Dat weet ik ook dat dit nooit kan genezen, hoop dat ze toch iets vinden om het toch te kalmeren en die jeuk buien achterwege te laat.Gebruik ook al enkele jaren Elidel, werkt zeer goed tegen mijn seborroïsch eczeem. Probeer het gebruik wel te beperken, opflakkeringen neerslaan in de T-zone. Blijf wel wat wantrouwig gezien immunosuppresiva de natuurlijke weerstand verzwakken, wat nefast is bij blootstelling aan de zon. Laat mijn tronie nu net hetgene zijn dat het meeste zon ontvangt. Effecten op lange termijn zijn ook nog niet bewezen zoals bij de klassieke corticosteroïden. Maar het helpt ...
In de dermatologie is het vaak symptoombestrijding. Genezen zit er bij vele huidaandoeningen niet in. Op zoek gaan naar oorzaken of triggers helpt je natuurlijk al een heel stuk vooruit.
Typisch ... bij voldoende zon hier ook weinig last in het aangezicht. Ben nogal bleek en dan valt die roodheid natuurlijk des te harder op.
Bruiner zijn maakt dat de vlekken afsteken tov de rest vd huid. De textuur kan best ruw zijn maar toch valt het op pakweg een meter al veel minder op dan tijdens de wintermaanden.