Draadloos Home cinema systeem

stungunner

Well-known member
Crowdfunder FE
Gisteren bij iemand geweest, die had een werkelijk indrukwekkend surround systeem in zijn nieuwbouw zitten, compleet ingebouwd in muren en plafonds. Ben het merk nu wel vergeten, was drie letters, niet echt bekend maar blijkbaar wel top notch en dat mag ook wel gezien hij aangaf dat het complete systeem gemakkelijk 20k zou kosten. :crazy: Samen met zijn big ass TV (bestaat er groter dan 85", was echt huge), kwam dat echt heel dicht bij echte cinema ervaring.

Ik ga er absoluut dat geld niet aan uitgeven, bij ons verbouwing ook geen rekening gehouden met inbouw, zelfs wegwerken van de kabels zal niet meer lukken. Maar die ervaring daar leerde mij wel dat ik nu toch wel goed geluid mis bij onze TV (LG Oled 55").

Dus vandaar mijn vraag: Wat zijn zo de betere merken of set-ups, liefst met draadloze rear speakers, die nog best betaalbaar zijn, ergens tussen 1000€ en 2000€ ofzo?

@Musk, @anders. , jullie zijn toch zowat audiofielen dacht ik?

Enige minpuntje is wellicht wel dat onze TV in een ruimte staat die open is tot de nok van het dak, zal mss niet ideaal zijn.
 
Ik ken helaas te weinig van draadloze systemen, in die pricerange zal je wel iets 'ok' kunnen vinden, maar niet vergelijkbaar met wat je hierboven beschrijft. Wat je ook kan doen is meteen een goeie receiver/versterker kopen en het zo stuk voor stuk opbouwen, da's ook wel het leuke eraan. Was het merk KEF misschien?

Qua speakers heb ik onlangs een demo gehad van deze en daar was ik echt serieus onder de indruk van. Helaas niet draadloos. @anders. Gaat u daar meer mee kunnen helpen, ik ben meer een hifi man

 
Gisteren bij iemand geweest, die had een werkelijk indrukwekkend surround systeem in zijn nieuwbouw zitten, compleet ingebouwd in muren en plafonds. Ben het merk nu wel vergeten, was drie letters, niet echt bekend maar blijkbaar wel top notch en dat mag ook wel gezien hij aangaf dat het complete systeem gemakkelijk 20k zou kosten. :crazy: Samen met zijn big ass TV (bestaat er groter dan 85", was echt huge), kwam dat echt heel dicht bij echte cinema ervaring.

Ik ga er absoluut dat geld niet aan uitgeven, bij ons verbouwing ook geen rekening gehouden met inbouw, zelfs wegwerken van de kabels zal niet meer lukken. Maar die ervaring daar leerde mij wel dat ik nu toch wel goed geluid mis bij onze TV (LG Oled 55").

Dus vandaar mijn vraag: Wat zijn zo de betere merken of set-ups, liefst met draadloze rear speakers, die nog best betaalbaar zijn, ergens tussen 1000€ en 2000€ ofzo?

@Musk, @anders. , jullie zijn toch zowat audiofielen dacht ik?

Enige minpuntje is wellicht wel dat onze TV in een ruimte staat die open is tot de nok van het dak, zal mss niet ideaal zijn.
Draadloze rear speakers gaan zelden/nooit in een goeie setup zitten. Sowieso is 2000€ geen enorm budget he. Zeker als je een Subwoofer wil die ook wat deftig is (die zitten al snel aan 500-1000€...)
Maar SVS heeft wel setjes in die prijsklasse bvb. Of Teufel kan je ook eens bekijken.

In de meer klassiekere speaker merken, denk ik vooral aan Dali.

Maar, dat zal volgens mij allemaal met bekabelde rears zijn...

Voor draadloze systemen, gok ik op een canton/Denon/... All-in-one systeem. Maar ik heb dat zelf nooit bekeken dus geen idee of die goed zijn.
 
