Eczeem / huidaandoeningen

Iemand ervaring met amandel olie ? zou ook kunnen helpen naar het schijnt.

Amandelolie is goed voor je huid omdat het alles soepel houdt en daardoor verlichting kan brengen maar ik zou in jouw geval dan mss beter voor arganolie gaan.
Arganolie doet hetzelfde voor je huid maar tegelijk zorgt de vitE die erin zit dat je huid zich hersteld.
Volledig genezen zal het wel niet maar het is wel beter voor je huid dan bvb amandelolie.

Als je het wilt proberen ga voor 100% biologische en niet die van kruidvat of Holland%Barrett want die bevatten amper argan.
Koudgeperst en zonder toevoegingen is de beste en dat kost wel wat maar dan heb je gelijk het goede.
Veel beterschap! :hug:
 
Amandelolie is goed voor je huid omdat het alles soepel houdt en daardoor verlichting kan brengen maar ik zou in jouw geval dan mss beter voor arganolie gaan.
Arganolie doet hetzelfde voor je huid maar tegelijk zorgt de vitE die erin zit dat je huid zich hersteld.
Volledig genezen zal het wel niet maar het is wel beter voor je huid dan bvb amandelolie.

Als je het wilt proberen ga voor 100% biologische en niet die van kruidvat of Holland%Barrett want die bevatten amper argan.
Koudgeperst en zonder toevoegingen is de beste en dat kost wel wat maar dan heb je gelijk het goede.
Veel beterschap! :hug:
Mijn vouw ging aan apotheek stoppen voor een flesje, maar ik hou het in mijn achterhoofd, nu is mijn vel weer wa kalmer en vrijdag mijn spuit.
 
Mijn vouw ging aan apotheek stoppen voor een flesje, maar ik hou het in mijn achterhoofd, nu is mijn vel weer wa kalmer en vrijdag mijn spuit.

Heb je ooit al eens sheabutter gebruikt of geprobeerd? Niet om te genezen uiteraard maar om je huid beetje soepel te houden tussen 2 behandelingen door of om de pijn/het ongemak bij uitbraken te beperken.
Dochtertje van mijn man heeft van tijd tot tijd last van kleine eczeemplekjes en ze heeft er wel baat bij.
Is natuurlijk niet te vergelijken met wat jij hebt maar het is altijd wel de moeite om eens te proberen. Denk ik dan.🤓
 
Weer mijn jaarlijks probleem van een paar weken.. Blaasjeseczeem op mijn linkervoet.

Totaal geen idee hoe dat eigenlijk komt.. Altijd met de eerste hitte, wss van te zweten. Maar echt klote. Die blaasjes doen dan pijn, ik kan niet anders dan ze open prikken, maar dan moet ik opletten dat de boel niet gaat ontsteken.

4 jaar geleden heb ik zo een serieuse bloedvergiftiging gehad, best dat ik er op tijd bij was of het kon gepasseerd zijn.

Ik heb er fucidin zalf voor, maar duurt toch wel altijd een paar weken tegen dat het over is.
 
Ik heb de indruk dat sinds ik dagelijks 3 keer appelazijn drink mijn psoriasis beter is.

Puur anekdotisch natuurlijk. Die indruk had ik ook toen ik biergisttabletten begon te nemen maar goed dat bleek niet zo te zijn. Ik hou jullie op de hoogte.
 
Uit wanhoop ben ik weer medicatie van vroeger beginnen nemen ( geen medrol ). De afgelopen weken waren een hel voor mij nooit buiten gaan heb me echt opgesloten, ik geef toe ik het zitten bleiten soms :( zo was het geen leven meer vooral psygisch.
Nu neem ik het weer sinds zondag en ik voel al beterschap eigenlijk mag het nie maar is echt uit wanhoop.
 
Het zal waarschijnlijk heel zwaar zijn voor je maar ik zou toch geen medicatie gaan mixen of toch zeker niet zonder doktersadvies. Ik wens je veel sterkte want heb ook priorias op me scalp oren en gezicht en heb mij er ook al vaak onzeker door gevoeld. Gelukkig is het zeer mild bij mij.
 
Nog maar eens contact gehad met de dermatoloog. Ik heb het gevoel dat ze vandaag pas voor het eerst echt eens eerlijk zijn geweest door toe te geven dat ze eigenlijk niet weten wat ik heb... Het zit ergens tussen acne rosacea, periorale dermatitis en eczeem in, maar ze kunnen niet zeggen welke het nu juist is en of het een combinatie van deze is. Oorzaak uiteraard onbekend...

Ik krijg nu een behandeling die eigenlijk alles van die huidziekten combineert :crazy: Twee verschillende soorten zalven en een antibioticakuur van 4 maanden.
Hopelijk slaat er nu eens iets aan.
 
Uit wanhoop ben ik weer medicatie van vroeger beginnen nemen ( geen medrol ). De afgelopen weken waren een hel voor mij nooit buiten gaan heb me echt opgesloten, ik geef toe ik het zitten bleiten soms :( zo was het geen leven meer vooral psygisch.
Nu neem ik het weer sinds zondag en ik voel al beterschap eigenlijk mag het nie maar is echt uit wanhoop.

Hoe is het nu met je?
 
Hoe is het nu met je?
Dit weekend heel slecht, uit wanhoop neem ik terug kleine dosis medrol 4mg ( nu twee dagen en je begint het al te zien).

