Eerste hulp bij klus-gevallen

Iemand ervaring met Exterioo? Wij willen tuintafel en eventueel nog wat andere prullen voor de tuin aankopen. Aan de ene kant lijken ze mij heel betaalbaar maar qua kwaliteit zijn er toch veel klachten blijkbaar als je online opzoekt.
 
Is het vroegere overstock garden. Er zijn inderdaad al jaren lang veel klachten over en klopt wel degelijk. Ik heb er ook een tuintafel en stoelen van ooit gekocht. Niet duur maar de kwaliteit is er dan ook naar.
 
Deuren gezet, zijkanten waar scharnieren zitten gespleten. Moet ik daar nu over klagen of is dat normaal?
 
Wat voor budget moet ik rekenen als ik een deuropening wil laten verplaatsen, dus afbraak muur en heropbouw muur?
Gaat over binnenmuren.

Zie picture

fd.gif
 
Wat voor budget moet ik rekenen als ik een deuropening wil laten verplaatsen, dus afbraak muur en heropbouw muur?
Gaat over binnenmuren.

Zie picture

fd.gif
Bij zo een ingreep ben je al verplicht via een architect te werken. Zal dus wel oplopen. 🙈

 
Misschien een domme vraag.

We hebben voor 5 appartementen een regenwaterput van 10000 liter.
Echter op heel die regenwaterput is maar één leiding aangesloten, dat is het kraantje aan de oprit om ... onze wagens of de ramen buiten te wassen.
Voor het overige blijkt daar niks op aangesloten te zijn. Geen idee waarom ze alleen dat kraantje erop hebben aangesloten, zo is dat gewoon uitgevoerd tijdens de bouw.

Als ik het deksel eraf doe, dan staat die dus vol water (dus zelfs met deze hitte, is deze tot de nok vol).

Iemand een idee wat ik met al dat extra water moet doen en hoe ik dit kan gebruiken? T'is ook niet dat ik emmers water eruit kan scheppen, dan val ik in de put en verzuip ik. :biglaugh: Dat geraakt dus nooit op. En iedereen klaagt dat we spaarzaam moeten zijn moet water.
 
Misschien een domme vraag.

We hebben voor 5 appartementen een regenwaterput van 10000 liter.
Echter op heel die regenwaterput is maar één leiding aangesloten, dat is het kraantje aan de oprit om ... onze wagens of de ramen buiten te wassen.
Voor het overige blijkt daar niks op aangesloten te zijn. Geen idee waarom ze alleen dat kraantje erop hebben aangesloten, zo is dat gewoon uitgevoerd tijdens de bouw.

Als ik het deksel eraf doe, dan staat die dus vol water (dus zelfs met deze hitte, is deze tot de nok vol).

Iemand een idee wat ik met al dat extra water moet doen en hoe ik dit kan gebruiken? T'is ook niet dat ik emmers water eruit kan scheppen, dan val ik in de put en verzuip ik. :biglaugh: Dat geraakt dus nooit op. En iedereen klaagt dat we spaarzaam moeten zijn moet water.
Ge kunt misschien uw ramen of uwe auto wassen? :unsure:
 
T'is gewoon ik begrijp niet dat er 10000 liter is zo'ne put steekt, en dan hebben ze geen leidingen gelegd naar de wasmachine, droogkast, afwasbak, wc, whatever ... neen niks van dat alles. 1 fucking kraantje buiten. Dat is toch gewoon dan ne regenwaterput steken omdat dit wettelijk moet? Want echt heel veel zin heeft zoveel water dan toch niet?
 
T'is gewoon ik begrijp niet dat er 10000 liter is zo'ne put steekt, en dan hebben ze geen leidingen gelegd naar de wasmachine, droogkast, afwasbak, wc, whatever ... neen niks van dat alles. 1 fucking kraantje buiten. Dat is toch gewoon dan ne regenwaterput steken omdat dit wettelijk moet? Want echt heel veel zin heeft zoveel water dan toch niet?
Ik vermoed dat het dat gaat zijn: wettelijk moet daar ne put steken. Hier thuis zijn onder andere de WC's en het wasmachine eraan gekoppeld (en de put was dan ook leeg vorige week), dus wij besparen daar mee. Het probleem bij appartementen is dat diegene die ze zet dan nog extra kosten moet maken (leidingen trekken, eventueel zwaardere pompen of zo, filters, ...) terwijl hij er zelf geen frank van terug ziet.

