Eerste hulp bij klus-gevallen

Iemand ervaring met Skylux binnenzonwering installeren bij een lichtkoepel?

Wij hebben een skylux koepel en willen nu zelf de binnenzonwering installeren. We hebben de juiste maat en toch past hij net niet. Scheelt maar 1 à 2 mm maar ik krijg hem er niet in
Zeg eens welke koepel en opstand je hebt, en welke zonwering je hebt gekocht? Mag ook in PM hoor.
 
Laatst bewerkt:
Op zoek naar de beste pluggen om legplanken met hoekijzers in snelbouwers te bevestigen.

Nu universele fischer pluggen gebruikt (boorgat van 10 dus geen kleintjes) met bouten ipv vijzen. 3 per hoekijzer maar ik heb precies nog het gevoel dat er niet zoveel gewicht op zal kunnen.

Is voor werkmateriaal in de garage.

Zag de duopower pluggen van fischer ook maar geen idee of dit nu zoveel verschil zal maken met wat ik nu heb steken...
 
Denk dat het type zonnewering KTZON07 is maar 900x1800mm koepel zelf zou ik nog eens moeten opzoeken
Laat gerust weten. heb je het gevoel dat je zonwering net te klein is misschien? En laat ook even weten welke opstand je hebt en waar je ze inbouwt. Da's ook belangrijk. Onderaan de opstand, bovenaan,...

Of wat foto's in PM mag ook.
 
Geen idee of er al een topic bestaat voor tuinaannemers (vind het alleszins niet terug) dus daarom stel ik de vraag hier.
Welke goede en betrouwbare aannemer is aan te raden voor een tuinproject tegen zomer '23?
Het is voor de regio van Merksplas.
Persoonlijke ervaring met de aannemer in kwestie is welkom.🤗
 
3 Ikea pax kasten gekocht. Alle 3 dezelfde schade aan de boven en onderkant. Precies of ze hebben er nagels in geklopt gehad.



Maar weer eens tijd zoeken om dat te gaan ruilen en weer een dag verlof kwijt.
 
Misschien een domme vraag.

We hebben voor 5 appartementen een regenwaterput van 10000 liter.
Echter op heel die regenwaterput is maar één leiding aangesloten, dat is het kraantje aan de oprit om ... onze wagens of de ramen buiten te wassen.
Voor het overige blijkt daar niks op aangesloten te zijn. Geen idee waarom ze alleen dat kraantje erop hebben aangesloten, zo is dat gewoon uitgevoerd tijdens de bouw.

Als ik het deksel eraf doe, dan staat die dus vol water (dus zelfs met deze hitte, is deze tot de nok vol).

Iemand een idee wat ik met al dat extra water moet doen en hoe ik dit kan gebruiken? T'is ook niet dat ik emmers water eruit kan scheppen, dan val ik in de put en verzuip ik. :biglaugh: Dat geraakt dus nooit op. En iedereen klaagt dat we spaarzaam moeten zijn moet water.
Waarom zou je emmers water uit die put scheppen als je uw emmer onder het kraantje kan zetten :unsure:
 
3 Ikea pax kasten gekocht. Alle 3 dezelfde schade aan de boven en onderkant. Precies of ze hebben er nagels in geklopt gehad.



Maar weer eens tijd zoeken om dat te gaan ruilen en weer een dag verlof kwijt.
deze gaatjes?

GVew9aM.jpeg
 
Op zoek naar de beste pluggen om legplanken met hoekijzers in snelbouwers te bevestigen.

Nu universele fischer pluggen gebruikt (boorgat van 10 dus geen kleintjes) met bouten ipv vijzen. 3 per hoekijzer maar ik heb precies nog het gevoel dat er niet zoveel gewicht op zal kunnen.

Is voor werkmateriaal in de garage.

Zag de duopower pluggen van fischer ook maar geen idee of dit nu zoveel verschil zal maken met wat ik nu heb steken...

Ik gebruik altijd duopower van fischer, zijn echt de beste pluggen die er zijn, probeer ze zeker eens...
 
Ik gebruik altijd duopower van fischer, zijn echt de beste pluggen die er zijn, probeer ze zeker eens...
Heb nog ene extra plank gehangen met duopowers ipv de gewone universals van fischer, maar in die snelbouwers merk ik weinig verschil. Zit precies evenveel speling nog op. Kan ook blijven draaien dus weet niet goed hoe hard aan te spannen. Bij een volle muur gaat het plots gewoon niet meer :p
 
Zijn dat niet bodem en top van een kast? Zijn die gaatjes niet vr de deurstoppers ofzo?
Allez ja, zijn ze niet nodig voor montage?
 
Zijn dat niet bodem en top van een kast? Zijn die gaatjes niet vr de deurstoppers ofzo?
Allez ja, zijn ze niet nodig voor montage?
Eens verder opgezocht, en t is blijkbaar voor de rails van een schuifdeur op vast te zetten.
Toch jammer want ze promoten die kast op hun website ook zonder deuren, zoals wij ze ook gaan gebruiken.
 
Heb nog ene extra plank gehangen met duopowers ipv de gewone universals van fischer, maar in die snelbouwers merk ik weinig verschil. Zit precies evenveel speling nog op. Kan ook blijven draaien dus weet niet goed hoe hard aan te spannen. Bij een volle muur gaat het plots gewoon niet meer :p

Wel gek, ik heb al ettelijke keren met die duopowers gewerkt in snelbouwstenen (bijv. voor TV op te hangen) en die dingen zitten echt muurvast, ik gebruik niets anders meer dan die pluggen. Kan niet echt verder helpen want zo veel ken ik er niet van :)
 
Eens verder opgezocht, en t is blijkbaar voor de rails van een schuifdeur op vast te zetten.
Toch jammer want ze promoten die kast op hun website ook zonder deuren, zoals wij ze ook gaan gebruiken.
je kan ze altijd opvullen met polyfilla oid
 
Terug
Bovenaan