Diablo IV

RPG PC PS5 PS4 XBOX Diablo IV

Lvl47 en klaar met campaign.

Nu lvlen naar 50, capstone dungeon doen, naar WT3 gaan en gear farmen zodat ik damage kan doen met Pulverize build.
 
Al van char creation op T2 begonnen, voor T3 moet je campaign afmaken en een lvl50+ capstone dungeon completen.
 
campaign gedaan op lvl 49, juist lvl 50 gedinged terwijl ik die whispers aan het doen was.
nu de campaign gedaan is, kan ik ook world bosses spawns zien in de toekomst ?
 
Gisteren gekocht, ondertussen al lvl 12
Laptop haalt 60fps op high, net soms een drop naar mid 50. Dus da's alvast geen probleem.

Ik moet wel de wereld nog wat gewend komen. Gisteren wandelede ik een fort binnen en werd bijna afgemaakt.
Blijkbaar soort instance
 
Level 38 en eerste quest van act 3 net gedaan. Blijft vlot gaan het levellen.

Ice shard sorc hier, wel toffe class met deftige damage en afwisselende speelstijl. Ben me alleen aan het afvragen om eigenlijk veel punten in de basic skill te steken? Heb daar nu maar 1/5 in maar moet die toch redelijk vaak gebruiken omdat de mana regen nog niet op punt staat.
 
nog altijd act 1 lvl 40 hardcore, totaal geen goede drops gekregen om bosses rap genoeg down te krijgen dus ga me ok niet wagen aan bosses of dungeon bosses,
 
Heb een code gekregen bij de aankoop van een RTX 4070 bij Megekko, heb nog nooit een Diablo spel gespeeld, ga deze toch eens uitproberen
 
Heb een code gekregen bij de aankoop van een RTX 4070 bij Megekko, heb nog nooit een Diablo spel gespeeld, ga deze toch eens uitproberen
Idd ik ook niet en weet ook niet goed wat zo aantrekt in dit spel maar zou het wel eens willen proberen heb ik de indruk
 
Level scaling verpest wel veel. Monsters nadat jij levelt plots trager dood gaan. Echt wacko.
Gaat tegen alles in van power fantasy gevoel.

Dat niet D3 kanten op moet gaan akkoord. Maar dat je 4 levels later zwakker bent dan ervoor is gewoon dom en slecht design.
Hopelijk passen ze dat snel aan.

Verpest wel de fun.
 
Vraag me af wat sommigen hier willen/verwachten, dat naarmate je gear ouder wordt je toch sterker en sterker wordt dan de vijand?

Heel het punt van een spel als dit is dat je telkens op zoek kan/moet naar nieuw en beter gear.

Zonder de level scaling is de hele weg van 1 naar 50 gewoon saai en nutteloos, tenzij je gewoon graag altijd OP wilt zijn, no matter what. Ergens heb ik ook het gevoel dat je een slechte build hebt dan, want eenmaal dat ik wat legendaries en genoeg skill points had, was het spel continu vrij easy. Met deze scaling is het hele level/exploratie process van de early game op zen minst interessant, je moet je gear tijdig wat updaten, vernieuwen etc wil je niet achterop vallen. Iets wat je ook in D3 moest doen, maar wel langer mee ging, al moet ik zeggen dat ik nu sommige items ook al 2 acts mee sleur en nog steeds sterk zijn.
 
Lvl 50 bereikt en zit nu in World Tier 3. Helltides zijn maar saai... Mob density is veel te laag imo.

Het leveling process, het verhaal en de uitwerking van de classes zijn zeer goed gedaan maar de endgame is maar mager tot nu toe. En imo te weinig legendaries/uniques. Game mag dan nieuw zijn, der had gerust meer in kunnen zitten voor meer build opties.

Zeker op endgame is D3 een serieus stuk beter, daar kon je Rift in gaan en gear beginnen verzamelen, moest enkel voor bounties de wereld in gaan. Nu moet ge al meer rondlopen.