Ik ken helaas te weinig van draadloze systemen, in die pricerange zal je wel iets 'ok' kunnen vinden, maar niet vergelijkbaar met wat je hierboven beschrijft. Wat je ook kan doen is meteen een goeie receiver/versterker kopen en het zo stuk voor stuk opbouwen, da's ook wel het leuke eraan. Was het merk KEF misschien?

Qua speakers heb ik onlangs een demo gehad van deze en daar was ik echt serieus onder de indruk van. Helaas niet draadloos. @anders. Gaat u daar meer mee kunnen helpen, ik ben meer een hifi man

KEF, dat was het idd. Hij vertelde mij eigenlijk exact hetzelfde, dat hij dat systeem eigenlijk op een paar jaar bijeen heeft gekocht, stuk voor stuk, om dan nu het ganse boeltje in zijn nieuwbouw in te werken.
 
Om eerlijk te zijn zou ik toch overwegen om eventueel kabels te trekken voor je luidsprekers.. kan je altijd wel met kleine kabelgootjes tegen de muur mee wegwerken.. voor draadloos ga je toch ergens voeding moeten voorzien en dat zijn dan dus toch weer kabels.

Begin gewoon met een goede receiver en neem daar een 5 of 7 speakers voor, afhankelijk van wat je allemaal wenst en hoeveel plaats je hebt. Dan kan je achteraf nog steeds een goede subwoofer erbij nemen..
 
Draadloze rear speakers gaan zelden/nooit in een goeie setup zitten. Sowieso is 2000€ geen enorm budget he. Zeker als je een Subwoofer wil die ook wat deftig is (die zitten al snel aan 500-1000€...)
Maar SVS heeft wel setjes in die prijsklasse bvb. Of Teufel kan je ook eens bekijken.

In de meer klassiekere speaker merken, denk ik vooral aan Dali.

Maar, dat zal volgens mij allemaal met bekabelde rears zijn...

Voor draadloze systemen, gok ik op een canton/Denon/... All-in-one systeem. Maar ik heb dat zelf nooit bekeken dus geen idee of die goed zijn.
Mja, ik weet dat draadloos niet top is, maar goed, ik zie echt bijna geen manier om kabels weg te werken.

Het moet voor mij ook niet top notch zijn, kan ook niet voor die prijs natuurlijk.

Maar ik merk dat de standaard bekende merken als Bose, Sonos, Samsung,... niet meteen jullie voorkeur genieten blijkbaar?
 
Mja, ik weet dat draadloos niet top is, maar goed, ik zie echt bijna geen manier om kabels weg te werken.

Het moet voor mij ook niet top notch zijn, kan ook niet voor die prijs natuurlijk.

Maar ik merk dat de standaard bekende merken als Bose, Sonos, Samsung,... niet meteen jullie voorkeur genieten blijkbaar?
Tja Sonos.. dat is duur maar ik vind dat nu ook niet slecht klinken, da's een mooie oplossing als je niet voor top notch geluid gaat.

Ik vind het gewoon erg veel geld voor wat het is. Hetzelfde met Bose...

Je kan ook kijken voor die dikke soundbar van Sennheiser.. heb die eens gehoord en dat kon ik moeilijk geloven hoe goed dat klonk voor een soundbar..
 
Mja, ik weet dat draadloos niet top is, maar goed, ik zie echt bijna geen manier om kabels weg te werken.

Het moet voor mij ook niet top notch zijn, kan ook niet voor die prijs natuurlijk.

Maar ik merk dat de standaard bekende merken als Bose, Sonos, Samsung,... niet meteen jullie voorkeur genieten blijkbaar?
Bose van wegblijven, trekt eigenlijk op niks...
Sonos is goed, maar gericht op multiroom dingen. Al is het qua draadloze speakers wel oke.
Samsung (en LG en consoorten), dat is echte consumer elektronica he. Dat is goed voor bvb een soundbar in een salon, maar kan je moeilijk een echte home cinema noemen.

