR :wtf:
    Als ik dan hier bv. kijk is het maar 75 EUR: https://www.verfwinkel.nl/sigmatin-dgl-matt-online-kopen.html
 
Zal het hier ook nog eens posten voor de zekerheid:
Mijn appartement werd klaar voor de schilderen gemaakt maar ik merk dat er hier en daar toch wat restant plamuur hangt. Het moed zinkt me dan ook in de schoenen om gan het nieuwbouw appartment te schilderen. Echter heb ik een aantal vragen:
  1. Ga ik nog last-minute een schilder vinden?
    1. Indien ja, op hoeveel zou dat kunnen komen voor regio Brussel en ong. 190 m² incl. plafonds en deuren?
  2. Indien neen, Waar kijk ik best voor verf en hulp? Ik ben al bij Colora-Aalst binnengesprongen maar verschiet toch van de prijzen. 1 pot 10 kg Boss Matt RAL 98016 is 205 EUR :wtf:
    Als ik dan hier bv. kijk is het maar 75 EUR: https://www.verfwinkel.nl/sigmatin-dgl-matt-online-kopen.html

Ik denk dat je zal achterover vallen om 190m² te laten schilderen, zeker met plafonds.
Ik heb er zo geen echt idee van maar ik zou niet verschieten als dat rond de 7 a 8000 euro is.
 
Ik had mijn verf gekocht via kleurenwaaier geloof ik, na een tip hier op het forum gelezen te hebben van Musk. Goede prijzen (IVM fysieke winkels) en pijlsnelle bezorging.
 
Wij hadden sikkens gebruikt, is ook één van de betere merken als het op verf aankomt. Voor witte muren volstaat het meestal om een goede primer te gebruiken en dan 1 toplaag.
 
Niet helemaal zeker dat het voor deze thread is, maar...

In onze tuin hebben we een dikke betonnen plateau van zo'n 3x4 meter ongeveer. Hier stond zo'n typisch houten tuinhuis op dat bouwvallig was toen we het huis kochten, en ik dus heb afgebroken. Zo'n betonnen plateau gaat uitbreken leek me wat gek aangezien dit misschien nog kon dienen voor bv. een terras of een fundering voor een speeltuig voor kinderen.

Dus stel een terras in een soort tegel of eerder iets zachter (hout, rubber?) als ondergrond voor speeltuig of zo'n Intex zwembad.

Ik vroeg me vooral af hoe jullie dat zouden doen, lijkt me dat zo'n beton nu te ruw is in ieder geval en er sowieso wel een laag moet opkomen voor er meer mee gedaan kan worden. Welk soort materiaal zou daarvoor geschikt zijn en hoe begin ik eraan? De beton zelf is vrij vlak, dus misschien een dunne laag "Egalisé"? Of kunnen tegels/hout rechtstreeks hierop gehecht worden? Stel dat ik zo'n houten schommel-ding wil verankeren, dan doe ik dat misschien best rechtstreeks in de beton?

Je ziet, ik ken er hoegenaamd niets van :)
 
Laatst bewerkt:
Speeltuig verankeren in beton. Met plaatjes/betonankers/Draadstangen/...

Terras hout: eerste houten onderliggers (balkjes) op de beton leggen en hier en daar eens vastleggen. En daarop dan je houten planken bevestigen. Die balkjes kan je ook ondervullen ofzo om perfect recht te lopen.

Tegels kan je op tegeldragers plaatsen op de beton.
 
Iets klein:
Onze internetaansluiting bevindt zich momenteel op een vervelende plaats en ik zou hem graag verplaatsen. De kabel komt binnen via de kruipkelder, dus op zich een koud kunstje, alleen lijk ik geen info te vinden over hoe je die aders precies moet aansluiten.

Ik heb ook al enkele keren gebeld met de klantendienst van Proximus hiervoor, maar die boezemen me echt weinig vertrouwen in. In se doet een technieker dat (85euro), maar ik kan me echt perfect inbeelden dat die technieker het niet ziet zitten om de kruipkelder in te kruipen. Waardoor ik het dus graag zelf zou doen.
 
Iets klein:
Onze internetaansluiting bevindt zich momenteel op een vervelende plaats en ik zou hem graag verplaatsen. De kabel komt binnen via de kruipkelder, dus op zich een koud kunstje, alleen lijk ik geen info te vinden over hoe je die aders precies moet aansluiten.