Dees weekend liggen zweten en mijn t shirt was gewoon aan mijn rug geplakt, en de huid kwam gewoon mee redelijk pijnlijk voor twee dagen. Tis gewoon ganze dag smeren smeren tis zo erg dat ik zelf ni kan werken :(
 
Lang geleden dat ik hier update gaf twee tal weken terug met medrol gestart en tuurlijk gaat dit weer een pak beter, huisdokter zegt dat ik wellicht altijd iets van medrol ga moeten nemen.
Ik wou de vakantie veer mijn kinderen echt niet verkloten, kwam in juni amper nog buiten, al het werk bleef liggen ging niet mee naar familie bezoeken etc.
Mentaal ben ik nu ook veel beter en na het verlof van min werkgever mag ik terug beginnen werken, moet dringend mensen om mij heen hebben. Heb nog slechte periodes maar die vallen best goed mee, moet nog altijd veel smeren maar je ziet het resultaat nu wel en geen grote vellen meer.
 
Iemand ervaring met het behandelen van kalknagels? Ik heb er 2 aan 1 voet en de nagel komt los.
Ik heb niet zo veel zin om een zware medicijnenkuur te volgen, ik zoek eerder een zalf-methode of dergelijke.
 
Altijd last gehad van eczeem, vooral knieholte, elleboog, polsen, vingers, nek,...
Kwam vaak met opstoten van 'zeer' erg (maar zeker niet zoals de andere verhalen hier) en mildere momenten.
Sinds januari van werk veranderd en de eczeem is weg en niet meer terug gekomen.
Enkel nog na de douche zalfje erop, af en toe tijdens de dag is mijn handen zalven maar voor de rest niks.
Ik wist dat dit door stress erger kon worden, maar beste beslissing ooit (niet enkel voor de eczeem) 😁
 
Vroeger acné op gezicht en rug (tot bloedens toe op de rug..een wit hemd zonder pull = not done)
Dan een jaar vitamine A kuur gedaan en hielp suuuuuper goed. Wat droge huid, maar nam ik er graag bij.
Eens gestopt : eerste maanden ok..maar daarna begon mijn gezicht terug. Hier en daar acné, maar niet zo erg als voorheen. Dan een zalfje gekregen..werkt maar matig.
Voorlopig is mijn rug wel ok.

Mijn gezicht is altijd rap vettig (wss ook reden va' de acné he). Kreeg er op een gegeven moment zelfs lichte eczeem vn boven mn oogleden. Blijkbaar iets typisch van mensen met een vette huid. Daar Bioderma Sensibio+ op gedaan en verdween miraculeus!

Waar ik naast acné ook last mee heb is een rood gezicht en witte oogleden. Niet zelden krijg ik de opmerking "amaai op verlof geweest? Ge ziet zo bruin" (kga nooit in de zon).
Vind ik dus een irritante commentaar... De overgang van mijn witte oogleden naar een rood gezicht is zo fel dat ik elke ochtend een groene foundation onder mn oogleden (waar rodere huid begint) aanbreng om de overgang subtieler te maken. Voorlopig is dit mn oplossing als man zijnde..ma eerlijk elke ik opsta heb ik schrik om in te spiegel te kijken.
Ik vraag ook dagelijks 2-3x aan mn vriendin ",en is mn gezicht vandaag ni te rood?".. vind ik ook ni leuk om altijd te moeten vragen maarja..
Ik zou natuurlijk met echte make-up kunnen beginnen, maar als man zijnde denk ik "meh.." xD
 
Iemand ervaring met het behandelen van kalknagels? Ik heb er 2 aan 1 voet en de nagel komt los.
Ik heb niet zo veel zin om een zware medicijnenkuur te volgen, ik zoek eerder een zalf-methode of dergelijke.

Geen persoonlijke ervaring maar mss kan een medische pedicure iets betekenen of anders bij de huisarts langsgaan. Zo heeft een vriendin dat gedaan.
Ze kreeg bij de dokter een medicijnen kuur van 3 maanden en nog voor het verlopen ervan waren haar nagels genezen.
 
Hier is mijn behandeling van rosacea/eczeem/periorale dermatitis (ze weten echt niet wat het is :wallbash:) nog niet aangeslagen. Nu al twee maanden antibiotica aan het nemen + 2 zalven + shampoo en het is nog steeds op het niveau dat mensen naar me kijken en/of er vragen over stellen.
Advies is gewoon om de behandeling nog eens met 2 maanden te verlengen en daarna verder te kijken...
 
@kenneke2.0

Tips om psoriasis onder controle te houden:

- Veel testen doen met voeding: melk/geen melk, ontbijgranen i.p.v. boterhammen, pikant/geen pikant, witte wijn/rode wijn/geen wijn, allerlei soorten fruit uitproberen, ... .
- Een beetje verbranden in de zon: de dag nadien zijn de plekken als het ware weggebrand en komt er snel nieuwe, cleane huid in de plaats.
- Wassen met zeezout-producten. Of beter nog: In zee gaan (veel zout water!) en dan de vorige tip (lichtjes verbranden) toepassen. Altijd een succes.
- Biergisttabletten, af en toe bier drinken (hielp soms bij mij)
- Innerlijke rust vinden, geen stress, proberen om uw mindset te veranderen (was een grote trigger bij mij)
- Extreem, maar zou helpen: darmspoeling. Alle vuiligheid dat door uw darmwand opgenomen wordt en waar uw lichaam/huid op reageert wordt zo uit uw lichaam gespoeld. Van meerdere personen gehoord dat ze daarna +/- 6 maanden 'clean' bleven.

In mijn puberjaren en als jong volwassene heb ik er enorm onder geleden.
Vandaag, een goede 20 jaren later, lukt het me vrij goed om alles onder controle te houden door bovenstaande dingen toe te passen.
Verwacht geen directe verandering van de ene op de andere dag, want er bestaat geen wondermiddel. Pas het toe en combineer het met de dingen dat nu al een positief effect bij je teweeg brengen.
 
Terug
Bovenaan