Eczeem / huidaandoeningen

Ik heb een psoriasis nagel aan 1hand en gebruik lucovitaal intensive psoriasis crème werkt wel goed, dermatoloog zei dat alleen spuiten werkte met cortisonen, maar is er nu echt niks beters dan die zalf ik dagelijks moet smeren?
 
Geen ervaring met die specifiek (ik heb dan ook psoriasis en geen eczeem) maar wel met biologicals. De eerste maand moest ik elke week een dosis zetten en nadien maandelijks. Na die eerste maand had het al een zeer goed resultaat.
Kostprijs is ongeveer hetzelfde maar zelf betaal je maar een fractie.
Ik moet 12€ opleggen, en om de twee weken twee maal 300ml, tis zowat laatste hoop die ik heb.
 
Van kinds af aan tot mijn 24ste elke zomer eczeem aan de armen van aan een bureau te zitten en waarschijnlijk te zweten. Dermatologen wisten geen raad, niets werkte. Tot ik mijn vrouw leerde kennen, zij die eczeem zag, en me een zalfje gaf die in het algemeen goed werkt voor uitslag. Warempel na 3 dagen was de pijn en vochtigheid van de eczeem al weg en na een week had ik er volledig normale huid. Het komt terug als ik de zalf niet af en toe eens smeer maar werkt Wonders.
Sinoderm, zalfje van een paar euro, bedankt voor de afgelopen 7 jaar. Nu het warme weer er terug is, neem ik je weer wekelijks uit de kast.
 
Geen eczeem, wel een extreem vettige huid. Vooral dan in gezicht, bovenrug, hals en nek, hoofdhuid.
Ik was m'n gezicht makkelijk tot 10x per dag met enkel water.

Hoe vaker je je gezicht hoe meer talg je huid gaat produceren dus beter dan beperken en beter je gezicht droog deppen met een propere tissue.
's Morgens en 's avonds een douche en dan was ik het met een zeep die ik bij de apotheker haal.

Vroeger veel last van acne en puistjes. Enige wat hielp was isotretinoïne (Roaccutane).
Acne en puistjes zijn het gevolg van een vette huid. Je poriën zijn dan wijder en meer vatbaar voor bacteriën die kunnen binnendringen en dat geeft ontstekingen (acné etc...)
Hormonen maken het ook niet beter uiteraard.
Verschillende dermatologen gedaan vroeger. Vorig jaar opnieuw ene opgezocht. Daar werd me geadviseerd om voor de rest van mijn leven isotretinoïne te nemen in kleine dosis. Maar ik had daar toch mijn bedenken bij aangezien dat toch zeer belastend is voor de lever.

Haar was ik ondertussen met babyshampoo en dat maakt een klein verschil. Minder toegevoegde brol.

Alle tips zijn welkom. Ook naar voeding toe, bepaalde zaken die ik best vermijd?
Mss dat een bloedonderzoek iets kan verhelderen zoals bvb een stofje waarvan je lichaam teveel/weinig produceeert en daardoor teveel talg aanmaakt.
Voor de rest kan shampoo zonder sulfaten en parabenen je hoofdhuid goed doen want babyshampoo is op zich ook wel goed maar de meeste zijn geparfumeerd dus probeer dat zeker ook te vermijden.

Het probleem bij farmaceutica is dat ze liever de symptomen aanpakken dan de oorzaak. Als ze het kunnen genezen heb ze geen continue inkomsten.

Een beetje zoals kanker? :shutup: :unsure:
 
Eindelijk bij dermatoloog geraakt, is dus toch geen eczeem maar een reactie op een stof waaraan ik werd blootgesteld. Inflammatoir zelfs.
Binnen weekje evaluatie, maar vooruitgang is al enorm
 
Denk dat ik sinds maandag een kilo aan huid verloren ben, ben constant aan stofzuigen en vegen waar ik zit.
 
Het begin echt zichtbaar te beteren, zit nog maar aan men eerste week ben nog twee weken werk onbekwaam dus hopelik eens met een gezonde huid gaan werken.
 
Komt wel goed. Ik ken er die letterlijk vol stonden van psoriasis en met een baxter van biologicals was het volledig weg na enkele weken.
 
Begint goed te komen begin deze week ist er gelijk allemaal uitgekomen en nu al zichtbaar mooie stukken huid en echt glanzend heb dat nog nooit gehad eens een normale huid :clap:

Wat heb je gedaan en heb je pijn nu er nieuwe huid komt?
Ken wel een paar mensen met dezelfde aandoening maar volgens mij heb je het wel een beetje heel erg...
 
Wat heb je gedaan en heb je pijn nu er nieuwe huid komt?
Ken wel een paar mensen met dezelfde aandoening maar volgens mij heb je het wel een beetje heel erg...
De pijn is er als er nieuwe huid komt en de oude erg gaat, bij normale huid zie je dat niet gebeuren is da zo klein die deeltjes bij zijn dat vellen van 1x1cm soms dus veel barsten. ben met momenten ganze dag aant smeren.
Kijk dut weekend wast nog zo goed aant komen en maandag wast weer vanda in mijn aangezicht ( binnen drie dagen nieuwe spijten ik moet het wat tijd geven natuurlijk )
 
Ga deze week eens aan mijn arts vragen of ik zonnebank mag doen ( 1 keer in de week ofzo ) vroeger deed ik dat vaker en dat hielp wel wel kostelijk natuurlijk.
 
Gisteren tweede dosis gekregen en begin het wel te voelen, btw art rade me zonnebank af.
 
Tot daar mijn euforie :(, morgen op controle is weer slecht weekend geweest. Tdoet nu niet zo zeer veel pijn maar schilferen nie normaal ik ga hier echt eens een foto posten wat ik opveeg hier op een dag in mijn huis.
Zwarte kleding zal dus nog even moeten wachten.😆
Probleem is da kruipt direct in mijn kopeke en kom dan nie buiten, maar goed op zich nog ma 4 weken bezig.

Nu is dat altijd alsof ik in de zon gelegen heb en verband ben ( en dan zo grote vellekes )
 
Vorige weken niks gepost, het gaat echt slecht maar heel slecht. Ik begin nu zo rood te zien en de schilfertjes van vroeger hebben plek gemaakt voor grote vellen van 2a 3cm.
Ik ben ook veel afgevallen en op die plekken is het dramatisch onder mijn buik waar het kan zweten, de pijn valt mee.
Ook vorige week oogontsteking gehad twee dagen niet kunnen buiten komen, binnen lukte net met zonnebril op.

Als ik het nu bekijk het best was tussen mijn dubbele dosis eerste spuiten en twee weken later telkens 1 dosis sindsdien gaat het slechter.
 
Terug
Bovenaan