Eerste hulp bij klus-gevallen

Wel gek, ik heb al ettelijke keren met die duopowers gewerkt in snelbouwstenen (bijv. voor TV op te hangen) en die dingen zitten echt muurvast, ik gebruik niets anders meer dan die pluggen. Kan niet echt verder helpen want zo veel ken ik er niet van :)
Misschien afhankelijk van welke snelbouwers? Deze bij ons zijn echt kak, ik krijg daar niets deftig in vast, zal chemisch moeten verankeren denk ik 😂
 
Misschien afhankelijk van welke snelbouwers? Deze bij ons zijn echt kak, ik krijg daar niets deftig in vast, zal chemisch moeten verankeren denk ik 😂
Gebruik je het correcte boortje? Niet enkel de maat maar een effectieve (scherpe!) steenboor, bij voorkeur met meerdere snijkanten. Of is het boortje een beetje krom ofzo? Waardoor je gaten te groot worden.

Aan die pluggen ligt het niet want die zijn echt top.
 
Gebruik je het correcte boortje? Niet enkel de maat maar een effectieve (scherpe!) steenboor, bij voorkeur met meerdere snijkanten. Of is het boortje een beetje krom ofzo? Waardoor je gaten te groot worden.

Aan die pluggen ligt het niet want die zijn echt top.
Bij het minste is je gat te groot door afbrokkeling of zit je schuin in een verkeerd kanaal...
Zal wel vast genoeg hangen de meeste maar ik moet nog een rek in mijn living doen en die moet echt superstevig zijn dus ga nog eens moeten kijken wat ik daarvoor ga gebruiken
 
Bij het minste is je gat te groot door afbrokkeling of zit je schuin in een verkeerd kanaal...
Zal wel vast genoeg hangen de meeste maar ik moet nog een rek in mijn living doen en die moet echt superstevig zijn dus ga nog eens moeten kijken wat ik daarvoor ga gebruiken
Afbrokkelen kan ook echt wel door het verkeerde boortje zijn... Ik heb letterlijk nooit problemen gehad in de snelbouw hier.
 
Te krachtig boren kan ook het probleem zijn. Snelbouw is redelijk fragiel, als uw boor te hard slaat maakt die het gat altijd groter dan de boormaat. Snelbouw kunt ge soms al beter boren dan klopboren, of met zo'n schroefboormachine met klopfunctie ipv een echte klopboormachine
 
Snelbouwers doe ik ook zonder klopfunctie en met Fischer duo’s, nog nooit problemen gehad! Ook bv legplanken waar ook tv op staat, kapstok met een hoop jassen aan, …

Klinkt misschien dom maar zitten uw vijzen diep genoeg?
 
Ik doe het zonder kloppen want dat is zeker te geweldig. Zijn bouten van 8x60 dus kan zeker iets dragen normaal.

Ach we zien wel zeker alst naar beneden komt
 
De wachtbuizen voor de nutsvoorzieningen zou ik graag met iets dichtkitten. Voor isolatie en geur.
Ik zoek achter iets dat schuim in een donkere kleur kan maken, zodat het er toch ietwat deftig uitziet. Weet iemand welke soort kit dat zou zijn?
 
De wachtbuizen voor de nutsvoorzieningen zou ik graag met iets dichtkitten. Voor isolatie en geur.
Ik zoek achter iets dat schuim in een donkere kleur kan maken, zodat het er toch ietwat deftig uitziet. Weet iemand welke soort kit dat zou zijn?
Kunt ge dat niet dichtschuimen met zwarte pur?
 
Ik heb vochtschade in de slaapkamer van mijn appartement (dat ik verhuur aan mijn broer). De verzekering is ervan op de hoogte en nu moet ik eerst een bestek laten maken voor de herstelling van de waterschade.

De muren in deze slaapkamer zullen terug geplamuurd en geschilderd moeten worden. Dit wordt dan vergoed door mijn verzekering.

Door wie laat ik dit bestek dan opstellen? Gewoon een algemene aannemer? Of een schilder? Of maakt dat niet echt uit?

Als mijn verzekering dat bestek heeft, laten zij een lekdetectiebureau komen en kan het echte probleem worden aangepakt.
 