Maar, die rear speakers werken ook niet op batterijen natuurlijk. Hoe ga je de stroom daar krijgen? Want dat kan al een oplossing zijn voor uw speakerkabels he ;)
 
Tja Sonos.. dat is duur maar ik vind dat nu ook niet slecht klinken, da's een mooie oplossing als je niet voor top notch geluid gaat.

Ik vind het gewoon erg veel geld voor wat het is. Hetzelfde met Bose...

Je kan ook kijken voor die dikke soundbar van Sennheiser.. heb die eens gehoord en dat kon ik moeilijk geloven hoe goed dat klonk voor een soundbar..

Bose van wegblijven, trekt eigenlijk op niks...
Sonos is goed, maar gericht op multiroom dingen. Al is het qua draadloze speakers wel oke.
Samsung (en LG en consoorten), dat is echte consumer elektronica he. Dat is goed voor bvb een soundbar in een salon, maar kan je moeilijk een echte home cinema noemen.

Maar, die rear speakers werken ook niet op batterijen natuurlijk. Hoe ga je de stroom daar krijgen? Want dat kan al een oplossing zijn voor uw speakerkabels he ;)

Het hoeft voor mij ook niet echt compleet home cinema ervaring te zijn, want het komt effectief in de living, is dus geen aparte mancave ofzo hé.

Maar idd, aan 1 kant heb ik voeding zitten voor een rear speaker maar dan aan de grond, aan de andere kant zou ik die dan eerder aan plafondhoogte moeten hangen aan de mezzanine, daar heb ik ook voeding. Dus is ook niet ideaal.
 
Ik heb mij vorig jaar een Samsung Q950A aangeschaft voor 1200€ incl. korting.

Dit jaar komt Samsung met de Q990B.


Ik was sowieso al niet voor draadloze speakers maar ik heb toch de stap gezet. Een versterker met 20 aparte speakers kan ik het niet plaatsen zonder al die kabel netjes weg te werken.

Nog steeds geen spijt van de aankoop. Audio in films en games klinken goed.

Je moet sowieso eens gaan luisteren in de winkel naar verschillende soundbars.
 
Schaf u die Sennheiser AMBEO aan en be done with it. Da's echt absurd voor een soundbar te zijn. :D
 
Het hoeft voor mij ook niet echt compleet home cinema ervaring te zijn, want het komt effectief in de living, is dus geen aparte mancave ofzo hé.

Maar idd, aan 1 kant heb ik voeding zitten voor een rear speaker maar dan aan de grond, aan de andere kant zou ik die dan eerder aan plafondhoogte moeten hangen aan de mezzanine, daar heb ik ook voeding. Dus is ook niet ideaal.
Tip 1: uw rears op oorhoogte, niet plafondhoogte :p. Gewoon op staanders zetten (waarin je de kabels wegwerkt). Maar als er voeding al voorzien is, ga je inderdaad geen speakerkabel mee kunnen verstoppen in een plint ofzo.

Nu is een surround set in een "open" salon wel altijd een beetje gedoe omdat uw speakers dan in het midden van uw huis staan.
 
Dat is dus alles in 1 voor 2500€? Toch benieuwd naar dat effect en die kwaliteit.
Dat is hoogstwaarschijnlijk een stuk beter dan alles dat je gewoon bent. Het geeft geen echt surround geluid natuurlijk, maar wel heel goed stereo geluid met wat surround effecten.
Zit de Subwoofer bij in die 2500€? Want dan is dat imo wel een mooiere oplossing dan zo'n typisch Samsung aio ding.
 
Tip 1: uw rears op oorhoogte, niet plafondhoogte :p. Gewoon op staanders zetten (waarin je de kabels wegwerkt). Maar als er voeding al voorzien is, ga je inderdaad geen speakerkabel mee kunnen verstoppen in een plint ofzo.

