Eerste hulp bij klus-gevallen

Geen idee eigenlijk of er een goede volgorde is. Ik draai het schroefje voor de ontluchting (bovenaan de filters bij mij) een beetje open en zet het eerste kraantje na de pomp als eerste terug open. De filters vullen dan, en van zodra het water uit het ontluchtingsgaatje begint te lopen schroef ik dat weer dicht. Vervolgens draai ik het andere kraantje open.

Dan zit er nog altijd lucht in het systeem, dus ik laat dan een kraan die dicht bij de filters staat wat lopen tot het stopt met sputteren.
Ah ontluchtigsschroefje zou ik eens moeten checken, thanks.
 
Wat is de beste manier om een terras / oprit met klinkers terug proper te krijgen? Zit nu een bruinige laag met hier en daar mos op.
Gewoon hogedrukreiniger, al hoor ik dat dit niet ideaal is. Eerst een javel-oplossing over spuiten en dan proper borstelen?

Natmaken, javel opkappen (gewoon uit de bus) en wat inborstelen. Na 5-10 minuten eens goed schrobben met een schuurborstel en afspoelen. En zo telkens een stuk, goede workout :).
 
Nieuwe PVC buitendeur laten plaatsen, dorpel ligt waterpas maar deur hangt paar mm door, deur gaat moeilijk open/dicht + er is smalle tochtgleuf, eenmaal op slot (sleutel wringt) komt het mooi recht... Nachtmerrie voor neuroten
 
Nieuwe PVC buitendeur laten plaatsen, dorpel ligt waterpas maar deur hangt paar mm door, deur gaat moeilijk open/dicht + er is smalle tochtgleuf, eenmaal op slot (sleutel wringt) komt het mooi recht... Nachtmerrie voor neuroten
Bij mij mochten ze terugkomen om de deur te herplaatsen.
 
Nieuwe PVC buitendeur laten plaatsen, dorpel ligt waterpas maar deur hangt paar mm door, deur gaat moeilijk open/dicht + er is smalle tochtgleuf, eenmaal op slot (sleutel wringt) komt het mooi recht... Nachtmerrie voor neuroten
Mannen gewoon laten terugkomen en herafstellen.
Vermoedelijk bij de middelste/bovenste scharnier een probleem.
 
Mannen gewoon laten terugkomen en herafstellen.
Vermoedelijk bij de middelste/bovenste scharnier een probleem.
2

Mijn broer doet ook zo’n werken, ik denk dat hij nog liever doodvalt dan een deur zo achter te laten bij een klant.

Als het slot al hapert/de sleutel nu al wringt is dat toch geen goed teken.
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe PVC buitendeur laten plaatsen, dorpel ligt waterpas maar deur hangt paar mm door, deur gaat moeilijk open/dicht + er is smalle tochtgleuf, eenmaal op slot (sleutel wringt) komt het mooi recht... Nachtmerrie voor neuroten
Dat kan wel wat bijgeregeld worden hoor. Maar zoals hier al gezegd, zouden zij dat mogen doen van mij.
PVC deuren 'zetten' zich nu eenmaal nogal fors. Dat is tevens ook de reden waarom veel plaatsers van PVC voordeuren een zelfvergrendelend meerpuntslot zullen afraden.

Die tochtgleuf, wordt dat niet opgevangen door uw dichtingsprofielen in de omlijsting? Die geven normaal gezien nogal mee om bepaalde onregelmatigheden op te vangen.
 
Het is niet echt klussen maar ik zoek een nuttig stuk gereedschap voor het volgende:

Onze slaapkamer heeft een erker, en het kleine dakje daarvan heeft een dakgoot. Die (smalle) dakgoot accumuleert allerhande bladeren en brol, zoals wel eens wil gebeuren. Langs onder is dit moeilijk te bereiken aangezien onze verdiepen vrij hoog zijn en je amper ergens een ladder kan tegenzetten. Boven de erker hebben we een raam van een zolderkamer, dakgoot zal zo'n meter of wat meer lager hangen dan onderkant raam. Ik zoek dus een soort gereedschap om die dakgoot te reinigen, ik denk aan een soort borstel of misschien beter een schep met een lange steel. Iemand een idee?
 
Het is niet echt klussen maar ik zoek een nuttig stuk gereedschap voor het volgende:

Onze slaapkamer heeft een erker, en het kleine dakje daarvan heeft een dakgoot. Die (smalle) dakgoot accumuleert allerhande bladeren en brol, zoals wel eens wil gebeuren. Langs onder is dit moeilijk te bereiken aangezien onze verdiepen vrij hoog zijn en je amper ergens een ladder kan tegenzetten. Boven de erker hebben we een raam van een zolderkamer, dakgoot zal zo'n meter of wat meer lager hangen dan onderkant raam. Ik zoek dus een soort gereedschap om die dakgoot te reinigen, ik denk aan een soort borstel of misschien beter een schep met een lange steel. Iemand een idee?
Zoiets? Geen idee of dat werkt.

 
Het is niet echt klussen maar ik zoek een nuttig stuk gereedschap voor het volgende:

Onze slaapkamer heeft een erker, en het kleine dakje daarvan heeft een dakgoot. Die (smalle) dakgoot accumuleert allerhande bladeren en brol, zoals wel eens wil gebeuren. Langs onder is dit moeilijk te bereiken aangezien onze verdiepen vrij hoog zijn en je amper ergens een ladder kan tegenzetten. Boven de erker hebben we een raam van een zolderkamer, dakgoot zal zo'n meter of wat meer lager hangen dan onderkant raam. Ik zoek dus een soort gereedschap om die dakgoot te reinigen, ik denk aan een soort borstel of misschien beter een schep met een lange steel. Iemand een idee?

Alleszuiger? Eentje die zowel kan zuigen als blazen.
 


Alleen nog een bladblazer aankopen :unsure:
 
Terug
Bovenaan