Summer Game Fest 2026

Wetende dat ik een maand geleden nog het gevoel had dat ik voor volgende generatie enkel de PS6 zou kopen (dus geen Helix of Switch 2), is dat toch weer omgeslagen.
Switch 2 gekocht omdat er een goeie deal was (en blij ook met de aankondiging van Zelda + enkele andere games die nu beter zullen draaien).
XBOX die terug exclusives gaat uitbrengen (starten met Gears, maar ik betwijfel of ze dan bv. Halo in de toekomst nog naar Playstation gaan brengen).
Om nog maar te zwijgen over de resem aan games die ons te wachten staat. 2027 wordt waarschijnlijk een regelrechte aanslag op mijn loon. Ik vrees dat ik selectief ga moeten zijn om geduld moet hebben op enkele deals.

Ik heb wel het geluk dat het voor mij magere jaren zijn geweest op gebied van releases, dus mijn backlog is vrij beperkt. Dan kan die ook terug gevoed worden.

Voor mij was onderstaande het (boomer) hoogtepunt van Summerfest, tussen al het nieuwe games geweld in. :biglaugh:

Is sinds gisteren ook te pre-orderen, beta acces 1/07 voor pre-orders en release op 28/07.

Everquest Legends is een multiclass versie van het spel.
Ipv van een bepaalde class te spelen, speel je hier met alle skills, talents en AA's van 3 classes tegelijk.
En zo goed als alle content, dus ook raid bosses en dergelijke zijn op die manier mogelijk Solo te doen.
Je kan dus private dungeon en raid instances maken waar je niet gehinderd word door andere spelers of groups.

Ook veel QOL changes in vergelijking met de originele EQ versie.

En zo werd ook meteen duidelijk waarom Daybreak vorig jaar "The heroes Journey" heeft laten offline halen via de rechtbank.
Die versie was inhoudelijk precies wat ze nu zelf officieel releasen.
En het stak wellicht de ogen uit dat er iedere dag 3-5k spelers op die server zaten wat minder was dan op de officiele EQ servers. :biglaugh:
Er waren ook 40.000 mensen ingeschreven voor de beta die al een tijdje liep.

Het enige verschil is dat het nu via betalende sub zal zijn ipv op een gratis emu server.

Terug
Bovenaan