Nu is een surround set in een "open" salon wel altijd een beetje gedoe omdat uw speakers dan in het midden van uw huis staan.
Probleem is idd dat onze salon helemaal open is, tv staat dan ook nog in de hoek wat ook niet ideaal is.

Niet letten op de "kaalheid", moet hier en daar nog wat aangekleed worden. Na de verbouwing en de verhuis 6 maand geleden compleet stilgevallen :wink:



Speakers naast TV is perfect te doen, maar voor de rears zou ik twijfelen. Heb voeding in de hoek links van de haard dus dat is ok, heb ook voeding achter de zetel (in de hoek van de zetel), maar dat is eigenlijk niet ideaal want wanneer je dan daar voorbij zit in de zetel zit je dus buiten die 2 rears. Dus zou die 2de dan beter aan die trap staan, heb daar ook wel voeding dus dat zou wel lukken maar staat dan echt pal in de living, zou al heel erg design moeten zijn om niet te storen.
 
Laatst bewerkt:
Kerel wat een zalige living is dat :love:

Tbh vind ik surround overrated. Een deftige 2.0 of 2.1 set kom je al héél ver mee.

Als je dan ook nog eens muziekliefhebber bent is dat mooi meegenomen.

Edit: lijkt me qua akoestiek ook wel een halve kerk te zijn? Zal je inderdaad wel wat moeten aankleden met zoveel mogelijk absorberende materialen denk ik.
 
Kerel wat een zalige living is dat :love:

Tbh vind ik surround overrated. Een deftige 2.0 of 2.1 set kom je al héél ver mee.

Als je dan ook nog eens muziekliefhebber bent is dat mooi meegenomen.

Edit: lijkt me qua akoestiek ook wel een halve kerk te zijn? Zal je inderdaad wel wat moeten aankleden met zoveel mogelijk absorberende materialen denk ik.

Thx. Heeft bloed zweet en tranen gekost. Dit was before en tijdens:



En idd, maak me wel wat zorgen voor de akoestiek met een soundbar of surround systeem, normaal weerkaatst het geluid toch tegen het plafond waardoor je zithoek op zich een klankkast wordt, maar hier zal dat moeilijk zijn natuurlijk.

Ik zou idd wel iets kunnen bestellen, bv een soundbar en eens testen. Maar eigenlijk ben ik daar nogal tegen, economisch en ecologisch gezien dan.
 
Laatst bewerkt:
Thx. Heeft bloed zweet en tranen gekost. Dit was before en tijdens:



adbeeldingen

En idd, maak me wel wat zorgen voor de akoestiek met een soundbar of surround systeem, normaal weerkaatst het geluid toch tegen het plafond waardoor je zithoek op zich een klankkast wordt, maar hier zal dat moeilijk zijn natuurlijk.

Ik zou idd wel iets kunnen bestellen, bv een soundbar en eens testen. Maar eigenlijk ben ik daar nogal tegen, economisch en ecologisch gezien dan.
Voor een aankoop van €2500 vind ik dat te verantwoorden, voor een pakket van €50 ligt dat anders.

Akoestiek is in de meeste kamers moeilijk hoor. Da's veelal door het gebruik van veel harde materialen tegenwoordig. Maar ook daar zijn oplossingen voor.

En chapeau, zalig dat je er nu van kan genieten dan.
 
Bij ons op kantoor hebben ze ook speciale doeken gehangen met fotoprints voor de akoestiek.

Maar ook gewoon aankleding met gordijnen, schilderij,... helpt ook al natuurlijk.

Soit, denk dat ik het mss toch bij een deftige soundbar ga houden dan. Op zich hoeft het zeker geen top home cinema ervaring zijn, dat budget wil ik er sowieso niet aan uitgeven. Maar het mag gewoon wel wat meer zijn dan het geluid van de TV zelf.
 
Terug
Bovenaan