Ik vind 10000 liter ook maar redelijk weinig voor 5 appartementen precies, maar dat zal ook wel met het wettelijke te maken hebben. En in dit geval is het ook meer dan genoeg voor dat ene kraantje blijkbaar. :tongue:
 
Ik vind 10000 liter ook maar redelijk weinig voor 5 appartementen precies, maar dat zal ook wel met het wettelijke te maken hebben. En in dit geval is het ook meer dan genoeg voor dat ene kraantje blijkbaar. :tongue:
10000 liter zal wettelijk het absolute minimum zijn, vermoed ik (voor 5 appartementen) :tongue:
 
Als ze 2000l per app moeten opvangen is dat een put van 10000 steken en inderdaad een kraantje voor 'de gemeenschap ' en klaar.

Als ze individuele aansluitingen voorzien is het garantie drama van het ene app naar het andere dat hij/zij meer of minder verbruikt dan de andere. Dus om al die shit te vermijden is er gewoon 1 kraantje voor iedereen. En elk een put van 2000 steken en aansluiten/pomp/plaats/... Kost teveel.
 
Ventilator voor de badkamer gekocht. Uitgang is 116mm. Op de website stond dat deze geschikt was voor in een buis van 125. Nou ik vind het vrij ruim. Is er ergens een rubberen verloopring te krijgen voor 115 naar 125 of iets anders wat ik hiervoor kan gebruiken ? Of gewoon zo in de pijp schuiven en vastdraaien ?
 
Iemand ervaring met Skylux binnenzonwering installeren bij een lichtkoepel?

Wij hebben een skylux koepel en willen nu zelf de binnenzonwering installeren. We hebben de juiste maat en toch past hij net niet. Scheelt maar 1 à 2 mm maar ik krijg hem er niet in
 
Misschien een domme vraag.

We hebben voor 5 appartementen een regenwaterput van 10000 liter.
Echter op heel die regenwaterput is maar één leiding aangesloten, dat is het kraantje aan de oprit om ... onze wagens of de ramen buiten te wassen.
Voor het overige blijkt daar niks op aangesloten te zijn. Geen idee waarom ze alleen dat kraantje erop hebben aangesloten, zo is dat gewoon uitgevoerd tijdens de bouw.

Als ik het deksel eraf doe, dan staat die dus vol water (dus zelfs met deze hitte, is deze tot de nok vol).

Iemand een idee wat ik met al dat extra water moet doen en hoe ik dit kan gebruiken? T'is ook niet dat ik emmers water eruit kan scheppen, dan val ik in de put en verzuip ik. :biglaugh: Dat geraakt dus nooit op. En iedereen klaagt dat we spaarzaam moeten zijn moet water.
En de pomp? waar staat deze? of zit deze in de put? Wel heel vreemd dat het enkel maar een buitenkraantje is.
 
En de pomp? waar staat deze? of zit deze in de put? Wel heel vreemd dat het enkel maar een buitenkraantje is.
Deze staat in de kelder. Volgens de eigenaar die hier al woont van dag 1, is alleen het buitenkraantje erop aangesloten.
Of dit klopt weet ik niet. Mijn wasmachine, en droogkast zorgen er alvast niet voor dat de pomp aanspringt.
 
Deze staat in de kelder. Volgens de eigenaar die hier al woont van dag 1, is alleen het buitenkraantje erop aangesloten.
Of dit klopt weet ik niet. Mijn wasmachine, en droogkast zorgen er alvast niet voor dat de pomp aanspringt.
Ah, dan kun je binnen toch vrij 'gemakkelijk' splitsen om dat dan naar uw wasmachine/toiletten aan te sluiten. Tenzij uw wateraanvoer helemaal ergens anders staat.
 
In de kelder zie ik 1 buis lopen van de pomp naar elders en inderdaad als ik dat kraantje opendraai begint die pomp te werken.
In principe kan je de buizen voor het water van alle eigenaars, aansluiten op de pomp, maar dat mag niet want het moet een apart circuit zijn.

Andere buizen (die van de toiletten / wasmachine en zo) die zie ik niet meteen in de kelder.

Ah, dan kun je binnen toch vrij 'gemakkelijk' splitsen om dat dan naar uw wasmachine/toiletten aan te sluiten. Tenzij uw wateraanvoer helemaal ergens anders staat.
T'is maar ne hele kleine kelder. Net voldoende voor een paar belangrijke buizen, de meters en de brandbeveiliging.
 
Proximus is een kabel komen trekken tot in de berging (nieuwbouw), waar nu zo een klein kastje aan een donkergrijze kabel hangt. Kan ik eenvoudig nu telenet als provider kiezen?
 
Terug
Bovenaan