Iemand weet van een goede, betrouwbare dakwerker omgeving sint-stevens-woluwe?
Prijs-kwaliteit vond ik Zibi bvba (Herent) wel ok. Ik ken nog dakwerkers in de buurt, maar ik weet dat die al zeker een jaar volzitten. Hoe dringend is het dus? :p
De wachtbuizen voor de nutsvoorzieningen zou ik graag met iets dichtkitten. Voor isolatie en geur.
Ik zoek achter iets dat schuim in een donkere kleur kan maken, zodat het er toch ietwat deftig uitziet. Weet iemand welke soort kit dat zou zijn?
Zwarte PUR inderdaad of gewone PUR en dan erover schilderen in welke kleur dan ook :)
Ik heb vochtschade in de slaapkamer van mijn appartement (dat ik verhuur aan mijn broer). De verzekering is ervan op de hoogte en nu moet ik eerst een bestek laten maken voor de herstelling van de waterschade.

De muren in deze slaapkamer zullen terug geplamuurd en geschilderd moeten worden. Dit wordt dan vergoed door mijn verzekering.

Door wie laat ik dit bestek dan opstellen? Gewoon een algemene aannemer? Of een schilder? Of maakt dat niet echt uit?

Als mijn verzekering dat bestek heeft, laten zij een lekdetectiebureau komen en kan het echte probleem worden aangepakt.
Gewone schilder is goed als die dat zou willen doen. Maakt dus niet uit.
 
Prijs-kwaliteit vond ik Zibi bvba (Herent) wel ok. Ik ken nog dakwerkers in de buurt, maar ik weet dat die al zeker een jaar volzitten. Hoe dringend is het dus? :p
Wel, het is het dak van mijn vader. Zadeldak met pannen, dat is in orde maar daar is een stuk van mss 10 a 15 vierkante meter plat dak met roofing van +20j oud. Momenteel zijn er nog geen lekken maar het beste is eraf. Een jaar is wel wat lang. Ik heb hier ook een goeie dakwerker( regio diest) maar die gaat zo ver niet voor een "kleine" herstelling.
 
Geen idee of het hier echt past, maar leek me het meest aansluitende topic.

Mijn vriendin komt bij mij wonen, waardoor ze haar opzeg heeft gegeven bij haar huisbaas, standaard huurcontract 3-6-9.

Ze heeft haar opzeg gegeven na 1j en 10 maanden te huren maar zal het appartement verlaten na 2j en 1 maand te huren. Moet ze nu 1 of 2 maanden boete betalen?
 
Ik heb twee LED lampen (G4) steken in mijn dampkap.
Nu stopt 1 van de 2 LED lampen er af en toe mee. (de meest linkse)
Als ik dan een paar keer de power off / on knop intoets dat doet ie het gewoon wéér (voor een tijdje) en brandt ie weer als vanouds.

Ik heb de 2 lampen van plaats gewisseld, en dan is het de meest rechtse die hapert, dus het is weldegelijk de LED lamp zelf die problemen geeft en het is dus géén slecht contact.

Iemand een idee aan wat dit kan liggen? Het zijn dure Philips LED lampen (7€ het stuk) en amper 2 maand oud, dus dat er nu al ééntje hapert zou eigenlijk niet mogen hé.
Als je handig bent kan je de lamp ook proberen open te halen. Waarschijnlijk een los contactje, PCB'tje paar minuten in de oven op 200 graden en kans is groot dat het gefixt is. Er is natuurlijk ook het risico dat je dingen doorbrandt, maar een lamp die het soms doet en soms niet heb je ook niet veel aan dus lijkt me het proberen waard. Het is natuurlijk wel maar 7 euro, dus als je het uit elkaar halen te veel gedoe vindt zou ik meteen een nieuwe halen.
De tweede (dure) LED lamp van Philips is nu ook al stuk. Dus zover de 40000 branduren en de 2 jaar fabrieksgarantie.
Er zijn ergere zaken in de wereld, maar dit valt mij wel op. :biglaugh:

Tot dusver:
Philips LED --> Na 2 maand kapot (vervangen door ne LED merkloos vanuit den Action)
2de Philips LED --> Na 7 maand kapot (vervangen door ne LED merkloos vanuit den Action)
Goedkope brol LED van den Action --> 5 maand en de LED werkt nog.

