Eczeem / huidaandoeningen

@kenneke2.0

Tips om psoriasis onder controle te houden:

- Veel testen doen met voeding: melk/geen melk, ontbijgranen i.p.v. boterhammen, pikant/geen pikant, witte wijn/rode wijn/geen wijn, allerlei soorten fruit uitproberen, ... .
- Een beetje verbranden in de zon: de dag nadien zijn de plekken als het ware weggebrand en komt er snel nieuwe, cleane huid in de plaats.
- Wassen met zeezout-producten. Of beter nog: In zee gaan (veel zout water!) en dan de vorige tip (lichtjes verbranden) toepassen. Altijd een succes.
- Biergisttabletten, af en toe bier drinken (hielp soms bij mij)
- Innerlijke rust vinden, geen stress, proberen om uw mindset te veranderen (was een grote trigger bij mij)
- Extreem, maar zou helpen: darmspoeling. Alle vuiligheid dat door uw darmwand opgenomen wordt en waar uw lichaam/huid op reageert wordt zo uit uw lichaam gespoeld. Van meerdere personen gehoord dat ze daarna +/- 6 maanden 'clean' bleven.

In mijn puberjaren en als jong volwassene heb ik er enorm onder geleden.
Vandaag, een goede 20 jaren later, lukt het me vrij goed om alles onder controle te houden door bovenstaande dingen toe te passen.
Verwacht geen directe verandering van de ene op de andere dag, want er bestaat geen wondermiddel. Pas het toe en combineer het met de dingen dat nu al een positief effect bij je teweeg brengen.
Bedankt voor de tips, ik heb atopisch eczeem. Voorbije maanden enorm veel stress gehad. Is nu wel iets beter heb ni verl tijd om te piekeren dat helpt ook.
 
Al 26 jaar psoriasis patiënt alle zooi van zalven, pillen enzo doorlopen,1,5 jaar Neoral was de grootste ellende.

4 jaar geleden dan toch gezwicht voor biologicals, Cosentyx start dosis was eerste 4 weken 2 x 150 per week, na week 3 was ik al bijna volledig van men psoriasis verlost, was ook men eerste zomer in zeer lange tijd dat ik vrij kon rondlopen in hemden/t-shirts met korte mouwen.

Ik ben bij één van de weinige die top reageert op die biological spuiten echt zot afgelopen 3 jaar zet ik om de 10 maand 3 x 150mg en ben volledig van de psoriasis verlost voor 8/9 maand, beetje eczeem wat ik in mijn gezicht heb daar heeft het geen effect op, heb die eczeem meer dan 10 jaar met Louis widmer remederm onder controle kunnen houden maar helpt nu niet meer gebruik nu al een tijdje Bepanthen Eczeem Crème 3x per week en werkt zeer goed.
 
Al 26 jaar psoriasis patiënt alle zooi van zalven, pillen enzo doorlopen,1,5 jaar Neoral was de grootste ellende.

4 jaar geleden dan toch gezwicht voor biologicals, Cosentyx start dosis was eerste 4 weken 2 x 150 per week, na week 3 was ik al bijna volledig van men psoriasis verlost, was ook men eerste zomer in zeer lange tijd dat ik vrij kon rondlopen in hemden/t-shirts met korte mouwen.

Ik ben bij één van de weinige die top reageert op die biological spuiten echt zot afgelopen 3 jaar zet ik om de 10 maand 3 x 150mg en ben volledig van de psoriasis verlost voor 8/9 maand, beetje eczeem wat ik in mijn gezicht heb daar heeft het geen effect op, heb die eczeem meer dan 10 jaar met Louis widmer remederm onder controle kunnen houden maar helpt nu niet meer gebruik nu al een tijdje Bepanthen Eczeem Crème 3x per week en werkt zeer goed.
Bij zal het iets minder lang zijn maar zal ondertussen toch ook wel al een jaar of 20 zijn. In heb wel Psoriasis Inversa dus dit valt totaal niet voor de buitenwereld, maar mijn nagels waren met momenten wel extreem aangetast.

Ik gebruik ook Cosentyx al een jaar of 4 en ben er voor 99% van verlost. Ik gebruik wel 1 dosis (300mg) elke maand.
Als er een plekje weer naar boven komt smeer ik een paar dagen met Elocom en dan verdwijnt het weer voor een tijdje.
 
Vorig jaar druk met werken, en geen tijd om stress te hebben ik deed mijn job graag.
Na een medisch onderzoek ben ik daar weg gemoeten.
Sindsdien flakkert het het weer heel erg op..
In mijn slaap krijg ik van die natte plekken vb als tegen uw kussen ligt.
Dat blijft dan een volledig dag kletsnat staan ik gebruik dan zo van die baby tube met zo wat droge talg of zo om het te kalmeren. Dagen nadien droogt het volledig uit en kan ik grote stukken huid aftrekkern van wel 2 3 cm.
Ik smeer mij nog elke dag in en neem mijn medicatie maar het is tevergeefs
 
Terug
Bovenaan