Ik heb ook al enkele keren gebeld met de klantendienst van Proximus hiervoor, maar die boezemen me echt weinig vertrouwen in. In se doet een technieker dat (85euro), maar ik kan me echt perfect inbeelden dat die technieker het niet ziet zitten om de kruipkelder in te kruipen. Waardoor ik het dus graag zelf zou doen.
voor vdsl? ik heb mischien nog ergens een foto genomen, hopelijk vind ik het terug
 
kben nu aant denken, je bedoeld de draden die op de vdsl bak in de muur toekomen waar je dan je telefoon plug inplugt die naar je modem gaat?
of zie je dat zelf nie als je da losmaakt. ben denk ik in de war :D trouwens foto nie gevonden, maar wil die belgacom aansluitpuntuit mn muur wel losvijzen dan zie je de kabel aansluiting
 
kben nu aant denken, je bedoeld de draden die op de vdsl bak in de muur toekomen waar je dan je telefoon plug inplugt die naar je modem gaat?
of zie je dat zelf nie als je da losmaakt. ben denk ik in de war :D trouwens foto nie gevonden, maar wil die belgacom aansluitpuntuit mn muur wel losvijzen dan zie je de kabel aansluiting
Ik zie dan veel aders en inderdaad de aders die zijn aangesloten, maar welke logica zit daar achter? Ik heb de vrees dat ik niet meer weet welke aders het zijn eer ik ze heb doorgetrokken naar de kruipkelder om te verplaatsen - bv labeltje dat afvalt oid.
 
Ik zie dan veel aders en inderdaad de aders die zijn aangesloten, maar welke logica zit daar achter? Ik heb de vrees dat ik niet meer weet welke aders het zijn eer ik ze heb doorgetrokken naar de kruipkelder om te verplaatsen - bv labeltje dat afvalt oid.
Koopt u desnoods gewoon 2 stopcontacten van Niko voor rj45 en dan vertrekt ge van in uw modem met een ethernetkabel naar uw stopcontact en dan van aan de andere kant van uw stopcontact. Die stopcontactjes van niko staat in welke kleur waar moet.
De kleurcode voor een rj45 kabel zelf te knijpen leggen deze dames trouwens perfect uit.

1659455241998.png
 
Ik zie dan veel aders en inderdaad de aders die zijn aangesloten, maar welke logica zit daar achter? Ik heb de vrees dat ik niet meer weet welke aders het zijn eer ik ze heb doorgetrokken naar de kruipkelder om te verplaatsen - bv labeltje dat afvalt oid.
Ik had er fotos van genomen 🤓
 
Heb niet echt een ander topic gevonden om deze vraag te stellen. Dus dan maar hier.

Onze nieuwe woning heeft een kruipkelder. Ik heb dat deksel een keer opengedaan en daar staat nu water in. Het leek me een centimeter of 10, maar het kan ook maar 1 cm zijn. Ik ben nog niet in de kelder gegaan.
Er zijn aan de woning 4 verluchtingen voorzien naar deze ruimte. 2 vooraan en 2 achteraan. Het lijkt me dat deze verstopt zitten met zand/vuil dus dat ga ik direct al proper maken.

Stel, ik duik die kelder in. Waar moet ik op letten om te zien of er problemen zijn? Ik ga sowieso wel eens horen bij de buren of dat hetzelfde is, maar wou ook al eens hier horen of er een checklist bestaat wat ik moet nakijken.
 
Een checklist bij het betreden van een kruipkelder is een tweede persoon die de wacht houdt, zekern iet overbodig als je zou onwel worden.
 
Afhankelijk van de hoogte kan dat toch beangstigend zijn voor velen als je opeens ver weg bent er in denk ik.

Toen ik nog bij telenet werkte mochten we alleszins nooit alleen een kruipkelder in.
En ik ging er trouwens nooit in :p Fuck dat, werd daarvoor niet genoeg betaald :laugh:
 
Ik wil graag onze berging/keldertoegang isoleren om onze isolerende schil volledig te sluiten. Deze is volledig inpandig(omringd door binnenmuren).
CU9BPLQ.png


De vraag is hoe ik dat het beste aanpak.

De meeste info die ik opzoek over het isoleren van binnenmuren gaan eigenlijk over buitenmuren langs binnen isoleren. Als je dat doet, moet je zeker en vast extra voorzorgsmaatregelen nemen voor de dampdiffusie. (isoleren langs binnen betekent doorgaans dat al je condens in je isolatie afgezet wordt).

De vraag is of dat ook nodig is in mijn geval? Ik vermoed wel. De opbouw is op zich klassiek (je kunt de berging als 'buiten' beschouwen, dus de isolatie zit zoals de klassieke manier aan de buitenkant, maar er is ook geen spouw aanwezig langs waar condens zich kan afzetten.

Wat zou goedkoper uitkomen? Houten latten met gyproc, metal stud met gyproc? Of bestaan er ook kant en klare oplossingen met isolerende platen die ik gewoon hoef vast te kitten met tec7 op de muren en plafonds? Het is tenslotte een berging, die hoeft niet zo mooi te zijn.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan