E3 2021

Triestige Nintendo Direct. Voor Mario 35 halen ze alles uit de kast en hier zeggen ze doodleuk: “no campaign and no games”, maar we hebben hier toevallig wel nog een Play&Watch liggen… Was om van te bleiten, vond ik.
Viel wel mee, had veel meer kunnen in zitten wel, maar ja Nintendo gaat niet in eens 20 nieuwe games gaan aankondigen eh.
Ik was al meer dan blij me die nieuwe old school 2D Metroid game en nog eens wat beelden en richtlijn voor BOTW2.

Die vorige Game & Watch boeide mij eigenlijk minder dan deze van Zelda. Zou ik nog durven kopen.

MS had wel de beste E3 conferentie, maar was ook maar heel weinig concurrentie :p
 
Ugh Nintendo. Niet dat ik echt verwachtingen had, maar ze blijven dalen in mijn achting. Ooit zo groots.

Eerste 3 Monkeyball games eindelijk op pc is wel iets klein om te vieren :p
 
Wil hier nu wel eens even een simpele berekening zetten. Consumenten gaan dus hun 3the party op Xbox gaan spelen, goed.

1 Xbox en pakt een lifecycle van 5 jaar = een kostprijs van €500 + €1.200 ( 5 jaar €240/jaar GP)
Een mooie €1700 investering

€240 per jaar ? 🤣
Je koopt op cdkeys 5 x 12maand aan €48/stuk.
Die 5 jaar zet je daarna om voor €1 en BAM 5 jaar gamepass voor €240.

Eigenlijk kan je maar maximum 3 jaar verlengen, maar ge snapt wel wat ik bedoel 😉
Ik ben ook geen reuze voorstander van een Netflix van games. Maar qua bang for your buck is GP echt wel deftig. Ik heb hier een PS5, een switch en series X. De eerste 2 vooral voor de exclusives en de Xbox voor multiplatform games en de gamepass shizzle.
 
Nu, als Sony morgen een trailer van GOW en een nieuwe naught dog laat zien, zijn alle goede Events vergeten van xbox vrees ik
 
€240 per jaar ? 🤣
Je koopt op cdkeys 5 x 12maand aan €48/stuk.
Die 5 jaar zet je daarna om voor €1 en BAM 5 jaar gamepass voor €240.

Eigenlijk kan je maar maximum 3 jaar verlengen, maar ge snapt wel wat ik bedoel 😉
Ik ben ook geen reuze voorstander van een Netflix van games. Maar qua bang for your buck is GP echt wel deftig. Ik heb hier een PS5, een switch en series X. De eerste 2 vooral voor de exclusives en de Xbox voor multiplatform games en de gamepass shizzle.
Hmmm, wist niet dat je dat op die manier allemaal kon fixen :p

Dan komt wat ik zeg niet meer echt 100% over. Over de value van GP ga ik nooit discuteren, het is zeer goed op vlak van value en wat je betaald, sowieso. Maar dit gaat gewoon niet op voor iedereen.. heel veel mensen hebben nu een GP abo, maar hoeveel daarvan zijn van PS overgestapt hier voor..? Denk echt bitter weinig, eerder het er bij genomen. Swat to each their own, en van mij mag MS met Xbox zeker terug marktaandeel overnemen, dan moet Sony nog wat meer hun best doen wat iedereen ten goede komt.
 
Ugh Nintendo. Niet dat ik echt verwachtingen had, maar ze blijven dalen in mijn achting. Ooit zo groots.

Eerste 3 Monkeyball games eindelijk op pc is wel iets klein om te vieren :p
Ik vond het ook maar triest. Een beetje fanpleasing voor de super die-hard fans van bepaalde games maar als mainstream Switch-gebruiker word je hier toch niet gelukkig van.
BoW pas volgend jaar. Op dat vlak heeft Sony het toch allemaal wat beter door, elk jaar een handvol first parties van hoge kwaliteit over verschilende genres. Nintendo blijft té Japans denken.
 
Ooit zo groots.
Over welke periode/gen heb je het dan?

BoW pas volgend jaar.
Reken maar 2023, denk dat hij letterlijk zei "proberen in 2022 uit te brengen"

Nuja Nintendo heeft nu 1-2 rustigere jaren maar toch zijn er wel wat exclusives in die jaren, gewoon geen mega grote games.
Maar dat is toch altijd al geweest met Nintendo? 1 grote game per franchise per generatie, dat er 2 BotW games komen is zelf al zeer uniek.

Het is gewoon jammer dat heel veel van hun games precies nog even weg blijven, maar er staat wel nog wat op de planning:
- SMT 5
- Metroid Prime 4
- Metroid 5
- BOTW 2
- Bayonetta 3
- Zelda HD Remasters
- Diamond & Pearl Remakes
- Project Triangle
- Splatoon 3
- Mario Golf
- No More Heroes 3
- Monster Hunter Stories 2
- Heel wat coole indie games
- ...

Allemaal exclusive games die er nog aan komen.
 
Hmmm, wist niet dat je dat op die manier allemaal kon fixen :p

Dan komt wat ik zeg niet meer echt 100% over. Over de value van GP ga ik nooit discuteren, het is zeer goed op vlak van value en wat je betaald, sowieso. Maar dit gaat gewoon niet op voor iedereen.. heel veel mensen hebben nu een GP abo, maar hoeveel daarvan zijn van PS overgestapt hier voor..? Denk echt bitter weinig, eerder het er bij genomen. Swat to each their own, en van mij mag MS met Xbox zeker terug marktaandeel overnemen, dan moet Sony nog wat meer hun best doen want iedereen ten goede komt.
Ik heb een PS5 en GamePass. PS5 gebruik ik vooral voor de exclusives (en soms third party games als ik ze goedkoop tweedehands kan oppikken) en GamePass voor de ruime bibliotheek aan indie games en first party exclusives.

Maar ik snap ook dat er heel wat mensen zijn die niet bereid zijn om 80 euro aan nieuwe games uit te geven en volledig op GamePass overschakelen. Ik heb voor 640 euro drie jaar lang toegang tot alle first party Xbox games en daar komen regelmatig ook nieuwe third party games bij. En dat kan zelfs nog goedkoper (440 euro) als je een Series S koopt. Terwijl je bij PS5 voor games ofwel 80 euro moet uitgeven of een jaar moet wachten op een serieuze prijsverlaging.
 
of een jaar moet wachten op een serieuze prijsverlaging.
Met dat wachten heb ik dus absoluut geen probleem.

Mijn verdeling is anders PS5 main console voor exclusives en meeste 3the party games.
Indie games speel ik op Switch samen met de Switch exclusives en soms eens eentje op PC.

Betreft MS twijfel ik om een Xbox te kopen, of mijn PC te upgraden voor GP te nemen voor de exclusives.
Waarom ik 3the party toch koop op PS is één omdat ik PRO physical games ben en als ik de 3the party game echt wil, dan wil ik hem dus ook physical in mijn collectie, is het eentje dat ik eens zou willen proberen zou ik neigen het op GP eens te spelen moet is GP hebben. Anders komt het spel gewoon niet binnen...
 
Gamepass heeft een goede value. Maar als je bijvoorbeeld fan bent van first-party titels in mijn geval van Nintendo of bij anderen van Sony, dan zal dat niet overtuigen. De paar third party games die ik koop (net eens in m'n Excel gekeken, in 2020 waren dat 2/7 physical, grote releases en 10/13 e-shop games die ik kocht), kan ik voor dat bedrag nog met gemak los blijven kopen.

Wat sterker lijkt bij Microsoft en een grotere bedreiging voor Sony, is dat Microsoft met GamePass en het opkopen van studio's betere en betere first party franchises begint te krijgen. Starfield exclusief op Xbox is wat mij betreft een aanlokkelijker aanbod.

Ik vond het ook maar triest. Een beetje fanpleasing voor de super die-hard fans van bepaalde games maar als mainstream Switch-gebruiker word je hier toch niet gelukkig van.
BoW pas volgend jaar. Op dat vlak heeft Sony het toch allemaal wat beter door, elk jaar een handvol first parties van hoge kwaliteit over verschilende genres. Nintendo blijft té Japans denken.

Inderdaad, ik was toch wel eerder teleurgesteld. Ik vrees ook dat Breath of the Wild 2 éénzelfde lot wacht als Breath of the Wild 1: gebruikt om een nieuwe console te verkopen: de New Switch, of Switch 2 of whatever. Iedereen verwacht de aankondiging van een Switch Pro, maar laten we wel wezen, de Switch is op dit moment al 5 jaar oud, gaan ze dan een Pro versie uitbrengen voor de laatste 2 à 3 jaar levensduur van de Switch? Dan wordt de Switch wel echt stokoud... Misschien dat het chip-tekort op dit moment ook Nintendo parten speelt natuurlijk.
 