Ik zal gewoon pech hebben maar dit is geen goeie reclame of een inspiratie voor mij om dan nog verder voor Philips te gaan.
Dan haal ik ze wel uit den Action. :tongue:


Opmerking: Utolor zijne vaatwasser is TE snel stuk gegaan en toen herinnerde ik mij plots bovenstaande conversatie tussen ons, dus ik dacht: Ik ga die terug opzoeken en posten (voor de leut) :D
 
Laatst bewerkt:
De tweede (dure) LED lamp van Philips is nu ook al stuk. Dus zover de 40000 branduren en de 2 jaar fabrieksgarantie.
Er zijn ergere zaken in de wereld, maar dit valt mij wel op. :biglaugh:

Tot dusver:
Philips LED --> Na 2 maand kapot (vervangen door ne LED merkloos vanuit den Action)
2de Philips LED --> Na 7 maand kapot (vervangen door ne LED merkloos vanuit den Action)
Goedkope brol LED van den Action --> 5 maand en de LED werkt nog.

Ik zal gewoon pech hebben maar dit is geen goeie reclame of een inspiratie voor mij om dan nog verder voor Philips te gaan.
Dan haal ik ze wel uit den Action. :tongue:


Opmerking: Utolor zijne vaatwasser is TE snel stuk gegaan en toen herinnerde ik mij plots bovenstaande conversatie tussen ons, dus ik dacht: Ik ga die terug opzoeken en posten (voor de leut) :D
Jij lijkt idd hetzelfde gevoel te hebben bij Philips als ik bij Siemens heb nu. Of dat rationeel is doet er niet toe, je voelt je beter bij een ander merk dus kan je beter voor dat andere merk gaan (al is het maar van de Action). 😁

Onze LED lampen van Ikea lijken ook veel te snel stuk te gaan, maar de levensduur van LED lampen zou veel te maken hebben met de koeling ervan. Dus hoe beter het armatuur toelaat om de LED lamp te laten koelen, hoe beter. Onze armaturen laten blijkbaar niet goed toe om de lampjes te laten koelen, want ze worden best wel warm als ze even branden. Dat zal hier dus waarschijnlijk de reden zijn van de korte levensduur van onze LED lampen.
 
Jij lijkt idd hetzelfde gevoel te hebben bij Philips als ik bij Siemens heb nu. Of dat rationeel is doet er niet toe, je voelt je beter bij een ander merk dus kan je beter voor dat andere merk gaan (al is het maar van de Action). 😁

Onze LED lampen van Ikea lijken ook veel te snel stuk te gaan, maar de levensduur van LED lampen zou veel te maken hebben met de koeling ervan. Dus hoe beter het armatuur toelaat om de LED lamp te laten koelen, hoe beter. Onze armaturen laten blijkbaar niet goed toe om de lampjes te laten koelen, want ze worden best wel warm als ze even branden. Dat zal hier dus waarschijnlijk de reden zijn van de korte levensduur van onze LED lampen.
Het probleem is dat die G4 LED lampen hier, gebruikt worden voor de verlichting van de dampkap. Die van philips zijn misschien wel beter maar deze zijn ook dubbel zo dik als deze van den action.

Die van philips passen maar héél nipt, die van action passen perfect. Er is dus meer ruimte om de warmte kwijt te geraken met die LED lampjes van den action en dat is vermoed ik, meteen ook de verklaring waarom ze (waarschijnlijk dit valt nog te bezien) toch langer mee gaan. (ondanks een slechtere kwaliteit).
 
Iemand ervaring met opbouw leidingen voor chaufages? Ik wil mn beneden verdieping doen vermits ik waterverlies heb ondergronds door rotte leidingen. Dit om een paar jaar te overbruggen tot ik grote verbouwing ga starten.
Ik weet de 2 leidingen lopen die naar boven lopen via een valse muur dus de bovenleidingen kunnen ergens aangesloten worden in dir muur
 
Terug
Bovenaan