Maar goed, ik ben zeker niet vergeten wat een shitshow D3 was in het begin, zeker met die AH. Al had ik gehoopt dat Blizz er lessen uit getrokken hebben. Misschien dat ze het beste nog bewaren voor later, als het eerste seizoen begint.
 
ik snap die commentaar wel.
onder level 10 kan je de meeste mobs 1-shotten.
na level 30 worden sommige mobs beetje dmg-sponzen.

gevoel van "sterker worden" wordt zo idd geminimaliseerd. ja, ge moet uw gear en build constant up-to-date houden, maar welk nut heeft levelen dan nog? en verder: een legendary op lvl 28 is bijna nutteloos tegen lvl 35, want outdated.
 
Ik heb mijn gear zoveel mogelijk up-to-date gehouden, niet zozeer altijd de hoogste itemlvl equippen maar eerder de items equippen die mijn stats direct boosten. Bijvoorbeeld een helm van ilvl 380 die +2 ranks aan Tornado schenkt (ik lvlde als Tornado Druid) is nuttiger dan een ilvl400 helm met +2 ranks voor Pulverize, een skill die ik niet gebruik.

Toch bleven de meeste mobs dmg-sponzen maar gelukkig was ik zelf niet zo snel neer te krijgen. Maar de laatste 5 levels, zeker vooral omdat ik bijna volledig equipped ben met legendaries, sterven mobs weer wat sneller, inclusief elites. Maar ik merk dat ik ook wat squishier geworden ben.
 
Lvl 50 bereikt en zit nu in World Tier 3. Helltides zijn maar saai... Mob density is veel te laag imo.

Het leveling process, het verhaal en de uitwerking van de classes zijn zeer goed gedaan maar de endgame is maar mager tot nu toe. En imo te weinig legendaries/uniques. Game mag dan nieuw zijn, der had gerust meer in kunnen zitten voor meer build opties.

Zeker op endgame is D3 een serieus stuk beter, daar kon je Rift in gaan en gear beginnen verzamelen, moest enkel voor bounties de wereld in gaan. Nu moet ge al meer rondlopen.

Maar goed, ik ben zeker niet vergeten wat een shitshow D3 was in het begin, zeker met die AH. Al had ik gehoopt dat Blizz er lessen uit getrokken hebben. Misschien dat ze het beste nog bewaren voor later, als het eerste seizoen begint.
nightmare dungeons gaan mss uw ding zijn
is een betere versie van grifts
 
ik snap die commentaar wel.
onder level 10 kan je de meeste mobs 1-shotten.
na level 30 worden sommige mobs beetje dmg-sponzen.

gevoel van "sterker worden" wordt zo idd geminimaliseerd. ja, ge moet uw gear en build constant up-to-date houden, maar welk nut heeft levelen dan nog? en verder: een legendary op lvl 28 is bijna nutteloos tegen lvl 35, want outdated.
Heb geen last van dmg-sponzen, ik blijf er bij volgens mij heeft dat meer te maken met hoe je build. Yusifer geeft daar een goed voorbeeld van, kijk naar je stats en wat je echt nodig hebt. Ik loop hier op lvl 48 met gear van lvl 20, dat beter is dan alles dat dropt, gewoon omdat het de juiste stats heeft...

ja, ge moet uw gear en build constant up-to-date houden, maar welk nut heeft levelen dan nog?
Zeker dat je niet een verkeerd idee hebt van het spel? Like dat is toch heel het punt, het is een looter game, als je als maar sterker en sterker en sterker wordt van te levelen, wat is dan het nut van gear? Als je dat heel je campain niet moet updaten, wat is dan het nut van loot en builds? Die scaling in D4 is echt een van de betere zaken van het spel, het houd je heel de tijd bezig, ipv dat je gewoon altijd sterk genoeg bent wat je ook doet. Also in D3 ging gear ook niet langer mee dan 10/15 levels ze...
 
Seg wat ik mij afvraag.
Als de seasons beginnen ga je terug al die renown en altars of Lilith moeten verzamelen want ik heb geen zin in die grindfest terug opnieuw te doen...?

ik ben nu lvl 50 kga nog een paar sidequests doen grotendeels om de potion capacity te increasen.
Maar ik weet niet wat beter is, eerst capstone dungeon doen dat ik op wereld tier 3 zit en dan sidequests te doen of te doen nu in world tier 2?
 
Terug
Bovenaan