Is idd iets rustiger atm van Nintendo maar verwacht wel wat van hun (E3 of directs) volgend jaar. Ik heb ook gewoon liever dat ze wat hun tijd pakken en goed afwerken. Al zou ik toch graag nog eens een donkey kong, pikmin, f-zero zien. Dit jaar wel nog enkele pokemon games die eraan komen.
-Advance wars kijk ik wel naar uit
-Hyrule warriors DLC zal ik probly ook nog wel kopen, ondanks die vreselijke camera
-Botw2 en metroid prime, hoe minder ik ervan zie hoe beter ^^
 
Over welke periode/gen heb je het dan?


Reken maar 2023, denk dat hij letterlijk zei "proberen in 2022 uit te brengen"

Nuja Nintendo heeft nu 1-2 rustigere jaren maar toch zijn er wel wat exclusives in die jaren, gewoon geen mega grote games.
Maar dat is toch altijd al geweest met Nintendo? 1 grote game per franchise per generatie, dat er 2 BotW games komen is zelf al zeer uniek.

Het is gewoon jammer dat heel veel van hun games precies nog even weg blijven, maar er staat wel nog wat op de planning:
- SMT 5
- Metroid Prime 4
- Metroid 5
- BOTW 2
- Bayonetta 3
- Zelda HD Remasters
- Diamond & Pearl Remakes
- Project Triangle
- Splatoon 3
- Mario Golf
- No More Heroes 3
- Monster Hunter Stories 2
- Heel wat coole indie games
- ...

Allemaal exclusive games die er nog aan komen.
Hun volledige run van de NES tot de Cube, met de SNES en N64 als absoluut hoogtepunt. Nintendo bracht bijna elke gen wel verse concepten op de markt. Buiten het verfijnen van hun bestaande franchises zijn ze nu eerder volgers dan de trendsetters en baanbrekende ontwikkelaars van de jaren 90. Laatste 10 jaar heeft zelfs Sega meer vernieuwende titels op de markt gebracht dan Nintendo :p

Bijna de helft wat je opnoemt zijn overigens remakes en simpele vervolgen(i mean Mario Golf is Mario Golf). Pokemon zelfs vernoemen, nog zo'n schandalig nalatige franchise.
 
Hun volledige run van de NES tot de Cube, met de SNES en N64 als absoluut hoogtepunt. Nintendo bracht bijna elke gen wel verse concepten op de markt. Buiten het verfijnen van hun bestaande franchises zijn ze nu eerder volgers dan de trendsetters en baanbrekende ontwikkelaars van de jaren 90. Laatste 10 jaar heeft zelfs Sega meer vernieuwende titels op de markt gebracht dan Nintendo :p

Bijna de helft wat je opnoemt zijn overigens remakes en simpele vervolgen(i mean Mario Golf is Mario Golf). Pokemon zelfs vernoemen, nog zo'n schandalig nalatige franchise.
Mmm. Van die remakes maakt niet enkel Nintendo zich schuldig hieraan
Ik vind deze gen, wat al begon met de vorige, één en al remakes…. Ik denk toch dat die covid de nieuwere projecten serieus achteruit geslagen heeft.

Ik begrijp Nintendo wel niet echt. Die zitten op een goudmijn van IP’s waar de fans al jaren achter roepen.
Een nieuwe f-zero. Donkey kong 3d bvb
 
Hun volledige run van de NES tot de Cube, met de SNES en N64 als absoluut hoogtepunt. Nintendo bracht bijna elke gen wel verse concepten op de markt. Buiten het verfijnen van hun bestaande franchises zijn ze nu eerder volgers dan de trendsetters en baanbrekende ontwikkelaars van de jaren 90. Laatste 10 jaar heeft zelfs Sega meer vernieuwende titels op de markt gebracht dan Nintendo :p

Bijna de helft wat je opnoemt zijn overigens remakes en simpele vervolgen(i mean Mario Golf is Mario Golf). Pokemon zelfs vernoemen, nog zo'n schandalig nalatige franchise.
De N64 is in mijn nostalgische gedachte mijn mooiste game periode geweest, heb nog altijd een heel grote boon voor nintendo maar ga eerlijk zijn de huidige typische nintendo games kunnen mij niet meer boeien heb geen idee hoe dat komt.
Wellicht met ouder worden zeker ?
 
gingen die nu geen switch pro tonen of waren dat ook weer maar geruchten
720p games spelen op een 4k tv is toch redelijk gepasseerd :shutup:
 
De N64 is in mijn nostalgische gedachte mijn mooiste game periode geweest, heb nog altijd een heel grote boon voor nintendo maar ga eerlijk zijn de huidige typische nintendo games kunnen mij niet meer boeien heb geen idee hoe dat komt.
Wellicht met ouder worden zeker ?
Ik ben net teruggaan naar Nintendo net omdat hun games gewoon ‘fun’ zijn.
 
Terug
Bovenaan